poster

Deník komorné

  • Francie

    Journal d'une femme de chambre

  • anglický

    Diary of a Chambermaid

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Denník komornej

Drama

Francie / Belgie, 2015, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mates Hradecky
    ****

    Nová doba si žádá nové činy. Historické filmy s poskakujícími šermíři či nekonečně dlouhé výpravné opusy o významných panovnících či umělcích již současného diváka nezaujmou. Na řadu přišli osudy prostých a obyčejných lidí, lopotících se za mizernou mzdu na majetcích jejich pánů. O těch se nikde nemluví, kronikáři je většinou opomíjejí. Ovšem většina z nás diváků je má ve svém rodokmenu, jsou to naši předci. A tak nás zajímá, čím žili, jak se bavili a čím se trápili. Tento film nabízí pohled do světa služebných, které musí nejen prát, uklízet a vařit a ihned přiběhnout na zazvonění, ale v mnoha případech i podržet milostpánovi, aby nepřišly o práci. Léa Seydoux opět ukázala svůj talent, strhává pozornost divákovu na svou jemnou tvářičku, která tak dobře zrcadlí vnitřní emoce. Její hrdinka si zachovává hrdost chudého člověka a stále hledá svou cestu ke štěstí.(25.11.2015)

  • kaylin
    **

    Pojetí Luise Buñuela mi přišlo mnohem lepší, protože snímek v jeho podání měl tu správnou společenskou kritiku. Tohle se z francouzského filmu z roku 2015 v podstatě vytratilo a vše je prezentováno jen jako určité borcení pozlátka, ale je to takové pozvolné, lehké, málo úderné. Hlavní hrdinka mě tu v podání Léy Seydoux nebavila.(1.8.2017)

  • blondboss
    ***

    Novodobé prevedenie známeho námetu od Mirabeaua, ktorý sa niesol v dosť pokľudnom a málo atmosferickom tempe. Postavy sa až tak nevryjú divákovi pod kožu, avšak Lea Seydoux v hlavnej úlohe potešila. Podobné spracovanie ako to zo 60-tych rokov, len myslím, že o niečo lepšie. Celkovo ale možno hodnotiť ako len priemerný snímok, ktorý nezaujme natoľko, aby som si spomenul na nejakú vážnu emóciu. 55 %(26.8.2017)

  • Greg25
    ***

    Minipříběhy a zážitky komorné, které jsou tu úsměvné, tu reálné, tu kruté, tu sarkastické. U flashbacků se vám bude zdát, že nedávají moc smysl z hlediska střihu, ale na konci filmu pochopíte, že slouží spíš k tomu, aby se vám hlavní linka nezdála moc monotonní. Film bez pointy, tam kde čekáte, že se to rozjede k velkému finále to překvapivě utnou titulky. 65% (Viděno v rámci 18. Festivalu francouzského filmu.)(23.11.2015)

  • eRKo
    **

    Zoufalá nuda. Mezi postavami nelze vytušit žádný vztah, který by podle popisu mezi nimi měl být. Je Célestine ambiciózní? Skutečně se musí vyrovnávat se sexuálními návrhy svého pána? Je fascinována Josephem (nebýt toho, že to sama na konci filmu řekne, se to nijak nepodává)? Snad jen Josephův antisemitismus je neskývaný (o sklonech už dávno nemůže být řeč). Děj skoro chybí, zápletka taky. Tam, kde člověk čeká, že konečně nastane nějaký vývoj/zvrat, film náhle končí.(29.11.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace