Režie:
Christian RiversKamera:
Simon RabyHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan, Stephen Lang, Leila George, Frankie Adams, Caren Pistorius, Andrew Lees, Colin Salmon, Ronan Raftery (více)Obsahy(1)
Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (542)
Steamjunk v kulisách digitální Středozemě. S herci jak z Muzikálu ze střední, lstivým hajzlem Elrondem, Terminátorem se zelenýma očima a koncem nápadně připomínajícím bitvy v Lucasově kosmické sáze. Po diskreditaci skrz Mordor se produkční tým tímto omluvil východu, kdo se ale omluví mně za ty dvě hodiny dramaturgicky i režijně neukočírované bezpohlavnosti s nepromazanými písty..? ()
║Rozpočet $100miliónov║Tržby USA $15,951,040║Tržby Celosvetovo $81,651,040▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Už ukážka k filmu naznačovala, že tento úlet pohybujúcich sa miest na pásoch bude asi dosť mimo a aj sa tak stalo. Digitálne blato a fádny dej tomu na kráse nepridáva. Herci suchý ako piesok na púšti. Trochu zaujme aspoň ten zeleno okí terminátor, z ktorého sa nakoniec vykľuje starostlivý mechastroj, skoro by som aj slzu upustil. Ani neviem čo by som tu pochválil. Jacksonova produkčná výlevka sa čoraz viac utápa v bahne fádnosti na entú. /30%/ ()
Ale tak vyhrali sa s tým pračudesným svetom. Je to taká svižná, dobrodružná rozprávočka, kde domčeky majú kolieska. Vďakabohu, že kamarát hlavnej hrdinky chcel byť pilotom, aspoň to tam bez problémov mohol odpilotovať. A na konci som čakala minimálne tri bozky, a ništ. By ma zaujímalo, ako skončil kapitán Khora. 2,5* ()
(66%) Abych se přiznal pravdu, moc se mi do toho nechtělo. Trailery mě moc nezaujaly, celkově mi to přišlo jako pěkně pitomý nápad vidět pojízdná města. Jenže při sledování filmu se mi ulevilo, že to vůbec nepůsobilo tak trapně. Bralo se to teda docela moc vážně a já to málem spolkl i s navijákem, takže mě ve finále trochu mrzelo, že nebyl potenciál lépe využit a celkově to mohlo být trochu pojaté jinak a byla by to větší pecka. Tak jako tak jsem se v rámci jednohubky slušně bavil. Úvod mě ještě tak moc nebavil, ta akce byla taková moc předimenzovaná, ale postupem času jsem si na ní zvykl a v průběhu filmu mě už víc bavila. Většími klady jsou rozhodně postavy a především hlavní hrdinské duo. V příběhu tu máme pár zajímavých scén viz nestvůrný stroj sestavený ze všeho možného – to nemělo chybu. Rozhodně tu není nic, co by mě nějak zvlášť oslnilo, ale já tomu nemohu nic extra vytknout. Hudba byla taková pro potřeby snímku optimální. Finále je moc výbušné a s některými fantasy prvky takové přehnané, ale rozhodně jsem se nenudil a slušný nadprůměr to jistě je. Možná že bych si to někdy při dobré náladě pustil ještě jednou. ()
Multikulturně přeobsazená velkofraška kolosálních rozměrů, ve které spleti postav a vedlejších motivací nejde udržet pozornost na hlavní dramatické lince. A už vůbec ne na jejím emocionálním prožitku, který je tak dobře nastíněný ve slibném rozjezdu. Škoda, protože fantaskní svět filmu a jeho obrazová bohatost nezná meze, a Junkie XL servíruje velkosountrack jako pro Bena Hura. Těžko říct, jestli to vázne na scénáři, režii nebo na obojím, ale od Petera Jacksona a celého LOTR teamu takové zakopnutí docela překvapí. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (5)
- Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)
- Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)
- Celosvětová premiéra proběhla 27. listopadu 2018 v Londýně. (Varan)
Reklama