poster

Piková trojka

  • Austrálie

    In the Cut

  • Slovensko

    Smrtiaca vášeň

Krimi / Thriller / Mysteriózní

Austrálie / USA / Velká Británie, 2003, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    **

    Neromanticky nadržená hvězda romanticky nenadržených komedií ojíždí pohledem (a v menší míře i tělem) vše, co jen vzdáleně připomíná falus v nezáživném "vytřu vám zrak" thrilleru. Co to mělo u levé bradavky Meg Ryan znamenat?! Odpověď hledejte pod pravou bradavkou. 45% Zajímavé komentáře: Mr.Apache, Fabienne, Colonist(17.5.2008)

  • Radko
    *

    Jane Campionová zostáva pre mňa režisérkou jedného vynikajúceho filmu – Piano. Okrem tohto skvostu (obrazového i hereckého) som od nej videl samé podpriemernosti, v túžbe vidieť niečo lepšie. Fascinujúci obrazový začiatok scény padajúcich kvetov v záhrade v kombinácii s psychoanalytickým odkrývaním literárneho diela navodil na niečo lepšie, než bol výsledok. A tým bola mimoriadne klišéovitý a konvenčný thriller o vraždiacom maniakovi, profesorke a jej vzťahu k policajtovi s tetovaním. Nič ma nepresvedčilo, ani dej ani stupídny dávno predpovedateľný záver. Neviem, čo malo byť povedané – a pokiaľ ide o škandálne scény s Meg Ryanovou – nič mimoriadne sa nekonalo ani v tomto prípade, ide pravdepodobne o reklamný ťah distribútora, aby sa na túto hlúposť pozrelo viac ľudí – čo sa podarilo, mimochodom aj mojom prípade.(12.8.2004)

  • Kaka
    **

    Obrazově velmi povedené (kamera, střih, flashbacky, zrychlovačky), ovšem režisérka si neporadila s obsahem. Vznikla z toho neslaná nemastná žánrová směska, která sice ztrávit jde, ale déle než pár hodin v paměti asi nevydrží. Na šokující "ženské" drama to postrádá více dramatických momentů, na thriller zase lepší scénář a jako eroťák samotný by se to asi také neuchytlo. Atmosféru to sice mělo fakt dusivou, Meg Ryan se hodně odvázala, ale mohla klidně skákat po hlavě a stejně by se nic na kvalitě filmu nezměnilo.(9.8.2004)

  • cheyene
    ****

    Piková trojka je snímek, kterým se prolíná mnoho filmových žánrů, přičemž nejvíce inklinuje ke krimi thrilleru. Je pouze na divákovi, jak přijme tuto koláž, jež v sobě promítá názory a postoje režisérky Jane Campionové, jejíž filmy jsou velmi zaměřeny na ženskou duši a právě Piková trojka ji interpretuje ve vší přirozenosti a bez jakýchkoli příkras. Jedná se o snímek feministický či pouze o film, v němž je hlavní protagonistkou žena? Bourá oněch sto devatenáct minut zažité genderové stereotypy a působí nezávisle? Snaží se Campionová srovnávat mentalitu žen a mužů a zachovávat si přitom tvůrcovskou neutralitu? Jedná se vůbec o počin, který si zaslouží pozornost diváků i po deseti, patnácti letech, jako je tomu u jiných, dnes již kultovních a v mnohých aspektech takřka učebnicových snímků jiných tvůrců? Jestliže jsem na začátku zmínil, že Pikovou trojku nelze zařadit pouze k jednomu filmovému žánru, musím uvést ty ostatní, které jsou tomuto snímku vlastní a dotváří tak celkový pocit a dojem ze zhlédnutí. Campionová svůj počin označila jako velmi subverzivní a svůdný. Připravila si pro nás vražedný erotický psychologický thriller, ve kterém není nouze o naturalisticky líčené scény, z nichž mnohé svoji nahotu ukazují právě v oblasti sexu a jiné ve zvrhlosti jedince, jenž se neštítí zabití. Atmosféra Pikové trojky je poměrně tíživá, frustrující a místy dusivá, což je pro pocity důležité. Troufám si tvrdit, že lépe Campionovou pochopí právě ženy, jelikož se dovedou lépe vžít do situace hlavní hrdinky, tudíž se domnívám, že snímek je méně určen mužům než jejich protějšku. Z děl různých psychologů se můžeme dočíst, že ženy mají větší schopnost empatie, což by lehce potvrzovalo moji výše uvedenou myšlenku. Jednou z nejexpresivnějších scén je dle mého pojetí felace v úvodu filmu, která již skutečně tíhne k pornografii. Právě zde podezřívám režisérku, že tento záběr natočila a následně zařadila do filmu z jednoho prostého důvodu - o této scéně se bude mluvit a zůstane v paměti diváka nejdéle. Snímek je dle mého točen zbytečně rozvleklou formou. Kamera se zabývá detaily. Jako divák jsem rozvláčnost uvítal s nadšením pouze na samém začátku, kdy se objektiv zaměřuje na Meg Ryan a jakoby záměrně představuje linie postavy hlavní hrdinky, což mi v prvních chvílích evokovalo dojem, že režisérka se snaží poukázat na krásu a svůdnost těla ženy. Musíme si ovšem přiznat, že Campionová není Sergio Leone, tudíž její zdlouhavé záběry nemají onu hloubku, jakou mají ty od zmíněného Itala. Sečteno a podtrženo, při celkové stopáži již tímto pojetím lehce nudila. Upoutávka na Pikovou trojku přislibuje mnohem větší zábavu, než která se nakonec konala, takže z tohoto pohledu by mohl být divák lehce zklamán. Mužskými postavami se scénář (ani jednotlivé záběry) příliš nezaobírá, v některých scénách můžou dokonce působit – vyjádřeno expresivně – jako nadržená zvířata, proti čemuž je do kontrastu stavěna křehká a zranitelná mladá žena, která může, avšak také nemusí, podlehnout. Postava detektiva Malloye je navzdory výše uvedené nepropracovanosti poměrně šikovně zakomponována, její kladnost či zápornost je značně ponechána na pocitu diváka a osobně jsem dlouho tápal v nejistotě, zda je ochránce hrdinky nebo ne. Hybatelem děje v tomto snímku je jak postava ženy, tak i muže, tudíž zde bych Campionové přiznal jistou dávku neutrality, takže se divák může lépe podle svého pohlaví identifikovat s Frannie Avery nebo detektivem Malloyem. Můžeme však připustit, že se lze identifikovat i s hrdinou opačného pohlaví. Ačkoliv se Piková trojka v mnoha aspektech může zdát genderově neutrální, zejména v oblasti postav jakožto nositelů děje, neubránila se zachycení některých společností zažitých stereotypů. Myslím tím obzvlášť vylíčení klasických mužských a ženských vlastností či vykreslení jejich předpokládaného a předvídatelného chování, takže v tomto ohledu nepřináší Campionová nic nového. Její počin si zhlédnutí zaslouží, herecké výkony, hudba a děj jsou důvody, proč oněch sto devatenáct minut nebylo ztrátou času, avšak vícekrát bych tento film vidět nemusel.(10.2.2010)

  • sedm.1
    *

    No fujtajbl!!!Takovou ubohost jsem už dlouho neviděl,nepovedený televizní film,jedna explicitní,neprosto zbytečná scéna v úvodu,rádobyšokující *ukající Meg Ryan(které to,nevím tedy jestli schválně,ale opravdu nesluší,respektive je zde nehorázně odpudivá),nevýrazný Mark Ruffalo,zoufalá J.J.Leigh(ta hraje také pořád je ty samé vedlejší "na dně" postavičky),primitivní zápletka,imbecilní scénář,megatrapné finále.Nerad píšu komentáře tohoto typu,kde píši jen jak je všechno na h...o,ale nemůžu si pomoc.Jestli se Meg Ryan chtěla zbavit své nálepky romantických osudových žen,měla si vybrat určitě jiný žánr,a nebo alespoň jiný film,tohle je skutečný brak!(15.9.2007)

  • - Hlavní roli měla původně hrát Nicole Kidman, ale nakonec se rozhodla film pouze produkovat. (kenny.h)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace