Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh prvního milostného zklamání. Přecitlivělá Lenka jen velmi obtížně překonává nevydařený průběh setkání s chlapcem, k němuž cítila více než sympatie... Úkol, který si sám sobě napoprvé zadal herec a mimořádně úspěšný divadelní režisér Jan Kačer, byl prakticky nezvládnutelný. On se o to pokusil. (oficiální text distributora)

Recenze (14)

farmnf 

všechny recenze uživatele

Naprostá konverzační slátanina u které pouze hrdinové socialistické práce vydrží 15 min.Miluška Voborníková velice prudce dosedá svou krásnou nahou prdelí na pařez plný třísek, ani nesykne! Zkusili jste si někdy v lese sednout holou prdelí na pařez? Zkurveně to bolí! Viktor Sodoma hraje intelektuála na skútru ale vypadá jak dement. Vyskočil jde na rande, ale má hubu plnou strupů a odřenin, jak kdyby se den předtím potkal se silnicí. Nač je u filmu maskér? Jenže Radkin Honzák vece: Najděte si v každé tragedii něco hezkého. Hezká je tu hudba Petra Skoumala. Kačera tedy do režie nepouštět. Ať dělá vánoční koncerty, to mu jde. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československé nepřesvědčivé drama a nepovedený režijní debut Jana Kačera. Velmi plochý děj, který popisuje jedno odpolední setkání dvou mladých dvojic, nemá vskutku divákovi téměř co nabídnout. Kvalitní herecké výkony se nedostavily, pubertální dialogy se prolínají celým snímkem a hloubka příběhu nestojí vůbec za řeč. I. Vyskočilovi, který jako jediný snad snesl přísnější herecká měřítka, se film nepodařilo pozdvihnout ani do průměru, a to ani svou odhalenou hrudí. Zpěvák V. Sodoma, jenž se zhostil druhé hlavní mužské role, se také nemusel za svůj výkon stydět, neboť i jeho postava a její neotřelý projev patřil k tomu lepšímu, co film mohl nabídnout. Obě ženské hlavní hrdinky, L. Machoninová a M. Voborníková, ač nesporně půvabné, herecky neobstály, ale vzhledem k bídnému scénaři se není čemu diviti. Nesmím zapomenout na J. Zahajského, vůdce motocyklového gangu, jenž byl až příliš hlučný a nedůležitý a obtěžoval jak hlavní hrdiny, tak jistě i nejednoho diváka. Jedna z mála věcí, jež mohla snad zaujmout byla píseň P. Spáleného ohraničující filmové utrpení. Panu Kačerovi se to hrubě nepovedlo. Nabyl jsem dojmu, jako by chtěl nějakým způsobem navázat na legendární 60.léta. proslulá účinkováním neherců a zobrazováním banálních záležitostí, avšak v tomto případě šlápl notně vedle. ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

25letý Sodoma a 24letý Vyskočil předvádějí emocionální tápání dospívajících. 1) Spolehlivá přehlídka trapné blbosti začíná "scénářově" hloupými děvčaty, pokračuje ochotnickými hereckými výkony (zejména tehdy ještě rockera Viktora Sodomy) a přes neumětelské dialogy se propracuje až k motorkářům, vypůjčeným zřejmě ze sovětské parodie amerického filmu padesátých let, kteří do příběhu pasují jako deus ex machina. Všemu vévodí režisérovy pokusy o zobrazení milostného tápání dospívajících sexy děvčátek, zastoupených zde tehdy 21letou zpěvačkou Voborníkovou a 19letou Machoninovou. 2) Jediný, kdo mě držel u obrazovky, byl Ivan Vyskočil, který pro mne představoval vrchol snímku, když se vyšvihl z vody na břeh a předvedl svou tělesnou zdatnost a nespornou přitažlivost. To je ta jedna hvězdička. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Dejove mi film pripomina ceske filmy dnesni doby, ktere jsou taky vicemene o nicem (ve velke mire). No budiz, rekneme, ze toho mlada ctverka v tom casovem horizontu moc nestihla..:-). Kamera je hezka, jinak mam stejny pocit s onou navaznosti na sedesata leta jako uzivatel "Schlierkamp", a i v teto dekade bylo spousta hluchych filmu. Jeden z duvodu, proc film videt je urcite Miluska Vobornikova, po ktere se musel otacet kazdy normalni chlap. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Kačerův pokus o zachycení milostné dezorientace dospívajících je na jednu stranu úspěšný v dokonalé sugesci vnitřního tápání, bloudění mladosti v sobě samé, v komunikačním troskotání; na druhou stranu je ale téměř nesnesitelný svou trvalou hysterickou atmosférou. Postrádal jsem zde nadhled, vymanění se z personalizovaného (a bezmála odysseovského) vyprávění o jednom letním dni a skutečnou konfrontaci (a to nejlépe mezigenerační, k níž trochu naváděli muzicírující staříci v zahradě) různých niter. ()

Zajímavosti (10)

  • Film sa natáčal v uličkách, na oblúkovom moste, štvrti Zářečí v parku medzi kláštorom a vilou Elektra, pri rieke Lužnici, Vyhnanickom rybníku, Černickou oboru a na skalách Židově strouze, všetko v meste Bechyne a okolí. Bechyni a jej okolie si Jan Kačer nevybral pre exteriéry náhodou. Študoval tu v 50. rokoch keramickú priemyslovku. Natáčalo sa aj v obci Bečice, kde mal režisér chatu. (Raccoon.city)
  • Na natáčanie "vyfasovali" novú americkú kameru značky Mitchell, ktorá vtedy stála milióny. Jej výhodou bolo, že mala výbornú statiku. Kamera bola pripevnená na statíve, ktorý museli koľkokrát ovládať dvaja ľudia. Kamera umožňovala používať objektívy s dlhými ohniskami. Nakrúcali sa z veľkej diaľky a celé to malo inú perspektívu. (Raccoon.city)
  • Režisér Jan Kačer spomína: "Bola to krásna práca s milými hercami a príjemným štábom. Raz točili tzv. nočku, čiže nočné zábery. Všetkým som v miestnej pekárni, ktorá piekla celú noc, kúpil za päťdesiat korún sto horúcich rožkov." (Raccoon.city)

Reklama

Reklama