Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyřicetiletý Luboš Cafourek je svérázný instalatér z vesnice Tuchlovice u Prahy. Je zručný a poctivý, se vším si poradí, žádné práce se nikdy nezalekne. Nemá auto, za zákazníky jezdí na kole, nebo autobusem, nebo se nechá vozit. Mobil nepoužívá, telefonáty za něj vyřizuje jeho matka, která mu také vaří, nakupuje, pere, dělá účetnictví a řídí chod celé domácnosti. Luboš má vždy na všechno nečekanou a vtipnou odpověď, ale praktický a společenský život mu uniká mezi prsty. Za práci si nedokáže říct pořádné peníze, kamarádům opravuje zadarmo a to, co vydělá, hned utratí za jídlo pro toulavé kočky, nebo prosází. Luboš všechno nepříjemné odsouvá na „později", nebo na „uvidíme". Všechny jeho pokusy o kontakt se ženami končí fiaskem, mamka se marně snaží, aby syn konečně získal partnerku... Vesnická komedie Instalatér z Tuchlovic je o muži, který všem všechno opraví, ale vlastní život spravovat nedokáže. (Falcon)

(více)

Videa (6)

Trailer

Recenze (468)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Poslední dobou se nám s vesnickými komediemi roztrhl pytel. Nevím co režiséry na tom tématu toliko zajímá, snad jakási lacinost. Lacinost a zdánlivá jednoduchost v tvorbě jakýchsi karikatur lidiček z venkova, pachtících se se svými osudy. Jenže to je chyba lávky a proto také nejedna z komedií tvrdě pohořela. Samozřejmě se bavím o hodnotitelném typu filmů, nikoliv o Babovřeskách a spol... Vorel když něco točí, tak ví o čem točí. Nemá potřebu zesměšňovat a i když jsem se u filmu nad tím vesnickým prostředím občas musel upřímně usmát, hlavní hrdina mi k smíchu nepřipadal ani na chviličku. A tady asi začíná to nízké hodnocení tohoto filmu. Když tam hraje Jakub Kohák, známý to ( a většinou i velmi vtipný a pohotový) srandista, musí být přeci film pěkná prča, řekl si asi někdo. A ejhle. Ona není. Vorel šel na látku jinak a já měl chvilku pocit, že vlastně koukám na takovou českou verzi románu Na plechárně. Vorel až Steinbeckovsky se stejným zaujetím a sympatiemi vykresluje hlavního hrdinu takovým jakým je (ač je to looser a pod hrdinou si představíme hnedle někoho jiného) a i když tomuto hrdinovi osud nerozdal zrovna ty nejlepší karty, získá mu Tomáš Vorel u diváka nakonec sympatie a respekt. A to se v našich vodách nevídá, natočit něco takhle čistě civilně je totiž strašně těžké a já tohle počítám! Sice to není na úplně čisté 4, ale za to nízké hodnocení a nepochopení musím filmu krapet pomoci. Žánrově bych to také neřadil mezi čistokrevné komedie (což samo o sobě filmu škodí) a přidal bych tam - drama. Jakub Kohák stejně jako v Teorii tygra podal s přehledem skvělý herecký výkon, byť by se někomu mohlo zdát, že moc nehrál. Dávám tedy za 4 sifony a jsem moc rád, že ještě někdo umí filmy z vesnice točit. * * * * ()

Khalesi 

všechny recenze uživatele

Páčilo sa mi, že hlavný hrdina síce nebol veľký mysliteľ, ale bol dobrosrdečný a správal sa pekne ku zvieratám. Keby nežral tie rezne, možno by som dala aj plný počet. Príbeh aj postavy boli celkom autentické. Nie, že by som sa rehotala na celé kolo, ale niečím si ma film získal. Snáď to bolo tou bezprostrednosťou. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Není to špatné, ale buď měl Vorel přitlačit na dramatickou rovinu a komediii ponechat jen na bázi prvků, anebo to udělat naopak. Takhle film přešlapoval napůl cesty, aby se místy jen nerozhodně nakláněl na tu či onu stranu. Po herecké stránce solidní a byť Koháka příliš nemusím, pokud tedy zrovna nechytá za Houslice, tak tady mi seděl. Holubová pak zahrála to co měla a zamrzí málo využitá dvojice Budař-Čtvrtníček. Lepší průměr, který vidím jako lehce promrhanou příležitost. 60% ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Za vesnici a jediný střízlivý výkon v celém filmu, pro mne překvapivě Evy Holubové v roli maminky (která říká spoustu z reálu odchytaných hlášek - moje tchyně třeba taky o svém jídle pořád říká, že se nepovedlo, i když je dobré), dám jednu hvězdu. Jako jo, já vím, co chtěl Vorel říct, ano, má to asi být spíše pohádka, ale boha jeho, proč tak amatérsky? Některé dialogy byly jak ze cvičení prvního ročníku FAMU („Tos měl říkat dřív, teď už ti to nevěřím!“ - tohle se parodovalo už před pětadvaceti lety.). A celá postava, kterou hraje Kohák, je úplně špatně uchopená - chová se celou dobu jako mentál, vždycky někam přijde, někdo mu řekne, co se stalo, a on se tváří udiveně; z nabídky žlutého trička si myslí, že po ně jede vietnamská prodavačka; na dovolenou jede v nemožném oblečení na den k místnímu jezeru... a přitom takového magora pořád někdo považuje za kamaráda, aniž by mu něco řekl, lidé s ním mluví ne jako s pošukem, ale normálním člověkem, a on občas dokonce překvapivě normálně reaguje. Bohatě by přece stačilo, kdyby byl divný jen trošičku, ale jinak mu to myslelo, proč to hned hnát do extrému? A nevím, jestli by neměly zasáhnout feministky, protože ženy jsou zde vykresleny buď jako sexuchtivé prasnice s divným smíchem, nebo domácí puťky. které rády vaří svému debilnímu manžílkovi, ať je debilní svou násilnou povahou, nebo celkovou povahou. Ale jak se zpívá v závěrečné písničce, hlavně že je milý a hodný. Ach jo, takových milých a hodných chlapců jsou všude plné bordely, protože s takovými chtějí holky v reálu jen kamarádit. Navíc sem Vorel zase cpe ta svoje slušňácká moudra o českém rasismu a předsudky o hodných cikánech... Ani vtipy to nedokáže vypointovat - pořád jsem čekal, jaká řachanda bude to s tím hovínkem - a ona tam jen holčička řekne: Jé, hovínko. Ha ha ha. Obecně všechny postavy (až na matku) se zde chovají jako idioti a nesvéprávní jedinci. A protože vesnické prostředí znám moc dobře, vím, že to není pravda. Možná si v Praze myslí, že za Prahou v těch kutloších se rodí díky incestním vztahům degenerované děti, ale je to jen hoax. Vůbec jsem nepochopil, proč tam má paní Rozkošná jakožto tragická neherečka tak velkou roli. Jinak, milé děti, být ten film realistický, tak o našeho instalatéra si nikdo ani kolo neopře, nějaká Špalková by o něho ani cípem kabátu nezavadila, brácha by mu ten barák sebral a poslal ho do ústavu, a byl by konec. Brrr, to byl ale pitomý film. ()

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Důkaz, že český film zůstává nekoukatelným brakem, ač se snaží o hlubší téma. Samotářský Luboš dělá instalatéra na živnosťák, žije se svou matkou a je tak nějak spokojený. Když se jeho matka rozhodne, že je čas si najít nevěstu, neprotestuje. Celé je to stereotypní, nedovařené. Postavy jsou nedotažené do konce, zůstávají neuvěřitelné. Ženské role jsou až na Evu Holubovou všechny nesnesitelné, z mužských všechny převálcoval Jakub Kohák. Je to takový malý film dvou herců. Nechápu, kdo tohle označil jako komedii. Že je ústřední postava psychicky nemocná, neznamená, že se budete lámat od začátku do konce. Instalatér z Tuchlovic je film, který si klidně pusťte k žehlení. Nebo k vaření. Nebo k řezání dřeva na cirkulárce. Je to fuk, je to o ničem. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (24)

  • Pro představitelku maminky Evu Holubovou byla na zakázku vyrobena speciální paruka z pravých vlasů, jelikož podle tvůrců normální paruka nepřicházela v úvahu. (Fenk)
  • Než jde Luboš (Jakub Kohák) tancovat, hraje píseň „Šrouby a matice“ od Mandrage. (SONY_)
  • Scéna, kde chlapec udrie Barunku (Maruška Page) po hlave francúzskym kľúčom, sa natáčala s napodobeninou kľúča z tvrdenej gumy oblepeným molitanom. Asi po piatich ranách režisér nariadil pauzu, lebo malá herečka už mala slzy na krajíčku a jej matka chcela natáčanie zastaviť. Scénu nakoniec natočili až na dvanásty pokus. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno