poster

Egon Schiele

  • Rakousko

    Egon Schiele: Tod und Mädchen

  • Lucembursko

    Egon Schiele: Tod und Mädchen

  • anglický

    Egon Schiele: Death and the Maiden

  • Slovensko

    Egon Schiele

Drama

Rakousko / Lucembursko, 2016, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zzuba
    ****

    Ono se tam vlastně ni moc neděje. Končící Belle Époque, pak svět roztrhaný první světovou válkou. Endemitní malíř tvrdí, že pracuje a maluje, nemá prachy, chlastá a s těma holkama to prostě neřeší. Velmi pěkné tři hvězdy. Ale čtvrtou hvězdu si podle mě zaslouží to provedení. Krumlov je fakt v Krumlově a jako dost mě mrzí, že kdykoli jsem tam byl na vodě, tak jsem ve Vltavě pod zámkem nepotkal polonahou sympatickou frankofonní černošku. Celkově, ta výprava, interiéry (snímání pavilonu Secese ve Vídni) i ta mně strašně blízká „evropskost“, třeba ty umírněné až rezignované emoce nad kosmopolitní smrtí po válce. To prostě jo. Žádná přepjatá, uslzená, zaoceánská dramatika. A Klimt si byl docela i podobnej. No a ty kukadla Valerie Pachner (nejen kukadla, ale i „kukadla“ a zbytek) a jak křenila nosánek, to bylo/ ta byla prostě k sežrání.(20.3.2017)

  • Martyna
    **

    O Schielem jsem kromě toho, že byl malíř, nevěděla nic, ale nemám pocit, že by na mě tenhle film sázel. Mohla jsem se k tomu usadit a dozvědět se něco novýho, ale docela mě to nudilo. Jsou tam pěkný kostýmy, je to celkem výpravný, nemyslím, že obsazení je špatný. Ale ty postavy, jak byly představený, mi byly ukradený. Byla jsem ráda, když se časový roviny začaly přibližovat a blížil se konec. Jeho dílo bude záživnější.(30.11.2016)

  • radektejkal
    ****

    Papír a tužky - muž žijící z tužek a papíru, ale musí to být ty správné tužky a správný papír. Pěkný živitopisný film, plný tajů a významů, o novém umění, novém Rembrandtovi. Živé obrazy jsou mrtvé, Schieleho mrtvé obrazy stále živé. Schiele nejen jako (vý)tvarník, ale také jako (ví)tvarník - nejen vytvářet tvary, ale také vědět proč. Eros a Thanatos, dva základní hybatelé lidskými osudy. Der Tod, zastupující muže, und das Mädchen. Sigmund-Freud-Stadt (jiné označení Vídně) plný válečných mrzáků a španělské chřipky, ale také nových nadějí. Pozn. 1: V současné době se mnozí filosofové, např. Badiou nebo Žižek, snaží vybudovat vzdušný most mezi Městem Sigmunda Freuda a Městem Karla Marxe. Pozn. 2: V CinemArt CZ se píše, "Egon Schiele byl jedním z nejprovokativnějších umělců...", tedy provokoval svými obrazy, kresbami a akvarely, ale koho měl tím provokovat, proč a k čemu? Pozn. 3: Podobný nesmysl je přiřazovat Schieleho k nějakému uměleckému směru, především k expresionismu. Neměl s nimi nic společného osobně ani umělecky (zdroje ani cíle).(23.3.2017)

  • Brejlil
    ***

    Takové neslané nemastné. Nebo jinak: solidní film, který se drží klišé, v tomto žánru typických a zavedených snad někdy před 80 lety. Z této šablony se mu nepodaří vyváznout, přestože samotná Schieleho postava nabízí množství interpretací, ze kterých by se dalo vytěžit něco jako drama a napětí. Takhle sledujeme sled scén, tu lépe tu hůře vypointovaných. Schieleho rozpolcenou morálku se dozvíme z jedné jediné věty. Jeho vztah k ženám vlastně ani není jasný. Co jej hnalo v umělecké tvorbě? Zase nic. Co se s ním dělo ten poslední rok po výstavě a Wallině smrti? Hmmm, zase nic. Hlavně, že na konci se dozvíme za kolik milionů eur se jeho díla prodávají. Režisér ani neměl "koule", aby ukázal kontroverznost Schieleho tvorby. Abych ale jen nehaněl Walliina postava je dobrá a solidně zahraná. To samé platí i o Gerti. Výprava a kamera velmi dobré. Sám Saavedra se mi do Schieleho role moc nehodil, ale nehrál špatně. V záplavě hollywoodských prefabrikátů pak působí jeden prefabrikát rakousko-lucemburský jako vítané osvěžení.(17.11.2016)

  • Slarque
    ****

    Nejsem si jistý, zda je vhodné vytvářet jednoduché rovnice typu Egon Schiele = Smrt a dívka. Na druhou stranu to má film v původním názvu jako podtitul a zaostření na vznik jediného plátna pomohlo odstranit nudnou hlušinu většiny ostatních životopisných filmů o malířích. Hlavní hrdina je fešák, takže se divák ani nediví, že v jeho blízkosti dívky odhazují stud, zábrany i prádlo na počkání. Filmy o malířích by podle mě měly mít výraznější výtvarnou práci s obrazem, ale budiž (70%).(18.11.2016)

  • - Životopisný film má ve svém názvu zmíněn obraz „Smrt a dívka“. Jedná se o nejslavnější obraz Egona Schieleho. (Stoka)

  • - Němý film Der Hirt von Maria Schnee (Pastýř u Panny Marie Sněžné), natočila v roce 1919 česká rodačka z Prahy Iwa Raffay, vlastním jménem Johanna Franzisca Lothka. (EKLEKTIK)

  • - Ve filmu jsou i dvě pasáže, které se odehrávají v České republice. Konkrétně pobyt v Českém Krumlově a vojenská služba v Praze. (Stoka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace