Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flego
    *****

    Kariéra Gregoryho Pecka ( môj obľúbenec ) mala veľmi rýchly nástup, netreba sa čomu diviť, jeho talent bol očividný. V tomto príbehu mu dopomohol legendárny režisér Elia Kazan k skvelému výkonu novinára a spisovateľa, ktorý má napísať sériu článkov o antisemitizme. Sprvu sa nevie čoho chytiť, napokon nápad, že sa pár týždňov bude vydávať za Žida, aby spoznal americkú spoločnosť, bol veľmi účinný. Podhubie, ktoré objavil, prekvapilo všetkých zainteresovaných... Film si zakladá na precíznom scenári, kde dominujú dobre napísané dialógy.(9.9.2011)

  • Frajer42
    **

    2hodinový výlet do nejrasističtější země světa. Myšlenka filmu je více než fajn a je umocněna dobou vzniku snímku. Dobou vzniku je ovšem ovlivněn i způsob prezentace hlavní myšlenky. Jedná se o velmi opatrně decentní způsob, který nemá v dnešní době nejmenší potenciál kohokoli ovlivnit, přesvědčit či šokovat. Film je navíc v mnoha pasážích krajně neatraktivní až nudný. Pochválil bych snad pouze pár hlavních herců a hereček. Tehdejší herci a herečky totiž nemuseli gentlemany a dámy vůbec hrát. Prostě jimi byli. Celkem zajímavé bylo sledovat, že tehdejší lidé spolu doma u stolu také moc nekomunikovali. Jen měli v rukou místo mobilů noviny. Nebýt toho romantického pozadí, které obecně moc nemám rád, tak bych měl problém snímek vůbec dokoukat. I přes silné téma přes dvě hvězdičky nepůjdu.(9.12.2016)

  • kaylin
    ****

    Když jsem sledoval snímek "Džentlemanská dohoda", skoro se mi udělalo nevolno. Ani ne z toho, jak je film natočený, jak je zahraný, protože proti tomu moc nelze říct, je dobrý, ale spíš proto, že si člověk uvědomí, že to je film, který akcentuje antisemitismus brzy po válce. Ale uběhlo 70 let, a ve světě se vůbec nic nezměnilo. Nenávist je pořád tady a ještě horší. V podstatě nadčasový film.(9.1.2017)

  • marvan
    ****

    Záverěčná deklamace na pohovce o světlých zítřcích je pronesena se zanícením, za které by se nemusel stydět ani kovaný marx-leninista. Pravda nechodí hlavní třídou a nehlučí, jak pravil klasik, takže je otázkou, zda se Kazan nesnaží přesvědčit kromě diváka také sebe. Co mě osobně oslovilo, byla brilantní studie vztahu mezi idealistou Peckem a konformní McGurieovou, kdy se náklonost sváří s ideály a přemítá se nad tím, jak dalece je člověk schopen se změnit. Právě pro tohle je Kazan machr, ne pro ty plakátové postoje a plamenné projevy. Ostatně jeho osobní život sám usvědčil tyto pózy jako prázdné.(30.3.2009)

  • pepo
    ***

    Prišlo mi to celé strašne prepísknuté. O situácii ohľadom židov v USA po 2. svetovej vojne však neviem absolútne nič, takže tu je chyba možno vo mne. Ale problém som mal hlavne v tom, že vo filme nie sú žiadne životné postavy, iba nositelia rôznych ideí. Nikomu som sa nedostal pod kožu a všetky tie vynikajúco zahrané a zrežírované scény boli pre mňa etudami na podobnú tému a nie zaujímavým príbehom. Od držiteľa oscara za najlepší film režírovaný Elia Kazanom som asi naivne očakával viac. Capra tieto veci zvládal oveľa lepšie 7/10(9.8.2015)

  • - Ve chvíli, kdy se právě natáčela líbací scéna mezi Philipem (Gregory Peck) a Kathy (Dorothy McGuire), byla do ateliéru pozvána na prohlídku indická herečka Shobhna Samarth. Morálně se pohoršila, ztropila skandál a řekla, že se už nikdy na žádný americký film nepodívá. Scéna se musela natáčet ještě jednou. (lucascus)

  • - Gregory Peck s režisérem Kazanem během natáčení moc nevycházeli. Kazan prohlásil před novináři, že je Peckovým výkonem zklamán. Podruhé spolu už nespolupracovali. (Hans.)

  • - Natáčení probíhalo v New Yorku, Kalifornii a Connecticutu. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace