Nastala chyba při přehrávání videa.
  • GodComplex
    ***

    Zacina to sice nezvykle nudne a tvari se to tezce moralisticky, ale s blizicim se koncem to zacne dostavat cim dal vetsi smysl a ve finale si uvedomite, ze je to vlastne velmi dobra story zabyvajici se antisemitismem. S tema Oscarama bych to nevidel tak zhave, ale tak uz to holt chodi. Krome tradicne sympatickeho Gregory Pecka me potesil Dean Stockwell, ktereho znam jako uchylneho strejdu z nekolika Lynchovek, ktery zde jeste o 40 let drive hraje maleho kluka. 6/10(30.4.2011)

  • MrCreosote
    ****

    Ono to není ani tak o antisemitismu - dosaďte si za to slůvko třeba xenofobii nebo rasismus a film pak bude fungovat i v dnešní době. Jde spíš o to, jaký má celý ten pokus vliv na lidi, kteří ho absolvují a o zjištění, že lidé ve vašem okolí jsou pouze pokrytci maskující své pohrdání milými slůvky a obratným vytáčením. Ještě víc mě snad ale zaujala práce Elii Kazana. Tenhle režisér si totiž s herci rozuměl jako nikdo jiný před ním ani po něm. A to platí nejenom tady, ale i pro jeho pozdější filmy 50. let (Tramvaj do stanice Touha, V přístavu,...). I když vás jeho filmy nezaujmou, jednu věc mu nemůžete upřít - totální nasazení, přirozenost a společnou chemii mezi všemi herci. Je čirou radostí sledovat naprosto realistické výkony bez přehrávání nebo šmíry. Zatím nejlepší Kazan.(27.11.2010)

  • joehot
    ****

    Ta dramatická, společensko-kritická část Džentlmanské dohody je znamenitá, snad jen mohla jít trochu více do hloubky (co však chtít po čtyřicátých letech, že?). Například na úkor romantické linie, která mi tentokrát příliš nesedla (především ten krátký moment náznaku trojúhelníku je zcela zbytečný - a tím pádem i jedna z postav). Gregory Peck znamenitý (ostatně jako většinou). "To je ten problém. Nikdy nic neděláme."(24.10.2013)

  • MontyBrogan
    ***

    Veľká pravda, že predsudky má častokrát aj ten, kto si to vôbec neuvedomuje. Pretože nie je agresívny, myslí si, že je spravodlivý. Len sa určitým veciam vyhýba, lebo ho uvádzajú do rozpakov. A v tom to je. Prevedenie filmu však bolo..., no nechcem nadužívať slovo patetický, ale miestami mi prišiel ako náučný materiál pre deti. Nebyť rýchleho rozprávania a záležitostí dospelých, mohol by na to pokojne aj slúžiť. Záverečné čítanie finálnej verzie textu pôsobilo až slávnostne. Takže pátos určite, aj keď pre dobrú vec.(10.8.2017)

  • pepo
    ***

    Prišlo mi to celé strašne prepísknuté. O situácii ohľadom židov v USA po 2. svetovej vojne však neviem absolútne nič, takže tu je chyba možno vo mne. Ale problém som mal hlavne v tom, že vo filme nie sú žiadne životné postavy, iba nositelia rôznych ideí. Nikomu som sa nedostal pod kožu a všetky tie vynikajúco zahrané a zrežírované scény boli pre mňa etudami na podobnú tému a nie zaujímavým príbehom. Od držiteľa oscara za najlepší film režírovaný Elia Kazanom som asi naivne očakával viac. Capra tieto veci zvládal oveľa lepšie 7/10(9.8.2015)

  • - Natáčení probíhalo v New Yorku, Kalifornii a Connecticutu. (Terva)

  • - Rádio Lux Theater vysílalo hodinovou verzi rozhlasového filmu 15. března 1954. Dorothy McGuire a Gregory Peck si své role zopakovali. (Terva)

  • - Gregory Peck s režisérem Kazanem během natáčení moc nevycházeli. Kazan prohlásil před novináři, že je Peckovým výkonem zklamán. Podruhé spolu už nespolupracovali. (Hans.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace