Režie:
Antonín KachlíkKamera:
Jan NěmečekHudba:
Vladimír SommerHrají:
Miroslav Horníček, Jaroslav Satoranský, Jiří Mikota, Květa Fialová, Lenka Fišerová, Gabriela Vránová, Stanislav Šimek, Lubomír Lipský st., Ilja Prachař (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Heroin je špatný sluha, ale ještě horší pán... Členové organizované skupiny, která pašuje heroin z Francie do Itálie, pošlou novou zásilku drogy oklikou přes Švédsko, NDR a Československo. V Praze ve Fibichově divadle se v té době chystá premiéra nového baletního představení. Situaci však zkomplikuje hrůzná událost: primabalerína Milada Havlová (K. Fialová) je ve své šatně nalezena mrtvá. Z pitvy a z prvních analýz vyplyne, že zemřela na předávkování heroinem. Vyšetřováním je pověřen kapitán Chrástek (M. Horníček), podle kterého nejde o nešťastnou náhodu, nýbrž o vraždu. Rozbíhá se tak vyšetřování, které odhalí nejen napjaté vztahy mezi členy baletního souboru, ale především mezinárodní zločineckou síť… (Česká televize)
(více)Recenze (61)
"Všechen modernismus není k ničemu, když dílo samo mlčí." Tak to je hluboká myšlenka. Nicméně snímek by byl i bez ní světovej, protože se v něm mluví francouzsky i německy a je tam ohromující černobílej záběr na nudapláž. To bude asi ten modernismus. Tím ovšem ta světovost končí, protože autoři ani kriminalisti si s tím heroinem nevěděli moc rady. Nakonec z toho vypluli na povrch čtyři podezřelí a zbývalo čekat, na koho scénárista ukáže prstem. A kdo není úplně hluchej, tak hlas vraha stejně poznal z odposlechu, takže závěrečný odhalení cosi postrádalo. Že by překvapení? ()
Nepříliš povedená detektivka o překupnících heroinu, díky němuž se v divadle předávkuje jedna balerína a hlavního vyšetřovatele, zjišťujícího, že se jedná o vraždu hraje Miroslav Horníček, který mi do role moc nesedl. Ani celková atmosféra Východoněmeckého pašeráckého prostředí není vykreslena moc přesvědčivě a na film si brzy ani nevzpomenu. Možná mě nejvíc utkví v paměti Walda Matuška, který hraje jednoho z překupníků a v rádiu hraje zrovna jeho píseň, kterou hodnotí slovy : "To se nedá poslouchat, ten zpěvák řve jako pavián!" ()
Kdyby tuhle kriminálku nepohřbil mizerně napsaný scénář, spolehlivě by se o to postaral Miroslav Horníček, který ve všech rolích vypadá jako Horníček z Hovorů H, takže jsem neustále čekal, kdy se konečně objeví nějaká vtipná historka. Aby si režisér pojistil že se mu to všechno rozpadne pod rukama, tak dal úlohu druhého vyšetřovatele Jaroslavu Satoranskému, který ve všech rolích vypadá jako Jaroslav Satoranský. Škoda že se film netočil o tucet let později. Mohli do mordparty přibrat ještě Tomáše Holého, který ve všech rolích vypadá jako Tomáš Holý. ()
Jedna za Horníčka, kterej je prostě Horníček, i kdyby hrál robota, tudíž mu vyšetřovatele člověk nevěří, ale dokoukal jsem to jenom kvůli němu. Druhá za scénu s francouzsky mluvícím Matuškou, který sám sebe poslouchá v rádiu a pak se vypne s tím, že ten zpěvák "řve jak pavián". Jinak to měl točit někdo jinej, než Kachlík, jeden z nejhorších režisérů. Scény nenavazujou, chybí kusy děje, v jednom záběru má Horníček klobouk a za chvilku po něm není památky atd. Vlastně ani nechápu, proč tam Horníček s Matuškou hráli. ()
Mierne mizerná krimi, bez patričnej atmosféry a napätia. Určite to nie je skvost, na druhej strane to však nie je ani žiadna blamáž pre bežného diváka, ktorý si chce poobede odpočinúť pri niečom ľahšom /aj keď tento žáner by mal byť charakterizovaný inak/, ale pre fanúšikov krimi je to asi na zaplakanie. ()
Galerie (5)
Photo © Filmové studio Barrandov / Miloslav Mirvald
Zajímavosti (4)
- V úvode filmu, keď sa priekupníci drog dohadujú, možno počuť hrať z rádia pieseň "Divoký koně", ktorú spieva Waldemar Matuška. Jeden z priekupníkov, ktorého hrá práve Matuška, sa rozčuľuje, že spevák spieva ako pavián. (dyfur)
- Orbigny (Waldemar Matuška) jezdí vozem Mercedes-Benz 220 z roku 1960. Pohřební Vůz je Škoda 1202 (Typ 981) z roku 1963 . (sator)
- Divadelní scény se natáčely v divadle J. K. Tyla v Plzni za účasti místního baletního souboru. (sator)
Reklama