poster

Hrůza na jevišti

  • Česko

    Tréma

  • Velká Británie

    Stage Fright

Film-Noir / Thriller

Velká Británie, 1950, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madison
    ***

    Hitchcock klasicky vsádza na zamotaný príbeh, postavy s dvojakou tvárou a nežnú romantickú líniu, ktorá dodáva pomerne chabej detektívke melancholický rozmer - scéne s klavírnou skladbou som takmer neodolala :-) Marlene Dietrich je pre mňa veľmi zvláštna herečka, no Jane Wyman sa strácala v tých protichodných úlohách, ktoré jej režisér naservíroval a do jej role by som rozhodne obsadila výraznejšiu Ingrid Bergman. V podstate temný, ale aj zábavný thriler na hitchcocovský spôsob, ktorý však neočarí a ani nesklame.(4.8.2010)

  • Matty
    ***

    Ten film skutečně není nijak grandiózně zrežírovaný. Chybí mu pořádný padouch a nemáme důvod některé z postav držet palce, navíc hned v úvodu ošklivě podráží nohy divákovi. Problém není v tom, že by nás ponoukal věřit lži, on nám lže! Hodně nefér přístup. V rámci objektivity nemohu napsat, že to byla hrůza, ač zažívaná nuda tomu odpovídala, proto bych zůstal u neutrálního „průměrný film“. (Hitche můžete vidět na ulici za – pro sebe si povídající – Jane Wymanovou). 60% Zajímavé komentáře: Tsunami_X, Mahalik(8.9.2007)

  • sinp
    ***

    Tohle a Hitchcock? No, popravdě vůbec nic mimořádného se tady nekonalo. Několik vnucených dějových odboček a k tomu jen minimálně poutavá ta ústřední. S Jane Wyman toho herecky příliš nezůstane (v stylovém Ztraceném víkendu byla o poznání schopnější) a slavná Marlene Dietrich mi pila krev a to pořádně. Ty její od nepaměti propadlé líce a snad betonem vytesaný obličej plný znuděné nezúčastněnosti mnou nikdy vyloženě extra nerezonoval, ale zde doslova uspává už tak nepříliš odsýpající příběh. Režisér Hitchockova formátu dovede i v tak zapomenutelném filmu vykouzlit několik perliček, za něž by průměrní režiséři trhali obě ruce. Tím chci říct, že to určitě není zbytečný film a bezbřehé fanoušky snad i zabaví. Mě osobně třeba lehce mrzí, že tuto mistrovu britskou etapu (která je tím pádem jeho domácí) si nedokážu užít ani zdaleka tak jako tu americkou. Ta je možná odosobněná a ne tak elegantní. Ale mám dojem, že i nepoměrně zábavnější.(10.5.2010)

  • Anderton
    ****

    Škoda tej prestrelenej stopáže. Ak by mal Stage fright o dvadsať minút menej, bol by omnoho svižnejší a divák by nemal pocit, že niektoré pasáže sú tak trochu hluché. Potom by aj lepšie vynikla výborná ústredná myšlienka príbehu, v ktorom každý "hrá" niekoho iného, kým v skutočnosti je. Film je to stále inteligentný, občas vtipný, hlavná ženská postava veľmi príjemná a pointa vydarená, v tóne tej ústrednej myšlienky o ľudskom divadle plného pretvárky s názvom život. Bohužiaľ však nie je Stage fright strhujúci a mám pocit, že tento scenár tak do audiovizuálnej podoby pretransformovaný byť mohol. Po druhom pozretí zvyšujem hodnotenie na základe použitia jeho motívov.(15.11.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    *****

    Směle se řadím k početné skupině diváků, která neprokoukla Hitchův skvělý úhybný manévr a nechala ze sebe udělat pitomce. Já se mu však za to nebudu mstít ubíráním hvězd, protože jsem se bavil, zároveň jsem byl přiměřeně napnut, užíval jsem si skvěle odlehčené role pašeráckého otce a tradičně obdivoval výkon úžasné, i když stále nehezké, Marlene Dietrich.(11.3.2014)

  • - Miles Malleson zároveň točil Golden Salamder. (Kulmon)

  • - POZOR SPOILER!!! Tento film poprvé naboural zavedenou konvenci, že záběry do minulosti popisují vždy události tak, jak se skutečně staly. Návštěvníci kina se cítili ošizeni. (Kulmon)

  • - Většina hereckého výkonu Irene Handi jako slečny Masonové, byla v postprodukci odstraněna. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace