Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Román M. Viewegha Výchova dívek v Čechách je vlastně prvním porevolučním (a po revoluci i napsaným) původním českým literárním bestsellerem. V jeho textu se umně slučuje humor, politika, sex, autorská sebereflexe i existenciální metafyzika. Stal se předlohou ke stejnojmennému filmu, který vypráví příběh Oskara, českého učitele a začínajícího spisovatele (O. Pavelka). Oskar dostane od místního zbohatlíka (M. Lasica) nabídku a těžko jí dokáže odolat: za peníze, několikanásobně převyšující jeho měsíční plat, má v kurzu tvůrčího psaní doučovat milionářovu dceru (A. Geislerová), která s ním zpočátku naprosto odmítá komunikovat. Do tvrdohlavé dívky se posléze zamiluje, nedokáže však kvůli ní opustit svou ženu a dceru a už jen zpovzdálí sleduje svou vyprahlou lásku, jak se řítí k neodvratnému konci… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (123)

Ony 

všechny recenze uživatele

Viewegha občas čtu. Nejsem jeho skalní příznivec ani odpůrce. Snad po něm v budoucnu i nějaký ten staromilský pejsek štěkne. S filmy podle jeho knih je to asi stejné. Jsou stejně populární a stejně ploché. Citáty klasiků to nedohoní. Ne že by proměny hrdinky Výchovy dívek v Čechách byly nezajímavé nebo nemožné, ale v tomhle bleskovém pojetí je ani Anna Geislerová nemohla při nejlepší vůli stihnout. Naťukávání, nedodělávky, zjednodušování, spojení všedního s výstředním – typický Viewegh. Spolehlivá „nenuda“ (zábava nemohu říct). A Jana Švandová mi v roli učitelky sexuální výchovy připadala vyloženě trapná. ()

fabecc1222 

všechny recenze uživatele

Viewegh to má u mě tak 50/50, třeba Báječná léta... nebo Nestyda jsou super, ale na druhou stranu je tu zas takový Román pro ženy... A Výchova dívek je pro mě žánrově spíše k tomu druhému případu. Ne že by se jednalo o vyloženě špatný film, herecky je to velmi slušné, ale s postupem času se stává stále více předvídatelný, a v půlce už musí být všem jasné konečné vyvrcholení filmu, a tím pádem je tak celkové sledování zbytečné. ()

Reklama

Charlizee 

všechny recenze uživatele

Dokonalý přepis knižní předlohy - snad až na 3 detaily, které se liší, se všechno děje úplně stejně, dokonce ve stejné časové posloupnosti, s každým dalším obrazem pouze obracíte další stránku knihy, chybí byť jen náznak invence. Tvůrci jakoby nevěděli, jak využít potenciál filmového média. Nějak takto si představuji rutinní práci, k čemuž přispívá i výkon Ondřeje Pavelky. Knihu nemám ráda (ostatně jako všechny Vieweghovy knihy - především pro jeho ukájení se ve vlastní "chytrosti"), tento snímek však nemám ráda ještě víc :-( ()

castor 

všechny recenze uživatele

Tu a tam rozpačitá adaptace románu Michala Viewegha, kterak se ze soukromého doučování milionářské dcerky vyklube milostné šílenství. Užvaněný učitel Oskar tak pentluje mezi rodinou a dvacetiletou milenkou, pro Aňu Geislerovou to byla další příležitost vykreslit rozmazlenou dívku, co nezvládá hlavně samu sebe. Divoká, nevyrovnaná, manipulativní, touhami posedlá Beáta je v jejím podání uvěřitelná, namísto toho režisérské křeslo dosti zavánělo tápáním i absencí originality. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Šlo to skvěle. Mám si políbit prdel." Kdyby mě nějakej bohatej mafián požádal, abych doučoval jeho nafrněnou dcerku, tak by měl smůlu. Já mám totiž charakter a ten se koupit nedá. Ale v rámci zachování mejch životních funkcí bych to možná vzal. Takže jsem tam, kde je spisovatel Oskar a mám takovej dojem, že kdybych měl funkční rodinu, tak mě ani nenapadne zasouvat tam, kde je z toho problém. No prostě v tomhle jsem Oskarovi nerozuměl, tu posedlost jsem mu nevěřil a dost mě tím štval. Jenže pak tu byly citáty. Mraky citátů a vesměs skvělejch citátů. Ty to dost zachránily, což je velkej paradox. Z knihy o ničem totiž udělaly citáty jiných autorů celkem zábavný dílo. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (4)

  • Milionářská vila je na adrese Hejnická 311, Raspenava. Točilo se také v Chorvatsku v Umagu. Lom se jmenuje Kujalův a nachází se v Hřiměždicích. (sator)

Reklama

Reklama