Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za svůj život napsal 259 povídek, 7 románů, 3 cestopisy a 3 divadelní hry. Jeho plodný život literáta předčasně ukončila choroba, kterou onemocněl díky svému vášnivému a nezřízenému vztahu k ženám. Guy de Maupassant se dožil pouhých třiačtyřiceti let (1850-1893). V počátcích jeho literární kariéry jej vzal pod svá ochranná křídla Gustave Flaubert, přítel jeho matky; znal se s Emilem Zolou, Ivanem Turgeněvěm a mnoha dalšími slavnými spisovateli své doby. Pracoval jako redaktor ve známých novinách Le Figaro či Le Gaulois. V roce 1880 vydal své první mistrovské dílo - Kuličku. Následujících jedenáct let bylo jeho nejplodnějším obdobím.
Režisér Michel Drach obsadil do titulní role filmu známého francouzského herce Claudea Brasseura, který dodal své postavě patřičnou živočišnost, zemitost i noblesu. Film zachycuje osudové kapitoly ze života Maupassanta. V impresionistických obrazech vzpomíná nemocí zasažený Maupassant na své šťastné dětství s matkou a bratrem, první zklamání z lásky a zároveň první nesmělé básnické pokusy. Neustále se mu vrací i vzpomínka na bratra, který byl internován v bláznici, kde později zemřel. Uvidíme předobrazy jeho nejslavnějších postav: Kuličky, Mušky či Miláčka a provázíme tohoto slavného literáta až do jeho hořkého konce, v němž mu zůstal věrný jeho sluha (vynikající Jean Carmet). (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dny plné slunce, nevázaného sexu a zábavy postupně střídají stále smutnější chvíle. Vzpomínky slavného spisovatele pomalu odhalují, že za laškovnými hrami se skrývalo hodně utrpení, kterého se ukazuje pořád víc, jak Maupassantovu dříve brilantní mysl rozežírá syfilis. Ze lva salónů a bouřliváka se stává blábolící troska pronásledovaná halucinacemi. Ve zkratce jeho propad z radosti k zoufalství vypráví krátký příběh veselé Mušky a její zoufalý, ale očekávatelný konec. Stejně jako Maupassant se ani ona neohlížela na následky a oba za to tvrdě zaplatili. ___ Je dobře, že film není typický chronologický životopis, spíš ze střípků skládá, co slavného muže ovlivnilo, ať už v dětství nebo v dospělosti. Ale přesto se mi snímek zdál poněkud chladný. Možná proto, že v něm bylo až moc postav a na ně bylo až příliš málo času. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Michel Drach by mohl napsat příručku na téma "Životopisný film o velikánovi a jak jsem to celé posral". Další příručku by mohla napsat ta blbá firma, co tvořila dabing. Další příručku by mohl vytvořit opět Michel Drach a nazvat ji: "Měl jsem zajímavé téma, hvězdy po ruce a stejně jsem to totálně posral". Co tím chci říct? Pokud někdo točí film o postavě světové literatury tak rozporuplné, kurevnické a dekadentní a má k ruce Claude Brasseur, Jean Carmet, Miou-Miou, Simone Signoret a takhle to posere, měl by o tom alespoň vydat svědectví. Aby si ostatní dali bacha. ()

Reklama

Mylouch 

všechny recenze uživatele

"Aleluja, já mám syfilis !" Scénáristické rozpracování postav se omezuje na vnějškovosti, které podporuje trochu televizně jednotvárné tempo vyprávění. Kamera i výprava ale svou kvalitou sahají po vyšších metách. Mezi největší Guyovy přínosy patří vynález mokrého fotografického procesu pro paparazzi. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Kdeže věrné milování jest. Ach, ty ženy… nejen rukavičky a kloboučky odhazující. Ženy planoucí, milující, slast uvolňující, chtíč rozkoše naplňující. Ženy jako pivoňky i trny v rajském údolí. "Všechny moje paní, staňte se na chvíli mou, kurtizánou jedinou. Inu, (vz)chop se náčiní a poskvrň nitro umem literárním. Roztanči nitro múzami, duchem vytříbeným, vypravěčstvím zalidněným, na stupně vítězů přeneseným." Vztahy lesku i bídy perem velikána zaznamenané, slovem výstižným objevené. Miláček Guy de Maupassant převíjí odstíny, ve kterých se potkávají malé radosti, pohnutá hemžení, hlodavá nábřeží soka šílenství. Zatížen frivolností, nevěrný nóbl mravům. Rozlučte se se mnou, moji milí, moji drazí. Společnost vaši poetickým karnevalem ozdobte, cudné erotické krajky nařaste, pouť mou do imprese krajnosti zachyťte, mé ženy mi na zlatém podnosu přineste, než smrt svůj ortel vynese.Tvé dva prstíky jsem na dosah měl, sen lidského reje si neodepřel, žel život v kratochvílích se mi uzavřel. ()

mosem 

všechny recenze uživatele

Pokud bych měl hodnotit film jako zdroj poznání o samotné osobě Maupassanta, asi bych 4 hvězdy nedal. O jeho životě totiž film vypovídá hodně málo. Nicméně, mne film mnohem víc upoutal zobrazením rozpadu osobnosti v vývojem duševní poruchy vyvolané syfilitidou, a tady musím uznat že film byl stejně naturalistický jako díla samotného Maupassanta. Tomu také odpovídá vývoj filmu, v první polovině jsem měl několikrát nutkání odejít, ve druhé polovině pak film dostává spád. Těch scén s nahými ženami je tam podle mého názoru až příliš, nicméně uznávám že to je otázka osobního vkusu. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama