• rikitiki
    ***

    Dny plné slunce, nevázaného sexu a zábavy postupně střídají stále smutnější chvíle. Vzpomínky slavného spisovatele pomalu odhalují, že za laškovnými hrami se skrývalo hodně utrpení, kterého se ukazuje pořád víc, jak Maupassantovu dříve brilantní mysl rozežírá syfilis. Ze lva salónů a bouřliváka se stává blábolící troska pronásledovaná halucinacemi. Ve zkratce jeho propad z radosti k zoufalství vypráví krátký příběh veselé Mušky a její zoufalý, ale očekávatelný konec. Stejně jako Maupassant se ani ona neohlížela na následky a oba za to tvrdě zaplatili. ___ Je dobře, že film není typický chronologický životopis, spíš ze střípků skládá, co slavného muže ovlivnilo, ať už v dětství nebo v dospělosti. Ale přesto se mi snímek zdál poněkud chladný. Možná proto, že v něm bylo až moc postav a na ně bylo až příliš málo času.(30.1.2017)

  • Mylouch
    **

    "Aleluja, já mám syfilis !" Scénáristické rozpracování postav se omezuje na vnějškovosti, které podporuje trochu televizně jednotvárné tempo vyprávění. Kamera i výprava ale svou kvalitou sahají po vyšších metách. Mezi největší Guyovy přínosy patří vynález mokrého fotografického procesu pro paparazzi.(21.4.2013)

  • quixote
    **

    Geniální Francouz v nedbalkách (a často i bez). Barvitý životopis, který místo souvisle vyprávěného děje předkládá mozaiku výjevů ze spisovatelova bouřlivého života. Více než polovina filmu je dost stereotypní - opakuje s jedna smyčka: milostné eskapády-postupující nemoc-flashbacky z mládí. Teprve v posledních 40 minutách dostává film dynamiku: Maupassantova syfilis se dostává do konečného stádia, je nezbytná hospitalizace. Felliniovský závěr – defilé hlavních lidí Maupassantova života – působí bohužel jen jako prázdná exhibice režiséra, výtvarníka a kameramana. Výprava a herecké výkony jsou bezchybné, nahotinky jsou jako vystřižené z Anglického krále, což samozřejmě nemíním jako poklonu. Po druhém shlédnutí ubírám hvězdičku.(18.7.2011)

  • farmnf
    *

    Michel Drach by mohl napsat příručku na téma "Životopisný film o velikánovi a jak jsem to celé posral". Další příručku by mohla napsat ta blbá firma, co tvořila dabing. Další příručku by mohl vytvořit opět Michel Drach a nazvat ji: "Měl jsem zajímavé téma, hvězdy po ruce a stejně jsem to totálně posral". Co tím chci říct? Pokud někdo točí film o postavě světové literatury tak rozporuplné, kurevnické a dekadentní a má k ruce Claude Brasseur, Jean Carmet, Miou-Miou, Simone Signoret a takhle to posere, měl by o tom alespoň vydat svědectví. Aby si ostatní dali bacha.(12.4.2013)

  • pakobylka
    ***

    Provokativní, požitkářská, volnomyšlenkářská záležitost, která si potrpí na osobitý styl a nedbalou eleganci. Leč její gesta jsou trochu křečovitá - a svou bezstarostnost jen předstírá. Snad proto, že je trochu chaotická - až zmatená. Jakoby nedokázala udržet pohromadě své neuspořádané myšlenky: Jakoby víceméně kopírovala osud svého smutného hrdiny ... jakoby už dopředu VĚDĚLA, že sklidí jen to, co zasel - tudíž nemůže čekat lásku, náklonnost, ba ani soucit ... od všech krásných žen, které poznal.(9.3.2015)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace