Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Wilkie CooperHrají:
Jane Wyman, Marlene Dietrich, Michael Wilding, Richard Todd, Alastair Sim, Joyce Grenfell, André Morell, Patricia Hitchcock, Alfred Hitchcock, Kay Walsh (více)Obsahy(2)
Ve světě Alfreda Hitchcocka je divadlo místem, kde se v kulisách skrývá nebezpečí, postavy nejsou tím, čím se zdají být a v každém okamžiku může spadnout "závěrečná opona”. Z této zábavní tradice vychází i burleska Hrůza na jevišti. Jane Wyman tu hraje studentku herectví Eve Gillovou, která se snaží očistit svého přítele (Richard Todd), obviněného z vraždy, a stane se proto služkou extravagantní divadelní hvězdy Charlotte Inwoodové (Marlene Dietrich). Film, který Hitchcock natáčel ve své rodné Anglii, si obratně pohrává s prvky humoru a detektivky a dává prostor všem hráčům této hry (Alastair Sim, Sybil Thorndike, Joyce Grenfell, Kay Walsh a režisérova dcera Patricia Hitchcock). Nikdo nedokáže proměnit divadlo v zámek hrůzy tak účinně jako Hitchcock a Hrůza na jevišti je toho přesvědčivým důkazem. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (94)
Škoda tej prestrelenej stopáže. Ak by mal Stage fright o dvadsať minút menej, bol by omnoho svižnejší a divák by nemal pocit, že niektoré pasáže sú tak trochu hluché. Potom by aj lepšie vynikla výborná ústredná myšlienka príbehu, v ktorom každý "hrá" niekoho iného, kým v skutočnosti je. Film je to stále inteligentný, občas vtipný, hlavná ženská postava veľmi príjemná a pointa vydarená, v tóne tej ústrednej myšlienky o ľudskom divadle plného pretvárky s názvom život. Bohužiaľ však nie je Stage fright strhujúci a mám pocit, že tento scenár tak do audiovizuálnej podoby pretransformovaný byť mohol. Po druhom pozretí zvyšujem hodnotenie na základe použitia jeho motívov. ()
Nemôžem si pomôcť, no pre mňa, opätovne len priemerná skúsenosť s “pánom”, ktorý bol bezpochyby vo svojej dobe, “kráľom” vo svojom obore. Teraz už na mňa tieto snímky, poväčšine pôsobia ako kabát zo “second handu”. Príliš ošúchané nato, aby ich človek mohol vnímať, ako “novú vec” vo svojom šatníku. Jediné, vďaka čomu udržím pozornosť pri sledovaní týchto filmov, je zvedavosť zo záveru. ()
Průměrná detektivka? Slabší Hitchcock? Ale kdeže. No jistě, pokud Hrůzu na jevišti srovnáte s Psychem či Vertigem, tak lehce pokulhává, což nic nemění na tom, že detektivka je to napínavá a zajímavá. Navíc je to okořeněno hezkým žertem s retrospektivou, srovnatelným s Vraždou Rogera Ackroyda Agathy Christie. To odhalení a hra se stíny na konci jsou zkrátka cool. ()
Dokonale obsazený a perfektně odvyprávěný film, který upoutá pozornost od začátku do konce a člověk je neustále napnutý, co bude dál. Sledovat herectví úchvatného ženského dua Jane Wyman (scéna v taxíku je jedním z vrcholů filmu) & Marlene Dietrich je vyloženě požitek, stejně jako skvěle napsané dialogy. Moc se mi to trefilo do chuti, a i když je rok vzniku z toho samozřejmě znát, v jednotlivostech mi to přijde dokonalé a jako celek úžasně zábavné, byť chápu, že závěrečný zvrat může řadě lidí přijít nefér, a ani já jsem z něj nebyl nějak nadšený, ale je to určitě zajímavý filmařský nápad. ()
6/10 Takovy docela slabsi detektivni Alfred, coz jeste ale nezanamena, ze pri srovnani s konkurenci neobstoji, to rozhodne ne! Spis ve srovani s ostanimi filmovymi sourozenci je to poslabsi. Co mi ale na celem filmu vadilo asi nejvic byla pritomnost "bozske" Marlene, kterou tedy opravdu vzdy nesu velmi tezce a nikdy jsem nepochopil, proc by zrovna tato osoba mela byt nejakou filmovou divou... Taktez pohnutky pomahajici rodiny jsou misty vic nez usmevne... ()
Galerie (25)
Zajímavosti (10)
- Dcera Alfreda Hitchcocka Pat si ve filmu zahrála svou první roli v celovečerním filmu. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)
- Miles Malleson zároveň točil Golden Salamder. (Kulmon)
- Předlohou filmu byla povídka Selwyna Jepsona s názvem „Muž utíká“, první z několika detektivek, ve kterých vystupuje soukromá detektivka Eve Gillová. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)
Reklama