poster

Čtverec

  • Švédsko

    The Square

  • Německo

    The Square

  • Francie

    The Square

  • Dánsko

    The Square

  • Slovensko

    Štvorec

  • Nový Zéland

    The Square

  • USA

    The Square

  • Velká Británie

    The Square

  • Austrálie

    The Square

  • Kanada

    The Square

Drama / Komedie

Švédsko / Německo / Francie / Dánsko, 2017, 142 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • EvilPhoEniX
    ****

    Zajímavý film, který je ostrou kritikou Švédské moderní společnosti, vlastně by se dalo říct i Evropy a ikdyž se jedná o téma Art/Galerie, které příliš nevyhledávám, tak jsem se překvapivě bavil a film upoutal mou pozornost. Film má zajímavé myšlenky, zapamatovatelné scény ( Podivný Sex s Elizabeth Moss, vhození výhružných dopisů do schránek v paneláku a samozřejmě šílená psycho scéna, kde Terry Notary převádí opičáka na firemním večírku, což vyzdvihuje i na nadprůměrné hodnocení). Příběh****, Akce>Ne, Humor**, Násilí>Ne, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra****, Napětí***. 7/10.(15.9.2020)

  • cinefob
    *****

    Domnívám se, že výjimečnost tohoto filmu spočívá primárně v tom, jak na poměrně nekomplikované zápletce dokáže ukázat složitost některých problémů (tohle se ale vlastně dá říct i o ostatních Östlundových filmech). Nejvíc jsem si pochopitelně užil scénu s divokým zvířetem. Válel jsem se smíchy a říkal si, jak trefné to je. Méně příjemné pak bylo, že se u mne objevily jisté pochybnosti ohledně mého vlastního jednání, v případě, že bych, nedejbože, byl účasten podobné performance.(13.7.2019)

  • kaylin
    ****

    Film o tom, jak je snadné něco ztratit a zkusit to zase najít. Ale především snímek o tom, co je všechno umění, kam až zasahuje a co můžeme jako umění vnímat. Je tady položeno docela dost dobrých otázek, ať už skutečně nebo metaforicky, které rozhodně stojí za zamyšlení. Umění a šílenství se dají zaměnit.(21.3.2018)

  • POMO
    ****

    Pozoruhodné zrkadlo súčasnej západoeurópskej spoločnosti s jej pokrytectvom a súčasne snahou o maximálnu korektnosť. Veľa výborných, originálnych a trefných scén pri ktorých divák nedýcha, ale tiež veľa scén, ktoré film zbytočne naťahú na prehnanú stopáž. Možno to bol Östlundov zámer (“Stane sa tento objekt umením, keď ho umiestnime do priestorov múzea?”), ale ak ano, nemusel film spomalovať, mal ho iba doplniť naznačením druhého plánu. Menej by bolo viac. Každopádne rovnocenný brat Hanekeho Happy Endu, ktorý je na podobnú tému.(5.2.2018)

  • Sarkastic
    ****

    Díky tomu, že se mi poštěstilo od Östlunda zhlédnout i jiný jeho film (Vyšší moc), jsem byl zhruba připravený na to, co mě může čekat, a také se mi podařilo celkem rychle navyknout atmosféře snímku a jeho hlavním myšlenkám. Režisér si i tentokrát bere na paškál současnou (západní) společnost, jen těch jednotlivých témat je o něco víc. Nejistá role dnešního muže, hrdinství versus strach, vynucovaná pomoc, tížící svědomí a zodpovědnost, vlastní trapnost, snobské umění (a společnost), moderní technologie, uhozená politická korektnost (nejen ve Švédsku)…a řada jiných věcí k zamyšlení (bohužel místy až zahlcení), na které tvůrce nahlíží optikou satiry, mnohdy originální, absurdní, kousavé (až nepříjemné) a vtipné (vede použitý kondom). Já se opět převážně bavil (líbí se mi, jak se Östlund vyžívá v trapnosti svých postav), škoda jen, že některé scény u mě úplně nepadly na úrodnou půdu (např. opice či odpadky). S koncem to znovu nebylo úplně slavné, ale lepší než u Vyšší moci. Celkově to vidím na silné 4*.(25.11.2018)

  • - Natáčení se konalo od června do října 2016 v Göteborgu, ve Stockholmu a Berlíně. (griph)