Režie:
Martin KrejčíScénář:
Olivia DufaultKamera:
Andrew Droz PalermoHudba:
Nick UrataHrají:
Jaeden Martell, John Turturro, Eve Hewson, Chris Messina, Chloë Sevigny, Stephen McKinley Henderson, Kate Thulin, J.J. Alfieri, Michelle WilsonObsahy(1)
Třináctiletý Paul trpí hypertrichózou, nemocí, která způsobuje nadměrný růst ochlupení po celém těle a obličeji. Po katastrofálním zážitku na karnevalu, kde je kvůli svému vzhledu terčem posměchu, se Paul vydává hledat matku, která ho po narození opustila. V New Jersey potkává řadu neobvyklých postav včetně transsexuální dívky Aristiany, která pracuje jako drag queen, a mladé bezdomovkyně Rose živící se vykrádáním obchodů na benzinových pumpách. Paula a jeho společnice pronásledují dva lidé - pan Silk, tajemný majitel lunaparku prahnoucí po pomstě za zničený pojízdný karneval, a policista Pollok, který byl najat Paulovým otcem, aby vypátral jeho zmizelého syna. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (28)
Asi není moc českých režisérů, kteří točí v zámoří. O podobných lidech už několik filmů natočeno bylo, ale spíše v dalekosáhlé minulosti. Paul v tomhle ohledu ničím nevyniká. Nejprve čelí posměchu, pak se vydává na útěk. Zde je to kvůli matce, od které očekává řadu odpovědí. Na své pouti se potkává s mnohými podivíny. A protože i oni jsou jiní, stávají se přátelé. Důležité je, že mezitím však Paul, Aristiana a Rose udělají pár benzínek a obchodů. Osobně mi ale vadí, že je to prezentováno jako nějaká odplata světu za své chování k této trojici. I oni k tomu tak přistupují, že vlastně mají na loupeže právo. A co bud dál moc neřeší. I konec je takový nedomrlý. Je škoda, že jsme nesledovali nějaká skutečná dobrodružství, kde by následovalo něco hlubšího než kradení chipsů a dělobuchů, aby hlavní hrdina pořádně oslavil narozeniny. Protože ona ta dobrodružství zase tak podivuhodná ani obdivuhodná nejsou. Ani politováníhodná. Tím je pouze to, co musejí hrdinové prožívat i od vlastní rodiny a společnosti jako takové, omluvit tím však nelze jejich chování dál. ()
Zpočátku realisticky pojaté drama se zdá být příběhem o hledání identity ve společnosti, která není příliš přátelsky nakloněna výrazným fyzickým odlišnostem, na něž často reaguje útočně či posměšně, ale od toho film bohužel poměrně rychle upouští a místo toho uniká do mnohem bezpečnějšího prostoru snového, pohádkově imaginativního světa, který se řídí vlastními pravidly, a v němž je smíření člověka se sebou samotným mnohem jednodušší. Hlavními protagonisty filmu jsou třináctileté, předčasně vyspělé a bizarně uvažující děti, které se ale v lecčem chovají jako dospělí, a pohybují se v nesmyslně stylizovaném prostředí poskládaném z nahodile působících motivů, zatímco jim je v patách policie a John Turturro v prazvláštní roli potrhlého kolotočáře. ()
The True Adventures of Wolfboy je vážně hodně podivné drama, které je pro mě fakt těžké hodnotit, jelikož v podstatě ani příliš nevím, co si o tom celém filmu, respektive příběhu, mám myslet, natož co tím chtěli tvůrci vlastně říct. Žánrově to má každopádně asi nejblíže k teenagerskému dramatu o problémech s dospíváním, ovšem ozvláštněný postavou hlavního hrdiny, trpícím hypertrichózou, což ho značně odlišuje od ostatních lidí všeobecně a zatraceně hodně mu to prakticky ve všech ohledech znepříjemňuje život a právě na tom je vlastně postaven celý film, jak se s tím vším tento netradiční mladík vyrovnává. Zásadní problém nicméně je, že veškeré zde ony navozené situace, se kterými musí právě ,,Wolfboy,, bojovat, jsou značně nedramatické, nevýrazné a především zcela postrádající emoce, a to ani nezmiňuji samotný závěr, který vyšumí úplně do prázdna, jinými slovy, je prostě bez pointy. K nějakému kvalitativnímu zlepšení tu pak nepřispějí ani ostatní postavy, které jsou vyloženě nezajímavé a ani nikdo z hereckého ansámblu tu nedokázal nějak výrazněji zaujmout, či alespoň zvířit až příliš moc poklidné vody tohoto snímku. A jelikož to celé nefunguje a nezaujme ani v dalších ohledech, jako je atmosféra, případně styl, a v podstatě tu za celou dobu není k zaznamenání ani jediný oživující element, musím tuto podívanou bohužel označit za vyloženě prázdnou, nezáživnou a prostě a jednoduše nepovedenou. ()
[KVIFF 2019] Zcela nečekaná záležitost. A příjemná už od začátku. Už jenom tím, že jsem se dostal na film vlastně na pozvání samotného režiséra Krejčího. To zní hustě, co? A taky to takové bylo. I přesto jsem nevěděl do čeho jdu. A šel do toho s určitou skepsí. Ta ale dokázala postupně pominutou, když jsem viděl, že rejža ví co dělá. Postupně si totiž začnu zvykat na Wolf boye, který se více a více sympatický. A to celé eskaluje do situace, kdy jsem se do situace suprově sžil a prožíval jsem to. Film si mne získal. Já bych v tom asi neviděl vyloženě nějaký manifest LGBT nebo transgender. Jde o milý film o klukovi, který se snaží nalézt sám sebe. I přes všechny ty překážky. A najde se v tom i humor. Zajímavé je, že hned logicky po Martellovi Turturro, který kouzelným způsobem je vlastně nejslabší článkem, ale zároveň nejsilnějším. Asi kvůli tomu, že byl tak výrazný, že do filmu občas zapadá, občas ne. To vše spolu s milým odvyprávěním, dech beroucí "grafikou" a dobrými hereckými výkony dělá velmi dobrý film. Na Krejčího debut dokonalý. A hned americký. No a co víc. Jde už asi jenom o slabost, jelikož Martin byl neuvěřitelně milý a pokorný člověk. Děkuji, to nezapomenu. ()
Jméno režiséra Krejčího je známé hlavně skalním fanouškům karlovarských festivalových znělek, a proto není divu, že jeho celovečerní režijní debut byl promítán právě zde na KVIFF. Námět rozhodně nepostrádá jistou originalitu (o nemoci, kterou trpí hlavní hrdina, jsem žádný film ještě neviděla), hodně pomáhá účast sympatických herců v čele s talentem Jaedenem (který byl skvělý už v předloňském "It"), ale neseděl mi ten podivně magický svět, kde se celý příběh odehrával... ()
Galerie (9)
Zajímavosti (1)
- Celosvětová premiéra proběhla na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech 2. července 2019. (ČSFD)
Reklama