Reklama

Reklama

Deník komorné

  • Francie Journal d'une femme de chambre (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Ambiciózní a krásná pokojská Célestine přijíždí na přelomu 19. a 20. století pracovat na francouzský venkov pro zámožnou rodinu Lanlairových. Musí se vyrovnat jak se sexuálními návrhy svého pána, tak i s nevrlou paní domu, která vládne v domácnosti pevnou rukou. Zároveň je ale fascinována Josephem ― tajuplným zahradníkem se sklony k antisemitismu. (Film Europe)

(více)

Recenze (17)

silentname 

všechny recenze uživatele

Som z filmu trošku rozčarovaný. Asi som očakával niečo trošku iné. "Journal d'une femme de chambre" nie je zrovna film so sympatickými hrdinami, no súčasne ich človek nedokáže prestať sledovať počas celej doby, lebo sú veľmi zaujímavé. Povedal som si, že pri pánovi Josephovi neviem čo si mám myslieť a postupne sa jeho postava trošku viac vyprofiluje a ukáže sa, že tá jeho tajomnosť bola skutočne na mieste. Celestine je občas sympatická a človek s ňou súcití, no potom má miesta, kedy sú jej reakcie a rozhodnutia absolútne divné a človek len premýšľa, čo sa práve odohráva na obrazovke alebo plátne. Asi som predsa len trošku z filmu sklamaný. Čakal som, že budem nadšený tak, ako minulý rok, keď som pozeral v kine 3 coeurs, ktorý bol podľa mňa vynikajúci a celý čas som to pozeral s nadšením. A dúfal som, že práve režisér toho filmu bude zárukou, že si rovnako užijem aj tento. Žiaľ, musím len skonštatovať, že ide podľa mňa o okey film s dobrými momentkami, no miestami je veľmi divný a vôbec nemám pocit, že by to bolo z toho dobrého uhla pohľadu. Hodnotenie: C+ ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Lea Seydoux si tímto u mně napsala omluvenku za svůj matný výkon ve Spectre, ale když si odmyslíme výborný herecký výkony, tak má Deník komorné pro diváka stejný význam jako Formule 1 pro želvu. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Lepší než Taxi a Tělo dohromady, jenže takovéhle filmy holt na festivalech ceny nevyhrávají. Renč by se u Jacquota mohl inspirovat, jak natočit kvalitní a záměrně zábavnou historickou exploataci. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Musím přiznat, že i toto zpracování si u mě našlo své místo. Nebylo to hned, dala jsem si na čas a podívala se znovu a s odstupem. Léa Seydoux je mnohem víc sexy než Jeanne Moreau, Buñuel pojal Deník komorné mnohem víc jako sociální drama, Benoît Jacquot je hravější, vkládá víc citu. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Klasický Buňuelův počin jsem viděl hodně dávno, nevzpomínám si přesně děj, ale utkvěl mi pocit, že mě ten film zase tak hluboce nezasáhnul. Totéž se dá říct o novém zpracování. Atmosféra, kostýmy, herecké výkony jsou výtečné, ale filmu chybí náboj, kouzlo, něco, co by ho ozvláštnilo, zkrátka plyne, plyne, někam se trochu posune a pak najednou skončí. Tečka. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Benoît Jacquot má jasný režisérský záměr podat Deník komorné - komorně precizně a s citem pro věc. Přičemž režie si je jasně vědoma že má v hlavní roli mladou herečku která Francii už léta chyběla a které právě komorní drama sedí nejlépe. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Pojetí Luise Buñuela mi přišlo mnohem lepší, protože snímek v jeho podání měl tu správnou společenskou kritiku. Tohle se z francouzského filmu z roku 2015 v podstatě vytratilo a vše je prezentováno jen jako určité borcení pozlátka, ale je to takové pozvolné, lehké, málo úderné. Hlavní hrdinka mě tu v podání Léy Seydoux nebavila. ()

Greg25 

všechny recenze uživatele

Minipříběhy a zážitky komorné, které jsou tu úsměvné, tu reálné, tu kruté, tu sarkastické. U flashbacků se vám bude zdát, že nedávají moc smysl z hlediska střihu, ale na konci filmu pochopíte, že slouží spíš k tomu, aby se vám hlavní linka nezdála moc monotonní. Film bez pointy, tam kde čekáte, že se to rozjede k velkému finále to překvapivě utnou titulky. 65% (Viděno v rámci 18. Festivalu francouzského filmu.) ()

mira.l 

všechny recenze uživatele

Průměrné tři * jen proto, že na Léu Seydoux se docela pěkně kouká, kostýmy a prostředí také pěkné. Ale v průběhu mě to začalo nějak nudit. A taky, neznaje knižní předlohy, mi to přišlo krapet chaotické, nelogické, to proč pořád střídala rodiny, u nichž sloužila, ty jakési "konkurzy" či "pohovory" jsem nějak moc nepobral, to bylo dost zkratkovité. A konec vyznívá tak nějak do ztracena. ()

SAINTS 

všechny recenze uživatele

Dekadentný román Octava Mirbeaua opäť získal novú filmovú podobu. Benoit Jacquot sprostredkoval nový pohľad na život mladéj slúžky z prelomu 19. a 20. storočia. Film nám prináša úprimnú výpoveď o živote mladej slúžky, ktorú zlé skúsenosti priviedli  k zlým rozhodnutiam. Snímka kladie na diváka vysoké nároky , nič neuľahčuje a nič účelovo nezjednodušuje, aby si ho ľahko kúpila. ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Novodobé prevedenie známeho námetu od Mirabeaua, ktorý sa niesol v dosť pokľudnom a málo atmosferickom tempe. Postavy sa až tak nevryjú divákovi pod kožu, avšak Lea Seydoux v hlavnej úlohe potešila. Podobné spracovanie ako to zo 60-tych rokov, len myslím, že o niečo lepšie. Celkovo ale možno hodnotiť ako len priemerný snímok, ktorý nezaujme natoľko, aby som si spomenul na nejakú vážnu emóciu. 55 % ()

Mates Hradecky 

všechny recenze uživatele

Nová doba si žádá nové činy. Historické filmy s poskakujícími šermíři či nekonečně dlouhé výpravné opusy o významných panovnících či umělcích již současného diváka nezaujmou. Na řadu přišli osudy prostých a obyčejných lidí, lopotících se za mizernou mzdu na majetcích jejich pánů. O těch se nikde nemluví, kronikáři je většinou opomíjejí. Ovšem většina z nás diváků je má ve svém rodokmenu, jsou to naši předci. A tak nás zajímá, čím žili, jak se bavili a čím se trápili. Tento film nabízí pohled do světa služebných, které musí nejen prát, uklízet a vařit a ihned přiběhnout na zazvonění, ale v mnoha případech i podržet milostpánovi, aby nepřišly o práci. Léa Seydoux opět ukázala svůj talent, strhává pozornost divákovu na svou jemnou tvářičku, která tak dobře zrcadlí vnitřní emoce. Její hrdinka si zachovává hrdost chudého člověka a stále hledá svou cestu ke štěstí. ()

DrifterSoul 

všechny recenze uživatele

Tak tedy, mě tohle neotřelé, "non-standard movie" velmi zaujalo. Především neobvyklým pohledem na tehdejší vrstvy společnosti jaksi z druhé strany. Drsným realismem a vykreslením nerovných vztahů mezi bohatými a jejich "domácím personálem". A také kvůli kameře, která občas přinesla zajímavé pohledy na dobové detaily (šaty, předměty,...).  A samozřejmě, příjemně se dalo koukat hlavně na Célestine/Léu Seydoux, že. Dávám 4*. ()

eRKo 

všechny recenze uživatele

Zoufalá nuda. Mezi postavami nelze vytušit žádný vztah, který by podle popisu mezi nimi měl být. Je Célestine ambiciózní? Skutečně se musí vyrovnávat se sexuálními návrhy svého pána? Je fascinována Josephem (nebýt toho, že to sama na konci filmu řekne, se to nijak nepodává)? Snad jen Josephův antisemitismus je neskývaný (o sklonech už dávno nemůže být řeč). Děj skoro chybí, zápletka taky. Tam, kde člověk čeká, že konečně nastane nějaký vývoj/zvrat, film náhle končí. ()

Související novinky

18. Festival francouzského filmu

18. Festival francouzského filmu

10.11.2015

18. ročník Festivalu francouzského filmu proběhne v Praze (18.-25.11.), Brně, Českých Budějovicích a Ostravě (19.-25.11.) a Hradci Králové (23.-29.11.). Festival uvede dvanáct předpremiérových titulů… (více)

Reklama

Reklama