poster

Spalovač mrtvol

  • anglický

    The Cremator

Drama / Horor / Thriller / Psychologický / Komedie

Československo, 1968, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • novoten
    *****

    Nepamatuji se, kdy mě při filmu takhle mrazilo po celou dobu, aniž by se dělo něco děsivého či znepokojujícího. Pouhá Hrušínského přítomnost ve mně zanechávala strach, kdykoli se v záběru objevil. Vrcholem je pak scéna pohřebního proslovu v chýlícím se závěru, kde je jeho mistrovské herectví dovedeno k dokonalosti. Špičková filmařská kvalita, jejíž případné opětovné zhlédnutí je menším bobříkem odvahy.(2.4.2006)

  • dobytek
    ****

    V komentářích jsem se dočet, že je to podobný jako filmy od Lynche, takže jsem měl docela obavy, co to bude. Ale tohle naštěstí s Lynchovejma nesmyslama, který nemaj hlavu ani patu, nic společnýho nemá. Taky mi moc nesedí, že tohle je údajně horor. Jestli tohle je horor, tak já jsem abstinent. Spíš mi to připadalo jako taková podivná hodně černá komedie. Ono třeba taková obyčejná otázka typu "Chceš rakvičku nebo věneček?" v tomhle filmu byla prostě vtipná. Naopak mi vůbec nesedělo, jak se tam občas objevil Menšík a Myslíková a udělali jakože nějakej vtip. To do filmu nějak vůbec nepasovalo. Naštěstí se tam nevyskytujou moc často... Komentářů je tady už hromada, tak jenom stručně. Spalovač mrtvol podle mě paří k tomu nejlepšímu, co v ČR (v Československu) vzniklo. Neni to žádná samoúčelná kravina pro intelektuály nebo uživatele halucinogenů. Je to film, kterej má příběh, dává smysl, akorát je prostě trochu "divnej". Jinak podle žebříčku tady na čsfd je to 15. nejlepší film všech dob, což mi připadá teda hodně přehnaný, ale na to už jsem si nějak zvyknul, že starý český filmy jsou tady poněkud nadhodnocený...(22.7.2009)

  • Marius
    *****

    Spalovač mrtvol je pravdepodobne tým najlepším, čo československá kinematografia vytvorila. Herz používa postupy, o ktorých sa súdobej (nielen) československej filmovej tvorbe mohlo len snívať. Absolútne psychedelická rybooká kamera vytvára neuveriteľne znepokojivú atmosféru. Spájanie rôznych scén často významovo morálne protichodných spoločným záberom ukazuje dve tváre hlavnej postavy. Od prvej chvile viete, že pan Kopfrkingl je proste magor, žijúci vo svojom pokrivenom svete humánnych kremácií a nástup fašizmu umožňujúci jeho spoločenský postup a vzrast moci len uvoľňuje jeho šialenstvo. Tento prerod je hlavnou témou filmu, všetko ostatné je mu podriadené. Hrušínský sa v tejto role skutočne našiel a takisto ako ostatné osadenstvo FD by som povedal, že toto je jeho životná rola. Spalovač mrtvol nie je len povinný odškrt v zozname filmového vzdelania, je to monštrózny umelecký zážitok o príšerách v nás a medzi nami, ktorý málokomu len tak ľahko vyšumí z hlavy. 10/10(12.3.2007)

  • T2
    *

    Nečakané sklamanie. Tento film ide naprosto okolo mojej chuti, prvú hodinku som si pretrpel a keď som si uvedomil, že už to pre mňa nemá zmysel tak som to radšej zabalil. Nehorázna monotónnosť po celý čas na mňa sršala a pokus o nejaký umelecký vizuál vyznel do prázdna. 12.miesto medzi najlepšími filmami na csfd sa týmto pre mňa stáva záhadou.(7.6.2008)

  • Renton
    *****

    Scénář: Juraj Herz .. Silné! Opravdu silné kafe!! Božsky mile sadistický Rudolf Hrušínský předvádí nezapomenutelný herecký koncert. Výtečně temný příběh na jehož samotném konci přichází tak neskutečně mrazivé vyústění, zvláště když si domyslíte co by následovalo, nebýt to fikce.. Bravurní klenot (české) kinematografie. 100%.(13.4.2005)

  • - Režisér Juraj Herz zatúžil román sfilmovať, ešte než si ho prečítal. Zlákal ho titul, ktorý zazrel, keď kráčal okolo výkladnej skrine jedného kníhkupectva. (Raccoon.city)

  • - Vlasta Chramostová hrá manželku pána Kopfrkingla (Rudolf Hrušínský), ale v jednej scéne stvárnila aj prostitútku, ku ktorej si Kopfrkingl zájde. (werewolf69)

  • - Režisér Juraj Herz prezradil jeden kuriózny problém, ktorý sa im počas natáčania vyskytol. Kým Rudolf Hrušínský (Kopfrkingl) všetky repliky zahral najlepšie na prvý pokus a ďalšie už strácali na kvalite (nakoľko začínal byť už otrávený), Vlasta Chramostová (Dagmar), ktorá stvárnila jeho manželku, bola vraj presný opak. Ako typická divadelná herečka potrebovala niekoľko opakovaní a jej výkon bol čím ďalej, tým lepší. Keďže ich kvôli tejto odlišnosti často nešlo nijako zosúladiť, stávalo sa, že niektoré ich spoločné scény - ak práve neboli v tom istom zábere naraz - točili s každým osobitne. (Santino7)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace