Reklama

Reklama

Dárek

  • Česko Křivdy z minulosti (více)
Trailer 2

VOD (1)

Simon (Jason Bateman) a Robyn (Rebecca Hall) jsou mladý manželský pár, jehož život se odehrává přesně podle představ a plánů. A to až do dne, kdy náhodně potkají Gorda (Joel Edgerton), Simonova dávného známého ze střední školy. Od té chvíle se jejich budoucnost začíná pomalu ale jistě rozjíždět po děsivém a šíleném tobogánu. Po několika dalších náhodných setkáních a nečekaných návštěvách Simon a Robin začínají být z Gordova chování a slov znepokojení. A navíc se začnou objevovat záhadné dary, díky nimž se odkrývají podivná tajemství z minulosti. A Robyn se tak nejen dozvídá znepokojující pravdu o tom, co se odehrálo před dvaceti lety mezi Simonem a Gordem, ale především stojí před nečekanými otázkami. Jak dobře opravdu známe nám nejbližší lidi? Je dávná minulost navždy už jen minulostí? (Cinemart)

(více)

Videa (16)

Trailer 2

Recenze (487)

kingik 

všechny recenze uživatele

Máte-li rádi psycho-thrillery šmrcnuté tajuplnou zápletkou, ale obracíte oči v sloup při představě, že se na vás vyřítí televizní herecká elita v čele s Casper Van Dienem a Charismou Carpenter, co mají v takto laděných filmech permanentku, v extrémním případě kladivem rozbíjíte vcelku zachovalý dálkový ovladač, jedno řešení bych měl. Zkuste psycho-thriller s o dvě třídy lepšími herci a v kvalitní režii, která ale neustále koketuje s televizními prvky. Scénář má nápady, nepůsobí rutinně, především disponuje příjemně mrazivým tajemnem, kterým si udržuje a zaručuje značný zájem diváka o další dění v příštích minutách, ale prokouknout se dá. Na pozorného a námětově spřízněnými thrillery protřelého diváka si to důmyslné a dílek po dílku budované puzzle moc nepřijde. Filmu hlavně chybí zásadní vrchol. Nějaká fakt extrovní scéna, z níž by se nemohl hned tak vzpamatovat, ale nepřijde. A to ani s gradovaným závěrem, který je oproti tomu, co před ním následovalo, nejslabším úsekem filmu. Celý film rozhodně není tak originální, jak se jeví. Přikázáním "nepokradeš" se Joel Edgerton neřídil a šikovně prostřednictvím svého scénáře vykradl nejméně půl tucet známých filmů, jmenovitě španělskou sračku Zatímco spíš, z níž čerpal asi nejvíc, ale dlužno dodat, že čerpal šikovně a napínavě. Film přes své pomalejší tempo a ne zrovna úměrnou stopáž vůbec nenudí. Kdyby v závěru, kdy se vytasí s na hony předvídatelným rozuzlením, to raději hodil do dramaticky vyostřené roviny, hned bych zvedl hodnocení. Finální pointa nebyla pro mě dostatečnou katarzí. Po mnoha napínačkách a tajemných vzkazech, nejasných darech za dveřmi domu manželů a též nejasných mrdech, jsem čekal šoking námrd. A přišel kokotič výmrd. Ale milý Joeli Edgertone - nenech se od psaní scénářů a režírování odradit. Jsi v tom vlastně poměrně dobrý. Herecké obsazení není vůbec nezajímavé. Tři hlavní role jsou ztvárněny univerzálními herci. Edgerton se obsadil do role vskutku podivínského spolužáka Gorda s tajemnou minulostí, který se za nejasných okolností upne na manželský pár, k němuž je zdánlivě přátelský, ale ve skutečnosti si zákeřně počíhal na toho silnějšího z páru, jímž je jeho bývalý spolužák Simon, který měl u něho letitý vroubek. Ten je k němu maximálně nevraživý, naopak jeho manželka, která měla pro dávné setkání spolužáků ze střední velké pochopení, byla tímto přístupem vůči diváckým sympatiím mnohdy až sadisticky protivná. Rebecce Hall to ve filmu nijak extra neslušelo, divný krátký sestřih fakt nezaujal. Ke všemu ve filmu dostala až nečekaně velký prostor, který znatelně převyšoval nad tím, který měl Bateman s Edgertonem. Jason Bateman, respektive jeho postava, je od počátku vystavěna tak, aby nebudila pražádné sympatie. Bateman je ve své roli solidně odpudivý. A kdo ho zná z komických rolí, bude překvapen jeho proměnou. Však už bylo načase. Drastickým scénám se film úplně vyhýbá. Občas se objeví nějaká ta (očekávaná) lekačka, kterou vystupňuje dramatický hudební doprovod. Nejlépe si film vede v budování napětí postupným hromaděním informací, které se týkají obou mužských postav. Už uprostřed vyvstane dilema, komu vlastně z těch dvou chlápků fandit. To byl šikovný tah od režiséra. Přidat se měl působivější a zajímavější konec. Závěr je koncipován tak, aby si divák domyslel, jak se vlastně ta celá záležitost měla. Nízkorozpočtová režijní prvotina dopadla v podstatě zajímavě. Scénář se bránil schematičnosti, ale také dost často nedokončil co načal, nebo se už k jednotlivým záležitostem, které před diváka předestřel, nijak zásadním způsobem nevracel. Ve filmu je takových nedotažených scén poměrně dost. Stalking, manipulace, pocit ohrožení ve vlastním domě, to je oč tu běží. A to bylo zvládnuto kvalitně. Za vším hledejte hříchy z mládí. 60% () (méně) (více)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Edgerton natočil chytřejší film než se všeobecně čekalo. Skvělá psychologizace a plasticita postav, výborné situační scény a skvělí herci bez výjimky. Škoda doslovné pointy, která je působivá, avšak stále ještě příliš jednoznačná. Kdyby se to podařilo více otevřít a jen naznačit, mohl to být jeden z vrcholů roku, jelikož ta podprahově znepokojivá tenze něčeho zlého a nevyřčeného je cítit i přes plátno. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Prichádza prekvapenie: ‘The Gift‘ je vyzrelý thriller, ktorý je oveľa komplexnejší a príťažlivejší ako naznačujú trailery. Neviem, o čo sa snažilo marketingové oddelenie, keďže film sa javil ako druhoradý, lacný a predvídateľný thriller. Ako debut režiséra Joela Edgertona je to ozaj pôsobivé. Kamera je úžasná a pohyb je pomalý, ale nikdy nie tupý. Premisa filmu klame svojou jednoduchosťou, čím viac však snímok napreduje, tým viac zložitým a zamotaným sa príbeh stáva. Edgerton, ktorý tiež napísal scenár, odmieta dodržiavať žánrové konvencie a neustále zvyšuje očakávania divákov, čo sa to vlastne deje. Rovnako ako tie najlepšie thrillery, darček sa vyvíja prirodzene a realisticky, má mnoho zvratov a poriadnu dávku napätia. Edgerton a Rebecca Hall sú skvelí, ale Jason Bateman to zaklincoval. Nadôvažok – vychutnajte si tento prekvapivo inteligentný a intenzívny thrillerový počin, ktorý je akýmsi návratom k najlepším stalkerovským filmom z 90-tych rokov a pre diváka je skutočným darčekom. 85%. ()

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Psychotrillery mám ráda, a když se to umí, je to veliká radost. Joel se mi zalíbil už minule v Black Mass jako dokonalý slizoun, kdežto tady byl nejen na opačné straně spektra, ale i kamery a scénáře. Závěr mě nemile dostal a jen doufám, že bylo účelem vyvolat ve viníkovi z minulosti intenzivní pocity ponížení podobné oběti. Každopádně herecky velmi dobře zvládnuté, včetně výběru skvělého castingu. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Dobře napsané, ještě lépe zrežírované. Edgerton nejenže zvládá psychologii na jedničku, ale současně také rozehrává zajímavě koncipovaný a kompaktní příběh, přičemž mu funguje jak pocitová atmosféra, tak i obsahová struktura, kdy je nám špína z minulosti odkrývána hezky kousek po kousku a vztah mezi ústředním charakterním trojlístkem díky tomu nabývá na intenzitě až do zdařilého depresivního finále. V konečném součtu sice nemáme komu držet palce a vyústění nás nezarazí do křesla až tak, jak asi bylo plánováno, ale to jsou opravdu jen menší vady na kráse tohoto filmařsky osvěžujícího dárkového debutu... 80% ()

Galerie (47)

Zajímavosti (5)

  • Manželé nemohou přijít na to, jak Gordo (Joel Edgerton) znal jejich adresu. Gordo to v první scéně skutečně slyší u prodavače, který domlouvá doručení. (veronikajel)
  • Približne v 19. minúte pri scéne v kuchyni si môžete všimnúť, že hlavná postava drží hubičku na umývanie riadu pri každom strihu inak. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama