Reklama

Reklama

Dukátová skála

  • angličtina Ducat Rock (festivalový název)
Trailer

Čtrnáctiletý Pavel alias Pako při jedné výpravě v okolí hradu Lukova spadne do podzemní štoly, zraní si páteř a je upoután na invalidní vozík. Po několika měsících rehabilitace se on i jeho matka Věra jen težko smiřují s tím, že už nikdy nebude chodit. Své problémy v Lukově řeší i místní kastelán Jaromír, který zas bojuje proti smutku ze smrti své milované ženy. Starosta Lukova, Karel Zlejšek a jeho žena Naďa si nepřipouštějí, že se jejich vztah nevyvíjí, jak si představovali a že to má vliv i na chování jejich syna Petra. I manželství Adama a Evy prochází krizí, kterou ale zatím dokáží skrýt před svými dětmi Aničkou a Tadeášem neboli Nyny a Dydynem. Do obce přijíždí se střelnicí Tokár s dcerami Dragicou a Štěpánkou – Šmudlou a snaží se zapadnout do běžného života v Lukově. (APK Cinema Service)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (13)

Robbi odpad!

všechny recenze uživatele

V tomhle filmu nefunguje nic. Postavy bez vývoje, nestravitelné dialogy, absence rozvíjení děje, připadá mi to, jako kdyby na scénář byl půlden. Jestliže se herci rozplývali nad krásami Rusavy a velebili milý pobyt, pak by jim někdo měl připomenout, že tam jeli hrát a ne se rekreovat. Jsou tu výjimky, Martinové Dejdar a Zounar ukazují, že kdyby měli co hrát, určitě by excelovali, bohužel dětské postavy až na B. Čermáka působí nepřirozeně, v případě Samuela Gyertáka a Justiny Elly Klimešové afektovaně s tuhým sklonem k přehrávání. Už vůbec nepochopím, proč byla do Dukátové skály obsazena Petra Faltýnová - bohužel mě napadá jediný důvod - aby se na ní nezapomnělo. A slavná čurací scéna tolik propagovaná v médiích? Spíš to vypadá, že čtyři ženy sedící za náspem a trousící rádoby moudra při hledání dětí dokazují, že myšlenky a nápady zmizely dávno předtím, než první kapky dopadly na zem. Jedná se o nevyužitý potenciál, který nezachrání ani do omrzení opakované letecké záběry a sterilní, jednolitá a nenápaditá hudba V. N. Bárty - a to je paradoxně téměř to nejlepší, co film nabízí. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je hrozně jednoduché odstřelit, ale přitom je mi to líto. Ten nápad sám o sobě nějaký potenciál má a pokud by námět dostala do ruky Plívová-Šimková nebo i Poledňáková na vrcholu svých sil, určitě by z toho udělaly bomba film. Maně jsem si vybavil při sledování Hanzlíkův film Do nebíčka, který pracuje se vzdáleně podobným tématem, a i když to není natočené nijak extra, pořád to o kilometry předbíhá tohle neumětelské zpracování. Mohl bych popsat stohy papírů, co vše je na filmu, vedení příběhu apod. špatně a doložit to mnoha odkazy a příklady, ale stačí, když řeknu, že tvůrci neumějí ani pořádné intro, tedy uvedení do děje (vypravěč na začátku řekne tu pověst JINAK, než později děti v průběhu filmu, takže z této verze nevyplývá, proč by měl být hradní správce zlý, dokonce to vypadá, jestli hradní paní nehráblo), o postavách nevíme nic, prostě se náhodně objevují v obraze, nevíme nic o vztazích mezi nimi (což skřípe jak u dětí, tak dospělých), netušíme, proč ve vesnici?, městečku? žije jen asi dvanáct lidí, proč tam jezdí střelnice, když si k ní nikdy nikdo nejde vystřelit třeba růži atd. Chybí na dětský příběh propracovanější charaktery postav. Nemyslím žádnou velkou psychologii, ale proč by jeden chlap zahýbal právě se starostovou manželkou?, proč ten kluk na vozíku sedí celou noc venku?, proč mu jeho máma občas nedá facku za jeho chování?, ten děda je hodný, zlý, potměšilý, pomocník? Starosta je hajzlík, nebo má v sobě přece jen jiskřičku nějakého dobra - a jak to jako divák mám poznat? Chudák Dejdar je na tom nejhůř, protože na konci filmu mu zbude jen stará babka (žena mu kdysi umřela), a i ta se mu rozplyne, takže zůstane zase sám. Ok, a ten příběh - je teda v jeskyni poklad, nebo ne? Proč vlastně babička chtěla, aby děti vlezly do skály? Proč z toho měl děda radost? Proč se dětem ve skále změnilo oblečení - propadly snad nějak časem? A proč nezmizel i proradný purkrabí? Proč hradní paní neuzdravila Paka (taky dobré jméno) rovnou svou mocí, ale musela mu věnovat dukát, který na té skále viděli všichni a stačilo vzít sbíječku? Přitom stačilo málo, třeba šikovný a nestranný dramaturg, a mohlo to vážně být dobré - tohle je neučesaný produkt a každý, kdo dělal na scénáři, by si měl dát facku, jak nelogicky ty scény působí. (Přece jen jeden příklad za všechny - v hospodě se řeší zmizení dětí, že jsou ve skále. Jedna z postav pronese, že je tam i ta malá od střelnic. Přitom chlápek od střelnic sedí hned vedle u stolu a nijak na tuhle věc nereaguje. Až přijde jeho dcera, řekne mu, že se malá ztratila a on se teprve teď začne divit.) A rejža by si měl dát facku za to, že nedokáže uhlídat, když mu v jedné scéně sedí v hospodě děda s bábou každý u jiného stolu a v další scéně sedí spolu u jednoho stolu. Hvězdička za úžasnou přírodu, velmi dobrou kameru a moje oblíbené přerovské pivo. Viděno na Voyo. ()

Reklama

xxmartinxx odpad!

všechny recenze uživatele

Vyslovuju hypotézu, že tenhle film je záměrně natočený tak, aby co nejrychleji zmizel z kin, nikdo ho neviděl a tvůrci si prostě rozdělili rozpočet. Nemám na to důkazy, takže nikoho aktivně neobviňuju, ale natočit 110 minut tohohle ničeho není možné s jakoukoliv ambicí kvality nebo jen adekvátnosti. Tohle nemá nikoho uspokojit - naopak to co nejrychleji přestat existovat. Což se i stane. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Objektivně si to zaslouží hvězdičku za slušnou kameru a mé oblíbené pivo Zubr, ale jinak je tenhle skvost něco nepopsatelného. Já marně přemýšlím nad tím, jak Dukátovou skálu nějak srozumitelně a jednoduše popsat, to je prostě tak strašně špatný film, že se to musí vidět. Úplně nejkřiklavější je to na tom katastrofálním scénáři (jestli nějaký vůbec byl), protože v tomhle filmu ABSOLUTNĚ NIC NEDÁVÁ SMYSL. Už ta pověst o hradu a pokladu je divná, ale to co se rozjede pak, to je takový mindfuck, že Lynch je oproti tomu hollywoodské drama. Postavy se chovají naprosto divně a nahodile - Syn starosty, Zlejšek, se s místními dětmi moc nemusí, ale pak jsou zničehonic velcí kamarádi? A starosta je celou dobu strašně proti všem těm kouzelným věcem, vysmívá se jim, ale na konci nadšeně a ochotně jde všem pomoct? Holčička od šouklařů do vsi nejspíš jezdí jednou za rok, ale místní děcka se k ní chovají jako ke kamarádce, se kterou se vídají den co den? Proč se Pako chová celou dobu neustále naštvaně, ale občas se zničehonic k někomu zachová dobře? Proč když jsou pak děcka uvězněná v té skále, tak mají na sobě historické oblečení, ačkoli to v ději nemá žádné opodstatnění a v těch chodbách jen neustále pochodují pár dní sem a tam, aby dalších pár dní někde mlčky proseděli? Když pak Černá paní (která chodí v bílém) na konci mluví o tom, že se dospělí mají učit z čistých srdcí dětí, na základě čeho to s toho filmu vyplývá, když ta děcka vůbec nic neudělala, ale jen uvízla ve skále a čekala na rodiče? To v té skále fungoval čas nějak jinak, že vydrželi zhruba týden bez jídla, pití a potřeby na záchod? Proč Pakovi říkají Pako, kde vůbec vznikla ta přezdívka? Kde má Pako otce? Proč seděl jednu noc venku do bůhvíkolika a naštvaně čuměl do blba? Nebo čekal na Dejdara? Proč všichni na konci naleznou pravou lásku, ale Dejdar zůstane sám, bez jakéhokoli happy endu? Vždyť ta linie s ním vůbec není uzavřená. A takhle nějak bych mohl vypisovat nelogičnosti dál a dál, protože jich je fakt nespočet, ale to bych tu psal až do rána. Kromě kamery a zajímavých lokací je na tom filmu úplně všechno špatně. Špatný zvuk, kdy hudba přeřvává dialogy, chabě napsaný scénář, blbě napsané a vymyšlené postavy, prostředí vesnice, ve kterém nejspíš žije jen 10 lidí a jinak nikdo, neustále změny vzdálenosti hradu od vesnice, nepochopitelné vztahy mezi postavami (Na základě čeho se maminka Paka zabouchla do hospodského, o kterém se za celý film dozvíme jen to, že má hospodu, oba se mezi sebou nebavili a nebyl tam jakýkoli náznak, že by ti dva k sobě něco cítili, proč se nezabouchla do Dejdara, když byla u něj na hradě a on zase u ní doma - a to hned dvakrát... a pochopit, kdo je kdo v té šouklařské rodině, na to člověk musí mít IQ 2000, protože takhle zmatený jsem snad z ničeho v životě nebyl), chabý děj, který je v prostřední části úplně o ničem a má tu nejlehčí možnou pointu... Pravda, skvěle jsem se u toho bavil a párkrát jsem málem chcípl smíchy, tudíž si tenhle český klenot někdy pustím znova, stejně jako Revizory, ale objektivně je to fakt strašný film a nezjevit se to ve správnou chvíli na správném místě, tak to dodnes neuvidím, ale dneska jsem to konečně viděl a rozhodně to stálo za to, protože tohle prostě, no... něco takového se jen tak nevidí. Snad i ten Drak měl logičtější scénář - a to už je co říct. Možná to Nova někdy odvysílá, každopádně se nedivím, že ten film nikde dlouho nebyl. Přece jenom, Ján Novák co natočí a nemá to komerční úspěch, navždy schová do trezoru, aby to nikdo neviděl. A v kinech to bylo, PP vydělalo hercům a štábu dostatečně, tak co to pouštět dál, když asi i štáb tuší, že to stojí za prd. Btw, rád bych viděl, kde v tom filmu byl psycholog a reportérka. A líbilo se mi, že na konci je zachránilo (asi) UFO a že na zakecání hledání pokladu prostě řeknete, že děláte pochoďák. S klukem na vozíčku. Co nemůže chodit. Super. 1* ()

Prubner 

všechny recenze uživatele

No, budu opakovat to, co zaznívá v jiných komentářích: samotný příběh měl určitý potenciál, ale byl by potřeba rázný zásah dramaturga nebo aspoň jiný (schopný) scenárista. A rozhodně taky jiný režisér. Příběh je totiž zpracován nudně, nenápaditě a nezajímavě, takže převážnou část filmu sledujeme na jedné straně děti, pasivně čekající v jeskyni, a na druhé straně rodiče, kteří se dohadují, kde děti jsou a jak je najít. Chybí napětí, akce i humor, zato nelogičností je tu dost. Režisér je většinou bezradný, a tak neustále prostříhává na záběry z dronu, a to i ve chvílích, kdy se to vůbec nehodí. Herci si nevědí rady s chabými dialogy, a to ani ti zkušení. Kdysi jsme uměli dělat dětské filmy, ale ta doba je už dávno pryč. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama