Režie:
Fred WaltonKamera:
Donald PetermanHudba:
Dana KaproffHrají:
Charles Durning, Carol Kane, Rutanya Alda, Colleen Dewhurst, Tony Beckley, Carmen Argenziano, Rachel Roberts, Ron O'Neal, Dick Warlock, William Boyett (více)Obsahy(1)
Jill Johnson je mladá středoškolská studentka, která si přivydělává hlídáním dětí. Jednoho dne hlídá děti doktorovi Mandrakisovi a jeho manželce. Během večera ji začínají obtěžovat záhadné telefonáty. Buď se v nich neozývá nic, nebo se jí tajemný hlas zeptá, jestli zkontrolovala děti. Jill se zdá, že volající ví o každém jejím pohybu a začíná propadat panice. Ve strachu se obrací na policii, které se podaří zachytit poslední tajemný telefonát a zjistit, že tyto hovory pochází zevnitř domu. (Chatterer)
(více)Videa (1)
Recenze (52)
Film se rozpadá na tři části a každá je jiná. Žel. Prvních dvacet minut by se napětí v prázdném domě dalo krájet a každé zazvonění telefonu donutí i diváka trochu nadskočit úlekem. (Pravda, zpětně to nebude trochu dávat smysl v některých drobnostech, ale who cares?). Druhá část je ve stylu „město honí vraha“, resp. zde břichatý detektiv, a je otázkou, proč uprchlý psychopat vlastně čeká tak dlouho na posledních dvacet minut, které jsou alespoň pro mne opět zdařile rozehrané, ale v jisté chvíli ztratí napětí, nevím proč, přišlo mi to spíše už takové parodické. Ale celkově to není špatný film - noční prostředí města, jednoho baru, bezdomovců, to vše vytváří zvláštní atmosféru, škoda jen, že ten příběh není moc propracovaný a nenabídne nosnější zápletku. Tahle by vystačila na středometrážní televizní díl nějakého seriálu. Jinak psychopat mi hodně připomíná typově českého herce Svatopluka Matyáše. ()
V rámci žánru docela povedený kousek, který zejména v úvodu má co nabídnout. Po působivém intru se sice film rozmělňuje a zabředává do nezajímavosti, nicméně v závěru vyvrcholí v slušnou pointu. I přes slabší scénář ve druhé třetině však filmu nelze upřít působivou atmosféru a hlavně velmi inspirativní návod, jak se citlivějšímu děvčeti hlásit večer do telefonu: "Have you checked the children...?" :-) ()
Nemyslím si, že by byl tenhle thriller přeceňovaný. Jde o solidní napínák, který má tři části. První by jistě obstála jako součást povídkového filmu. Ve druhé části sledujeme osud vraha, který se po útěku z blázince potlouká městem a sám pořádně neví, co vlastně hledá a chce. Třetí část se vrací k osudu bývalé studentky, co si mezitím pořídila vlastní rodinu. Kamera až dokumentárně zachycuje putování postav nočním městem (v té době se ještě nikam nespěchalo) a napětí vyvolává především strašidelná hudba, jejímž autorem je Dana Kaproff (skutečně jde o mužské jméno). Byť gore efekty se nabízely, zůstalo jen u krvavých rukou a atmosféry. Ani mi to moc nevadilo. Dnešní film by si ty děti vizuálně jistě vychutnal... ()
Škoda, přeškoda, že autoři nedokázali udržet atmosféru a napětí úvodní třetiny. Aspirovali by tak na zařazení mezi nejlepší horrory. Bohužel, vytažení šílence a především jeho představovaní a seznamování s okolím se neuvěřitelně vleče, aniž by bylo ozvláštněno jedinou opravdu zajímavou scénou. Závěr už zase šlape jak má, ale pachuť promarněné šance už nesmyje. ()
John Clifford pracoval 33 rokov na polícii. Momentálne sa živý ako súkromný detektív. Jedného večera ujde z nemocnice pre duševne chorých násilnícky vrah Curt Duncan. Ten pred 7 rokmi v dome rodiny Mandrakisových, v spánku, brutálnym spôsobom, holými rukami, zavraždil dve malé deti. Jedinou osobou, ktorá vtedajší útok prežila, bola stredoškoláčka Jill, ktorá si privyrábala ako opatrovateľka. Podarí sa Johnovi šialeného vraha vypátrať a zastaviť tak jeho nezmyselné krviprelievanie, alebo...? Pred pár týždňami som vzhliadol remake tohto filmu ( 2006 ). Podotýkam, že nie som fanúšik starších snímkov, ale toto bol NESKUTOČNÝ rozdiel. O horor síce veľmi nejde, no atmosférou, hereckými výkonmi, samotným príbehom a jeho rozuzlením, absolútne N E P O R O V N A T E Ľ N Ý. Je zbytočné o tom vôbec polemizovať - 80%. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (20)
- Natáčanie začalo 9. októbra 1978 a trvalo 4 týždne na miestach v Los Angeles a okolí. (Arsenal83)
- Film čerpá svoj námet z ľudovej legendy nazývanej "The babysitter and the man upstairs" (Opatrovateľka a muž na poschodí), ktorá sa datuje do 60. rokov minulého storočia o dospievajúcom dievčati, ktoré stráži deti, no stále jej vyvoláva stalker, ktorý ju obťažuje presne tým spôsobom, ako vo filme. Za zdroj legendy sa považuje reálna vražda dospievajúcej pestúnky Janett Christman z roku 1950. (Arsenal83)
- Bar, ktorý sa objaví vo filme, je ten istý bar, ktorý sa objavil aj vo filmoch 48 hodín (1982) a Brewsterove milióny (1985). (Arsenal83)
Reklama