poster

Spalující touha

  • USA

    Eyes Wide Shut

  • Slovensko

    Eyes Wide Shut - Spaľujúca vášeň

  • Slovensko

    Široko zatvorené oči

Thriller / Drama / Mysteriózní / Erotický

USA / Velká Británie, 1999, 159 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B!shop
    *****

    Tak od tohohle Kubrickovo filmu jsem cekal asi nejmin, ale Kubrick ani tentokrat nezklamal, ale nejake chyby se tu najdou. Ze zacatku filmu jsem se misty nudil a nic moc zasadniho se nedelo, jenze od chvile, kdy se Cruise dostal na "vecirek" se to nehorazne rozjelo. Od tehle chvile jsem byl napnutej az do konce, protoze tohle drama bylo fakt neco, navic do toho par zahadnejch veci, proste parada. Chvilku po shlednuti sem si rikal, ze konec stal docela za prd, ale jak se mi to rozlezelo v hlave tak sem si uvedomil, ze konec je vlasne genialni. Takze kdyby Kubrick vyhazel nekolik zbytecnejch minut ze zacatku, nemel bych si na co stezovat. Opet se vyborne povedla hudba, hlavne ty udery do klaviru byli genialni. Jen mi misty jedna skladba pripadala jak ze Sam doma 2. Herci jsou opet skvely, jeden z nej vykonu Cruise tu opravdu je, ale prislo mi, ze Kidman hrala jeste o fous lip, i kdyz nedostala tolik prostoru. Tenhle snimek me proste pohltil a musel sem ho bez prestani dokoukat do konce, takze 5*.(27.3.2006)

  • berg.12
    ****

    Kubrick má prostě svůj styl a je to asi jediný režisér, který dokáže udělat umění i z gruppensexu. Čeký/Slovenský název hodně mate, vášně, natož spalující, si ve filmu moc neužijete, celý film je spíš lehce odosobněnou psychologickou studií na téma "to fuck or not to fuck". Ale je natočen výborně a dává možnost zajímavě nahlédnout do tématu, které by každý druhý režisér ztvárnil jako čistokrevné "Péčko".(16.9.2005)

  • T2
    **

    Rozpočet $65miliónovTržby USA $55,691,208Tržby Celosvetovo $162,091,208 ║ ono to nie je zlý námet len zbytočne roztiahnutý na rozsah 2,5hodiny, čo je dosť smrteľná dávka, našťastie Cruise a Kidmanová to celkom herecky ustoja, tento tématický film samo o sebe to len potvrdzuje Kubrickovu chorobnú zvrátenosť /40%/(5.4.2009)

  • betelgeuse
    ***

    Troufám si tvrdit, že EWS není film, který by těžil z opakovaných shlédnutí. Jakmile si člověk přisvojí metaforický "plán" hrdinovy sexuální odysey, film ztrácí svoje prvotní tajemství a napětí atrofuje. Téma střetu dvou verzí (mužské a ženské) představivosti a destruktivnosti touhy je inspirativnější než pojetí Cruisova hrdiny jako oběti sexuální represe, kterou v závěru jeho externalizované a zoufale nenaplněné představy doženou až k slzám a provinilému doznání. Jsme v New Yorku na konci 20. století nebo ve Vídni za časů Freuda? Film vůbec působí odtažitě svým mixem bezčasí a kubrickovského chladu, který může být projevem stejně tak intelektuálního odstupu jako mizantropie. Postavy jsou spíš archetypy zbavené individuálních rysů, humoru a spontánnosti. Architektura a dekorace filmu jsou bezčasé; leimotivem je vánoční výzdoba, která záměrně nepůsobí rušivě jen tam, kam skutečně patří: do rodinného kruhu. Chladně promyšlený je i způsob, jakým Kubrick nakládá s kamerou, hudbou nebo třeba barvami - kontrast rudé (touha) a mrazivě modré (smrt) se zde prolíná do ambivalentní fialové. Jako zbavená jakékoliv emoce a kouzla působí i evokace nočních ulic New Yorku, nejspíš další záměr autorovy mimozemsky chladné inteligence. Konečně zaráží to, jakou péči (co do délky a pozvolnosti budování) věnuje Kubrick každé scéně, včetně těch vyloženě explikativních nebo rovnou zbytečných (např. rozhovor hrdiny se zženštilým recepčním je už třetím zpochybněním jeho kompetence jako heterosexuála). Out of Time.(26.9.2006)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    "Jediný důvod, proč se mnou chce každý muž mluvit, je, že mě chce ošukat?" Tak fajn, Alice to pochopila, Bill to neunesl a já se strašně nudil. Důvodem určitě nebyla všudepřítomná nahota, sex ani napětí, ale to nekonečné hypnotizování zdí pohledem a odpovídání na otázky opakováním položených otázek. Asi to byl onen vychvalovaný umělecký záměr, ale mě to hrozně štvalo. Výsledkem je to, že jsem se na film díval čtyři dny, protože na jeden zátah bych to neunesl a spláchl bych ho do odpadu, což si Kubrick rozhodně nezaslouží.(1.1.2017)

  • - Stanley Kubrick sa vyjadril, že považuje tento film za najlepšie dielo aké kedy natočil. (Germanotta)

  • - Scéna u biliardu, která ve filmu trvá 13 minut se natáčela 3 týdny. (don corleone)

  • - Žena a nevlastní dcera Kubricka přispěly obě do filmu vlastními obrazy. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace