Reklama

Reklama

V přístavu

  • USA On the Waterfront (více)
Trailer

Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (142)

swed 

všechny recenze uživatele

Klíčový snímek pro pozdější směrování americké kinematografie. V 50. letech se Hollywood, otřesený pozvolným úpadkem studiového systému a politickým honem na čarodějnice, znovu snažil přilákat diváky a za pomoci velkolepých spektáklů a nových technik (barva, širokoúhlý film, 3D…) bojovat s televizí. Tento krok byl na začátku úspěšný, ale postupně se ukázalo, že ne každý velkorozpočtový film znamená finanční návratnost. Šance se proto chopili "nezávislí", kteří sázeli na realističnost a přiblížení se publiku. Kazan, jemuž trvalo poměrně dlouho scénář prosadit, byl jedním z prvních, kteří naplno využili potenciál "obyčejného filmu". Jeho snímek, podpořený neurotickým výkonem Marlona Branda, nastartoval trend, který pokračoval po následující čtvrt století (respektive do konce "Nového Hollywoodu") a dodnes neztratil nic ze své přesvědčivosti. 10/10 ()

Reklama

eye candy 

všechny recenze uživatele

Herecky vykon Branda je nejsilnejsi strankou filmu. Brando zde ztvarnil na prvni pohled decentne zaostaleho ex-boxera na rozhrani, kteremu je jasne receno co delat ma a co by delat nemel. Bohuzel [pro sveho bratra charlieho] si uvedomi, ze by mel udelat to co chce, cemu opravdu veri. Takze pote co se postavi svemu svedomi mu zbyva uz jen postavit se nekolika tem padouchum. No a pak se jeste postavit. Ve filmu take zazni pamatny Marlonuv proslov "It wasn't him, Charley, it was you..." ktery pozdeji pouzil Scorsese v Zuricim bykovi ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Sociální drama z přístavních doků tehdejšího New Jersey, kde se vykořisťovaní dělníci bojí postavit na odpor odborářské mafii. Brando stojí v čele kvalitního hereckého obsazení, v roli bývalého boxéra a současného "protekčního pracanta", který řeší zcela zásadní morální dilema. Od křiváckého úvodu, přes milostný střed až po hrdinsky vyhrocený závěr je to poctivý a zaujímavý biják. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Fair play. Vzpoura v docích. Nikdo a nic nesrazí pravdu na kolena. Pohodlná lhostejnost bossů vlastní diplomacie. Heroické kárání kasty chlebodárců. Osamělý válečník Marlon Brando zakotvil v přístavu, ve kterém nezůstane kámen na kameni. Otřesy námezdních dělníků - sluhů libovůle vykutálených hlavounů. Pošetilost šmelinářů ve špeluňce úšklebků. Rytíř i "chuligán" v kostkované košili Marlon Brando to má na háku. Utvrzuje svůj post nenapodobitelného rytce herecké dominance, ve které se slučují veškeré odstíny charakteru krve, potu a slz. Povolává do zbraně jemné mrholení charakterových proměnných. Vysvléká se z pozice nedotčenosti, zadumanosti, outlocitných zvyklostí, plahočení, frustrace, do pozice rozhněvaného muže, zaníceného nebojsy, ranaře s nebezpečnou rychlostí, který vypálí rybník nekalých praktik mafiánských padouchů. Správný chlap vyvolávající, i přes fyzickou bolest, poplach cti, pravdomluvnosti a práv na slušnost. Vzpružení zbytků sil závěrečného maratonu. Odvážný krok za krokem s davem za zády. Vrátka minulosti navždy sťala chapadla zkorumpované a nelibé oddanosti absolutna šejdířů. Důstojné bytí, zlepšení podmínek férovosti na úkor omezeného a bezpáteřního skrblictví. Ševelící přístavní ruch, uliční sirény, odřeniny periférie, mlhavý chlad, řinčivý hudební podkres - to vše se noří a odráží ve tváři zk(o)ušeného Marlona Branda. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (35)

  • Hlavní postavy jsou založeny na skutečných lidech. Terry Malloy (Marlo Brando) na přístavním dělníkovy Anthonym De Vincenzovi, otec Berry (Karl Malden) na nábřežím knězi John M. Corridan a Johnny Friendly (Lee J. Cobb) na gangsterovi Albertu Anastasiovi. (J.A.K.)
  • Snímek je volně založený na životních zkušenostech režiséra Elii Kazana. (Hans.)
  • Roli Edie Doyle odmítla Grace Kelly, která místo toho natočila Okno do dvora (1954). (Kulmon)

Reklama

Reklama