poster

Spalovač mrtvol

  • anglický

    The Cremator

Drama / Horor / Thriller / Psychologický / Komedie

Československo, 1968, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    *****

    „Co abych tě, drahá, oběsil?“ Nejmrazivější český film a nejmorbidnější ze všech komedií. Již během prvních vteřin (!) mi naskočila husí kůže. Přitom k tomu stačilo pár vět pronesených neuvěřitelně vlídným hlasem Rudolfa Hrušínského. Bravo, mistře! Bravo! 95% Zajímavé komentáře: Gimp, Nick Tow, dcierny(4.8.2006)

  • DaViD´82
    *****

    Blažený, ba přímo nebeský snímek. Hypnoticky snová atmosféra jde ruku v ruce s inovativním technickým zpracováním. Požehnaná záležitost, abych tak řekl lidských rozměrů, nemající v naší čarukrásné zemi konkurenci. Ani v krásném okolním světě se nenajde mnoho lepších filmů. A Rudolf Hrušínský? Požehnaný to herec, který již nemusí mít pocit, že pro nás dělá málo.(13.1.2008)

  • igi B.
    *****

    Pět hvězdiček s hvězdičkou! Formou i obsahem jeden z nejzajímavějších a nejlepších československých filmů. Moc bych přemýšlel, možná vůbec nejlepší... (nebo "Obchod na korze"?) . . . Ano, nejlepší může být jen jeden... Každopádně "S.M." je odivuhodně stylizované nadčasové podobenství, psychologické drama, horor s humorem černým, jako schrány na poslední cestu na Onen svět, brilantní studie patologického jednání malého psychopata dorostlého ve správném čase a prostoru ve velkou zrůdu... Životní role R. Hrušínského, životní film J. Herze... Nikdy víc pak už nevstoupili do stejné řeky na Věčnost... (ach Vy pane Votočku, že... ;-) - - - P.S. mimo mísu... Spousta mudrlantů v téhle databázi filmů dává stejné hodnocení >dílu< jménem Kolja... Ano, vše to začíná tou malou tichou plíživou ztrátou soudnosti... :-/(13.9.2005)

  • Marigold
    *****

    Co dodat? Tenhle film je velký! Velký díky Rudolfovi Hrušínskému, velký díky předloze Ladislava Fukse, kterou dokázal naprosto neuvěřitelným způsobem Herz přetavit do stejně sugestivní obrazové podoby. Celková stylizace a velmi uhlazené, pravidelné tempo vyprávění přesně zrcadlí nitro Romana Kopfrkingla, kde se všechno odvíjí v soustředných kruzích, kde se stále opakují tytéž věty a tytéž myšlenky a kde se postupně objevuje chorobná posedlost. Nejprve smrtí, pak i vlastní výjímečností. Nitro člověka, jehož celý svět je postaven na hře, na popírání skutečnosti a jejím přetváření v cosi bizarně pokorného, milého a uhlazeného, smrt (je-li provedena žehem) nevyjímaje. Hrušínský coby poloprázdná nádoba, postupně zaplňovaná jedem ideologie a přesvědčením o vlastní vyvolenosti je nelidsky přesvědčivý. Stejně tak celý Herzův film... Nejsugestivnější portrét šílenství člověka i doby, který znám.(26.1.2004)

  • TheMaker
    *****

    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: POEZIE :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.:::::: Jeden z nejlepších filmů, co jsem viděl ! Dlouho jsem se tomuto snímku bránil, protože jsem trochu zaujatý českými filmy, což znamená pro mne - český film = kravina. Ale tohle hodně překvapilo ! Musím souhlasit se Shadwellem, že tento snímek je dokonce lepší, než mnohé filmy mistra Hitchckocka, což je co říct. Rudolf Hrušínský je opravdu boží, za tuhle roli bych mu nafasoval Oscara !! Jeden z nejlepších světových filmů a nejlepší český film. Blahopřeji !! :::::::::::::::::::(13.3.2009)

  • - Na mezinárodním filmovém festivalu v Sitges v Katalánsku v roce 1972 získal ocenění za hlavní roli Rudolf Hrušinský (Kopfrkingl) a za kameru Stanislav Milota. (Tygrys)

  • - První reakce Rudolfa Hrušínského na nabídku zahrát si titulní roli Karla Kopfrkingla byla odmítnutí. Nechal se ale Jurajem Herzem přemluvit. (krib)

  • - Režisér Juraj Herz prezradil jeden kuriózny problém, ktorý sa im počas natáčania vyskytol. Kým Rudolf Hrušínský (Kopfrkingl) všetky repliky zahral najlepšie na prvý pokus a ďalšie už strácali na kvalite (nakoľko začínal byť už otrávený), Vlasta Chramostová (Dagmar), ktorá stvárnila jeho manželku, bola vraj presný opak. Ako typická divadelná herečka potrebovala niekoľko opakovaní a jej výkon bol čím ďalej, tým lepší. Keďže ich kvôli tejto odlišnosti často nešlo nijako zosúladiť, stávalo sa, že niektoré ich spoločné scény - ak práve neboli v tom istom zábere naraz - točili s každým osobitne. (Santino7)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace