poster

Smrtelné stroje

  • Nový Zéland

    Mortal Engines

  • USA

    Mortal Engines

  • Slovensko

    Smrteľné stroje

  • Austrálie

    Mortal Engines

  • Velká Británie

    Mortal Engines

Akční / Dobrodružný / Fantasy / Sci-Fi / Thriller

Nový Zéland / USA, 2018, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Eawy
    ****

    Mortal Engines určite nie sú najhorším filmom Petera Jacksona, to ani zďaleka. Pre všetkých budúcich divákov však odporúčam prečítať si niečo o filme/knižnej predlohe dopredu, pretože mnohé súvislosti vysvetlia vo filme príliš rýchlo a tým pádom prídete o niektoré zážitky. Začnime teda s hlavnou hrdinkou. Hester by mala byť tak zohavená jazvou, že by malo byť na ňu ťažké sa pozerať, nieto ju ešte považovať za atraktívnu „badass“. Keď som videla prvé fotky Hery Hilmar (nemienim písať jej skutočné priezvisko), bola som mierne sklamaná. Taká malá jazva, predsa nie je ničím odstrašujúca. Potom som sa ale hlbšie zamyslela pre aké publikum bol film určený, a je pravda že polovica ľudí by sa na ohavnú jazvu asi nevydržala pozerať skoro 2 hodiny v kuse. Takže Hesterino stvárnenie nebolo vôbec zlé. Troška som ale zaujatá voči jej charakteru, ktorý mal byť naozaj bezcitný a tvrdý, avšak, pre film bola postava o niekoľko stupňov zjemnená a nadnesená, okrem toho počas kníh Hester nikdy nestratí svoju agresivitu a hnev, vo filme však oň prišla príliš skoro. Opäť ale musím podotknúť, že film je určený pre istú skupinu divákov a úprimne nemôžeme očakávať natočenie pokračovania, preto takému rýchlemu prerodu rozumiem. Z ostatnými postavami som žiadny problém nemala, síce sa film naozaj prekonáva v počte klišé momentov, avšak, ide o fantasy, takže klišé neočakávať je až hlúposť. Film je krásna steampunková záležitosť, plná dobrej hudby, priemerných hereckých výkonov. Keď sa proste opustíte, je to naozaj zábava. 70%(13.12.2018)

  • tom88
    ****

    Smrteľné stroje je jedna úžasná akčná jazda, ktorú treba vidieť na veľkom plátne, inak to stráca zmysel. Parádny blockbuster z postapokalyptického sveta budúcnosti. Síce slabší, priamočiary dej, ale za to výborný originálny námet. Vizuálne filmu nie je čo vytknúť. Technické spracovanie je na úrovni oveľa drahších veľkofilmov. Toľko muziky za tak málo peňazí (100 miliónov), to sa tak často nevidí. Škoda, že film nie je divácky veľmi úspešný. Možno by to dopadlo o niečo lepšie keby sa réžie zhostil sám Peter Jackson. Myslím si , že aj neznámy Rivers odviedol skvelú prácu. Hlavná hrdinka mi prišla trochu nevýrazná. Za zmienku stojí hlavne skvelý Hugo Weaving, ktorý sa na úlohy záporákov priam narodil. Celkovo som s filmom spokojný. Na plné hodnotenie to síce nie je, ale u mňa dobrých 80%(18.12.2018)

  • Nach
    ***

    Průměrná akční jednohubka s výbornými počítačovými efekty, ale nudným a milionkrát provařeným příběhem. V podstatě pokud se podíváte na sci-fi Vodní svět, tak máte krásný obrázek o tom o čem tento příběh je. Tedy o nějakých jedincích bojujících proti někomu, kdo chce vést svět jinak než si to oni představují a tento dotyčný zlosyn též postrádá morálku. Na cestě k vytyčeným cílům se hlavním postavám dějí různá příkoří a komplikace, které ale vždy naposlední chvíli vyřeší. A mezi hlavními aktéry též zprvu panuje rivalita a nedůvěřivost, což musí vzájemně překonat, jinak prohrají. Velké, táhlé zííííív a velice mírný palec nahoru za zpracování. Není to zlý film, ale to o čem je jsme již viděli mnohokrát jinak a dokonce i lépe. 65%(9.12.2018)

  • filmfanouch
    ***

    Režiséru Peteru Jacksonovi se rozhodně musí nechat, že se zapsal do dějin filmografie- natočil jednu z nejlepších filmových trilogií všech dob- Pána prstenů. Poté v roce 2005 natočil výborného King Konga, který vznikl jako Jacksonova pocta k původnímu jím milovanému snímku. V roce 2011 poté spolupracoval se Stevenem Spielbergem na Tintinových dobrodružstvích a jejich společnými silami vznikla nejlepší možná pocta belgickému reportérovi. Jackson se poté vrátil do světa Středozemě s trilogií Hobit a i když by se dali najít výtky, rozhodně se pořád jednalo o Jacksona v parádní formě a pořád povedený příběh se zajímavými charaktery. Produkce trilogie Hobit ale nebyla lehká a zničila Jacksonovi jedno přání. Vysněným projektem Petera Jacksona totiž byli právě Smrtelné stroje, které chtěl i režírovat. Práce na Hobitech se ale opět zkomplikovala a Jackson se tak rozhodl zůstat v roli producenta a režii předal svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi. Jackson tak vhodil ambiciozní sci-fi/fantasy do rukou debutanta a do jisté míry to je fakt, že jsou Smrtelné stroje bohužel solidním zklamáním, jelikož po Pánovi Prstenů a Hobitovi se od Jacksona- i když jen jako producenta- rozhodně čekalo více než což se ve finále vyklubalo ze Smrtelných strojů. Christian Rivers je především trikař a například právě za King Konga v roce 2006 obdržel Oscara. Má tak díky tomu vizuální vcítění, na druhou stranu mu ale chybí ten správný režisérský cit. Ze začátku to přitom nevypadá úplně marně, jelikož úvodní akční scéna je zajímavá, kamerové oblety kolem Londýna berou dech a od začátku je jasné, že po stránce dekorací si dali tvůrci záležet, například verze Londýna z roku 3118 vypadá parádně a mísí prvky současného Londýna s prvky budoucnosti. Bohužel hlavní lákadlo a to obří města jsou ve finále ve filmu celkem nějak nadbytečně, jelikož se vyprávění pochopitelně stačí k postavám, které spolu mají nějaké nevyřešené vztahy/konflikty a vše to nějak spěje k velkému příběhu, tady to ale právě začne bolet. Film vznikl podle knihy Philipa Reevea a já jí nečetl, takže nehodlám soudit zda se jedná o zdařilou adaptaci nebo ne, něco mi však říká, že v knize je nějak vše vysvětleno líp. Co se podrobně stalo v roce 2118, jak probíhala ta legendární šedesátiminutová válka, jak fungují vraždící města....filmová adaptace ale všechno nějak prohodí jenom v pár větách jako by na ní nezáleželo (to, že se film odehrává v roce 3118 je zmíněno při krátké přestávce dvou hlavních hrdinů na svačinu). Hlavní města jsou pořád fajn a neomrzí se, lidské postavy jsou ale problémem větším. Hlavní hrdinka Hester Shawová je bohužel totálně plochou nezajímavou postavou a navíc jí hraje celkově nevýrazná Hera Hilmar, která připomíná jakýsi mix mladé Naomi Watts a Cary Delevigne. Ve výsledku je tak velice zbytečnou postavu a daleko více času mě bavilo trávit s Katherine Valentineovou v podání Leily George, která se nějak musí popasovat s tím, že je tatínek zlej. Příběh Hester je ale neoriginální, nezajímavý a celý její vývoj je celkově prázdný. Daleko zajímavější je tak Tom v podání Roberta Sheehana, ale ani on neprojde nějakým výrazným vývojem. V součtu je tak nejzajímavější Hugo Weaving jako opět hlavní záporák a právě on je asi tím největším důvodem film vidět. Sice má tuto roli už vyzkoušenou a nějaká herecká výzva ho tu nečeká, své si ale odehraje a zůstává nezajímavější postavou filmu. CGI robot Strike v podání Stephena Langa bez kterého by se film reálně úplně obešel raději ignoruju. Problém je také ten, že kromě těchto pár zmíněných postav je tu také pár vedlejších postav.... a všechno nějak spěje k velké bitvě o osudu celého světa, ve které pár postav umře, divákovi ale může být úplně jedno kdo umře, žádná smrt nevyvolá žádný emocionální dopad a to jednoduše proto, že tam ty postavy přišli, něco řekli a za chvíli umřeli. Zrovna toto je asi také v knihách provedeno trochu lépe. Jak jsem říkal, Rivers zvládá vizuální scény s průjezdy měst a dalšími scény, které obsazují vizuální efekty, nejde mu ale vést dialogovky, ,,klíčové zvraty´´ a celkově je vidět, že mu chybí režisérský cit. Zrovna tohle by si Peter Jackson určitě obstaral. Pořád se na to ale vizuálním okem krásně kouká, akční scény jsou zábavné a mají nápady, Hugo Weaving hraje opět znamenitě a celkově je vidět, že na tom byla strašná práce, ve výsledku ale dorazí celkem prázdná sci-fi/fantasy blbina, která je snadno zaměnitelná s několika dalšími (často se mi vybavoval Jupiter vychází) a do roka už si jí dost možná nikdo pamatovat nebude. Na rozjetí nové série to nevypadá, což je na jednu stranu pochopitelné, na druhou stranu škoda, jelikož Peter Jackson má kreativní mysl a to, že bohužel až příliš důvěřoval Riversovi jako režisérovi byl omyl. Snad tedy příští ambiciozní fantasy zrežíruje Jackson sám, poslední film Hobit: Bitva pěti armád přece jen natočil už v roce 2014 a kvalitní režiséři by tak dlouho odpočívat neměli, zvláště když si ty špatní pauzu nedávají.(7.12.2018)

  • animaxis
    ***

    Mortal Engines na stříbrném plátnu představují nový zajímavý fantasy svět, ale nedělají to úplně nejlepším způsobem. Postapokalyptický svět tu vypadá opravdu zajímavě co se týče nápadu i vizuálu, přestože vývoj světa po atomovém holokaustu už jsme viděli mockrát. Film ale, bohužel, často táhnou ke dnu postavy. Všechny hlavní mají svůj "background" a vlastně tedy alespoň přibližně chápete jejich motivace (jakž takž). Problém je ale v tom, že zajímavých postav je tu málo a i ty mají ve filmu jen minimum chvil, během kterých by opravdu zářily. A to film táhne ke dnu především proto, že scénáři jde hlavně o postavy a okolní svět bere skutečně jen jako kulisu, byť hezkou. A zrovna postavy tu jsou tak trochu odfláklé, přestože nemůžu říct, že by byly špatně zahrané (Hugo Weaving oplývá osobitým kouzlem i tady). Spíš jako by scénář nevěděl, jestli se na ně skutečně chce tak moc zaměřit nebo ne. Celkově se nejedná o vyloženě špatnou fantasy, ale na začátek nové ságy, která bude v kinech trhnout rekordy, to stejně jako v případě loňského Krále Artuše nejspíš nestačí. U toho Artuše mě to ale mrzí znatelně víc.(10.12.2018)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 27. listopadu 2018 v Londýně. (Varan)

  • - Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)

  • - Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace