poster

Hrůza na jevišti

  • Česko

    Tréma

  • Velká Británie

    Stage Fright

Mysteriózní / Thriller

Velká Británie, 1950, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pohrobek
    ****

    Je to docela zajímavé, ale tento film je jedinou spoluprácí Mistra s Marlene Dietrich, které si tak vážil a která byla snad jedinou herečkou, jíž trpěl odmluvy a vlastní hlavu. Naproti tomu se Hitchcock ne a ne dohodnout s Jane Wyman, které nebylo zrovna po chuti dělat Marlene křoví. No a minimálně podle POMA to dopadlo tak, že Wyman je tou hlavní. Já si to tedy nemyslím, ale názory mohou být různé. Film potěší především tím, jak Hitchock znevážil pravidlo o pravdivých pohledech do minulosti, na což mu skočili snad všichni.(23.4.2005)

  • peter12
    ***

    Film má prenádherný vizual a strašne zaujímavé divadelné kulisy. Je tu rozohraný ako taký detektívny príbeh, ktorý neurazí. Len je tu veľmi veľa dialógov a tak je tu veľký priestor pre nudu a nezáživnosť, dlhú dobu sa tu nič zaujímavé nedeje. Film je skoro bez atmosféry, tá prišla až ku koncu filmu a to sa mi zdá veľmi málo aj napätím je to tu biedne. Videl som M. Soaviho hrôzu na javisku a aj jej som dal 3*, ale ten film bol záživnejší ako tento. No ,ale aspoň koniec ma potešil,bol nepredvídateľný a vobec som ho nečakal, lebo celu dobu nás pán režisér zavádzal, aby to vo finále rozbalil a práve preto dávam 3*, ale aj tak zatiaľ najslabší Hitchcock.(6.8.2015)

  • sinp
    ***

    Tohle a Hitchcock? No, popravdě vůbec nic mimořádného se tady nekonalo. Několik vnucených dějových odboček a k tomu jen minimálně poutavá ta ústřední. S Jane Wyman toho herecky příliš nezůstane (v stylovém Ztraceném víkendu byla o poznání schopnější) a slavná Marlene Dietrich mi pila krev a to pořádně. Ty její od nepaměti propadlé líce a snad betonem vytesaný obličej plný znuděné nezúčastněnosti mnou nikdy vyloženě extra nerezonoval, ale zde doslova uspává už tak nepříliš odsýpající příběh. Režisér Hitchockova formátu dovede i v tak zapomenutelném filmu vykouzlit několik perliček, za něž by průměrní režiséři trhali obě ruce. Tím chci říct, že to určitě není zbytečný film a bezbřehé fanoušky snad i zabaví. Mě osobně třeba lehce mrzí, že tuto mistrovu britskou etapu (která je tím pádem jeho domácí) si nedokážu užít ani zdaleka tak jako tu americkou. Ta je možná odosobněná a ne tak elegantní. Ale mám dojem, že i nepoměrně zábavnější.(10.5.2010)

  • NinadeL
    *****

    Tenhle film doslova udělaly dvě písně v interpretaci Marlene Dietrich The Laziest Gal in Town (slova Cole Poter) a La vie en rose (slova Édith Piaf), ať se vám to líbí anebo ne. Filmy Hitche nejsou zdaleka protkány jen jeho osobností. Nebo takovými těmi zlepšováky typu nespolehlivý vypravěč. Ale i ve své době se omylem doufalo, že se vedle Marleny dokáže prosadit Jane Wyman. Inu, naivní představa. It's not 'cause I wouldn't / It's not 'cause I shouldn't, honey / And, you know, that it's not 'cause I couldn't / It's simply because I'm the laziest gal in town...(13.2.2009)

  • ScarPoul
    ****

    Čo sme ochotný spraviť pre ženy? Hlavne ak sme do nich bláznivo a slepo zamilovaný. Myslím že odpoveď je jednoduchá: všetko. A je úplne jedno o akú vec či hlúposť sa jedná. Tréma je film, ktorý nevyčnieva s Hitchcockovej filmografie a ktorý sa drží svojho štandardu. Ale ako každý tvorca aj Hitchcock sa snažil neustále prinášať niečo nové a tým diváka zaujať a vzbudiť v ňom presne ten pocit, ktorý potreboval aby jeho príbeh fungoval. Inak tomu nie je ani tu. Na začiatku je nám retrospektívou vyrozprávaný príbeh, ktorého jedinou úlohou je nás zmiasť. A nielen nás. Aj hlavnú hrdinku, ktorá sa snaží dokázať priateľovu nevinu. Vďaka úvodnej retrospektíve si spája nesprávne súvislosti a to má za následok, že nedokáže vidieť očividné. My jej to nemôžeme mať za zlé, pretože film v tomto smere klame aj nás. Zľahčujúce miesta v podobe drobných vtipov a vtipných eskapád hrdinov uvoľňujú atmosféru a pripravujú nás na veľké rozuzlenie. Dramatických miest tu nie je veľa a skôr ako o triller sa jedná o sofistikovanú detektívku. Hitchcock tu využíva druhú projekciu, pohráva si s prvým a druhým plánom scény a ironicky hodnotí počínanie svojich postáv - čo sa prejaví v scéne kde sa aj sám mihne a pokrúti hlavou. Nejedná sa o najzaujímavejší Hitchcockov film, ale nenudí a je zábavný.(14.12.2011)

  • - POZOR SPOILER!!! Tento film poprvé naboural zavedenou konvenci, že záběry do minulosti popisují vždy události tak, jak se skutečně staly. Návštěvníci kina se cítili ošizeni. (Kulmon)

  • - Většina hereckého výkonu Irene Handi jako slečny Masonové, byla v postprodukci odstraněna. (Kulmon)

  • - Marlene Dietrichová se při natáčení téměř o všem nejprve radila se svým osobním astrologem. (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace