• Tunri
    ***

    Znam lepší pohádky,... ale i horší. Takže tak ty tři body jsou vhodné. Nevidím tolik negativů, jako ostatní, podle mě se v pohádce pro děti nedá hledat příliš kvality, napětí nebo dokonalých kostýmů. I když ano, mohlo by to být propracovanější, princezna by to mohla hrát i lépe. Ale vodník a strašidlo jsou supeeer! :)(15.1.2013)

  • lubospoti
    **

    Zvláštně natočená pohádka.Chápu, že je to na motivy J.Lady, jehož pohádky byly směsicí pohádkového a skutečného světa. Ale tohle bylo až moc civilní a vznikl z toho zvláštní útvar.Začátek nadějný, ale pak film začal nudit. Herecké výkony byly hodně nevýrazné. Pohádka byla vyrobena ke 100. výročí narození J.Lady.. Žádná velká oslava jeho díla to ale není.(22.12.2012)

  • Mia...
    ***

    Zacatek predcil konec, ovsem nebyla tu vubec spatna pohadka. Neni to zcela typicky pohadkove, lehce spis jako televizni film. Vyprava velmi chuda. Ale musim rict, ze pribeh byl obstojny, mozna i trochu lepsi nez obstojny, neotrely napad s cirkusem se mi libil. Hodnotim vse spise kladne, vsak videt to jen jednou asi staci. Neni to ten typ filmu, co se da opakovat porad dokola. Vykon Petra Mikula je primo priserny.(16.10.2012)

  • sportovec
    ****

    Jakkoliv chápu a v mnohém sdílím výhrady k ZATOULANÉ, nemohu si neodpustit několik doplňujících poznámek. V kontextu dětské tvorby šedesátých až osmdesátých let - v něčem i let padesátých - představuje ZATOULANÁ určitě slabší průměr. Drhne režie, ne vždy jsou zvládnuty herecké výkony, občas skřípá scénář. Řadou těchto znaků jako by byla předjímána polistopadová česká pohádka ve svých určujících trendech. A právě tímto druhým srovnáním naopak vyniknou podmínečné klady tohoto pozdního Kachlíkova díla. Patří k nim demokratický (občanský) charakter poněkud vypelichaného královstvíčka Královská Lhota (osvícený absolutismus barokního krále), velmi amazonsky svérázné a přitom přitom už žensky něžné pojetí dívčí princezniny postavy a viditelně dynamičtější druhá část ZATOULANÉ. Svět drhnoucího socialismu, v němž již téměř nic nefunguje, ovšem skřípot ZATOULANÉ, konstatovaný v úvodu tohoto komentáře, nijak neoslabuje. Největší cena této poněkud očesané pohádky tedy spočívá právě v tom, co předjímá, ale také v tom, čím se stále ještě od předjímaného odlišuje.(2.3.2011)

  • Adam Bernau
    *

    Kryptosoučasná rodina selsky barokního krále je podána a zahrána dosti sympaticky (oteckovský král, důstojná královna i neprinceznovská princezna jsou každý svým způsobem přesní), sebekarikační dvorské prostředí jako troškovina bez Trošky docela zábavné, ale i tak je to příšerná slabota. Že si princezna vyvolí cirkusáka, je prostě skandál, ale budiž, patří to k osobité poetice Ladových „zvrhlých“ pohádek. Problém je, že Ladova poetika v tomto filmu naprosto nefunguje, jak se ukazuje také na dvojici Mulisák – Brčál, z nichž jsem měl střídavě rýmu a vyrážku. O peklu raději nemluvím a jinak... no jinak nebudu opakovat, co zde již napsali jiní. Odpad to není, ale za vidění to nestálo. Od princeznina útěku byly pro mne jedinými spočinutelnými momenty „smlouva se dodrží“, zubař Nepuč a dvě ztracené Julie, ušla též scéna hospodské hádky s vojáky. Z komentářů doporučuji sportovec a Radek99, k nimž lze přečíst ještě třeba Mariin, nash. (jehož ovšem koriguji, že Hrátky s čertem nejsou „z Ladovy truhlice“, nýbrž z Drdovy), giovanni3, Ezis, offlineman. A to by k této pohádce stačilo.(2.6.2012)

  • - Filmovým sídlem pana krále (Oldřich Vlach) byl zámek Červená Lhota. Dále se natáčelo na Hrádku u Úštěka, v Záluží, Varvažově či v Křešicích a okolí. (rakovnik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace