Reklama

Reklama

Deštivý den v New Yorku

  • USA A Rainy Day in New York (více)
Trailer 1

Komedie Woodyho Allena vypráví příběh vysokoškoláků Gatsbyho (Timothée Chalamet) a Ashleigh (Elle Fanning), jejichž společný prosluněný víkend v New Yorku rozhodně nepůjde podle plánu. Dešťové kapky jim připraví nečekaná setkání a komická dobrodružství... Ashleigh dostane za úkol udělat na Manhattanu pro školní noviny rozhovor se slavným filmovým režisérem Rolandem Pollardem (Liev Schreiber). Její přítel a spolužák Gatsby, který miluje stará zákoutí New Yorku, by rád Ashleigh vzal na oblíbená místa svého rodného města. Gatsbyho plány se bortí, když Pollard jeho dívku pozve podívat se na natáčení filmu. Ashleigh se setkává se scenáristou Tedem Davidoffem (Jude Law) i filmovou hvězdou Fraciscem Vegou (Diego Luna). Je velkým světem naprosto okouzlená. Gatsby tedy neplánovaně tráví den s Chan (Selena Gomez), vtipnou a uštěpačnou sestrou své bývalé přítelkyně. Oba zjišťují, že možná nejdůležitější je najít v životě tu správnou osobu... (Bioscop)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (257)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Z Allenovo novějších počinů mě oslovila trochu jiná Hra osudu, i Bracelona je ucházející, ale Půlnoc v Paříži je jedním z mých nejoblíbenějších filmů vůbec. Romantika v ryzí podobě, úsměvná, laskavá, typicky allenovská, výborně obsazená, navíc s výlety do bohémský časů minulých, vonících inkoustem a barvami. To Allen, v mých očích, těžko překoná. Deštivý den v NY vznikl zase o nějaký ten pátek později, Woody už má své roky, ale mě nezklamal. Už nad samotným obsazením Timothée se mé srdíčko tetelilo, ideální typ do role mladého, kultivovaného, lehce neurotického intelektuála ze snobského prostředí, zahrál to levou zadní. Řekla bych, že ani hrát nemusel, ten kluk to má v sobě a mě děsně baví. Ani zbytek vytříbeně zvolené herecké společnosti nezaostával, jedinou výhradu mám k Elle Fanning. Je sice příjemná a role ji dobře seděla, nicméně se zmiňovanou krásou této slečny to nevidím tak růžově. Připomíná prasátko z kreslené pohádky, ačkoli miloučké, no ale bavila mě. Atmosféra skvělá, romantika taky, vtipné, pěkné, klasický konec. Podle mého gusta. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Reklama a kritika New Yorku v jednom. Co jiného si pustit v propršenou červencovou sobotu než příběh z propršeného dne kdesi za velkou louží v režii Woody Allena. Gatsby je od prvních záběrů jasným ztělesněním režiséra samotného i s jeho vtípky. I z pohledu člověka, který v New Yorku nikdy nebyl to je neuvěřitelně uvěřitelné, pochopitelné a logické. Chtělo by se říct, že by ani nemuselo mít smysl se na to dívat, ale opak je pravdou. To že je to uvěřitelné neznamená, že to čekáte... Příjemná podívaná. ()

Reklama

Lischai 

všechny recenze uživatele

Z úcty ke starému mistrovi se leccos odpustí, já vím, ale tady mi připadne, že nedělní inscenace na ČT1 mají promyšlenější dramaturgii než toto. Postavy jsou stereotypy odtržené od reality, situace postrádají nějakou základní vnitřní logiku, tématicky je to zmatené, a jen čas od času někdo řekne, že prší. Já se omlouvám, ale přijde mi, že to Woody nabouchal za měsíc a nikdo neměl odvahu se ho ptát, proč tahle postava jedna tak jak jedná, proč je tam tenhle monolog, nebo proč se tam objevuje takhle postava, když nic neudělá a ve zbytku filmu ji už nevidíme. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Woody Allen se nám ztrácí před očima, dalo by se napsat. Občas sice naservíruje něco výživnějšího, na čemž si rádi pochutnáme, ale většinou jsou to jen drobné gastronomické radosti. Starý dobrý New York ovšem klapnul a tady se rád přikloním k těm chuťovým zážitkům, protože tentokrát legendární Woody kořenil podle mého gusta. S železnou pravidelností chrlí nové osudy a zas a znova komentuje mezilidské vztahy. Autorovým alter egem je tentokrát výřečný Timothée Chalamet, který se svou naivní přítelkyní, možná budoucí velkou novinářkou (jen krapet nevidí, co novinář vidět musí), přijíždí do New Yorku. Plány jsou jasné: společně se pobavit, vidět jeho oblíbená místa na Manhattanu, zajistit její rozhovor se slavným režisérem. Jsou mladí a ani netuší, že jejich vztah prožívá krizi. Plány se záhy rozpadají, zejména ona neodolává možnosti dostat se do přítomnosti svých dalších „hrdinů“, on zase řeší komplikovaný vztah s matkou a rovněž potkává cynickou sestru své bývalé přítelkyně s tváří Seleny Gomez. Její chemie s hlavním hrdinou funguje docela slušně. Rozhodně není moc důvodů se upřímně zasmát nad trefnými dialogy nebo se radovat ze samotného příběhu, výsledek je spíš příjemnou procházkou po milovaném městě s pár zajímavými postavami, tradičně řešícími existenciální nejistoty. Allen zkrátka chová k New Yorku hluboké city – i když osud tomu chtěl, aby film ležel někde na polici (strefil se do vrcholu aféry MeToo, v níž Allen rovněž určitým způsobem figuroval) a způsobil nečekanou roční pauzu. Uteklo mi to jako voda, obdivuju i Allenovu (ano, nevyjde to pokaždé) schopnost neustále variovat podobná témata a herci jsou tradičně na jedničku. Tři až čtyři hvězdy, ale záměrně jdu nahoru. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Woody Allen stihl od roku 1982 každý rok vydat jeden nový celovečerní film, minulý rok si ale musel dát kvůli sexuálním skandálům nevyžádanou pauzu a jeho zatím poslední film Deštivý den v New Yorku tak dorazil až letos. Allenovi nakonec MeToo kariéru nezabilo (už příští rok uvidíme jeho nový film Rifkin´s Festival s Christophem Waltzem), dostat ale Deštivý den v New Yorku do kin nebyla žádná sranda. Jeden z nejuznávanějších filmařů všech dob prostě dohrál na dobu kdy se začíná vytahovat každý sexuální skandál a to i takový, který byl dávno zakopán do země a Allen měl problém i sehnat jenom distributora, který by jeho poslední film nacpal do kin, nakonec se mu to ale povedlo a je to asi dobře jelikož Allen do nového filmu dostal Timothéeho Chalameta, Elle Fanning, Juda Lawa nebo Lieva Schreibera a bylo by škoda takový parádní cast nevidět v akci. Jenom je tu takový problém, že pokud si odebere cast tak vám ve finále ze samotného Deštivého dne v New Yorku moc nezbude. Pořád jsem neměl čas dohnat ty počáteční a nejuznávanější filmy Woodyho Allena (Já hříšník) a tak jsem měl štěstí vidět jenom jeho posledních 7 filmů (od roku 2011 jsem vynechal jenom Do Říma s láskou z roku 2012) a bohužel mám s Allenem téhle dekády zásadní problémy. Pořád věřím těm reakcím, které díky starším filmům Woodyho Allena tohohle tvůrce označovali jako skvělého tvůrce a vypravěče, toho ale prostě v posledních Allenovkách nevidím. A především mám pocit, že mi Allen už od roku 2016 cpe ten samý základní koncept, akorát ho prodává ještě méně záživněji. A především je hodně vidět, že byl tenhle film natočen ještě před tím než celé to MeToo začalo. Ale o tom až později. Srdíčkem tohohle filmu je Elle Fanning. Ta tady sice hraje totálně hloupou studentku novinařiny Ashleigh, které nedokáže pobrat, že jí chce jeden režisér dostat do postele a následně se o to pokouší i jeho dvorní scénárista a hned poté i herecká hvězda, Fanning ale tuhle hlupačku hraje tak přesvědčivě a je v téhle roli tak roztomilá, že prostě funguje. Není to vlastně dvakrát sympatická hrdinka (už jenom kvůli její inteligenci je fakt těžké si k ní najít cestu), rozhodně jde ale o tahounku děje. Jejím přesným opakem je poté Gastby v podání Timothéeho Chalameta, který je ale přesvědčen, že našel tu pravou. Gastby je hlavní postavou příběhu a nejen jeho monologům je snadnější si k němu najít cestu. Jenže to je tak co se týče zajímavých charakterů vše- Fanning a Chalamet jsou zlatá výjimka, celkem fajn je poté Selena Gomez, která hraje mladší sestru bývalé přítelkyně Chalameta, která je ve filmu především proto aby šířila moudro o tom jak je v životě důležité si najít toho pravého. Zbytek postav je jen sbírka karikatur typu scénárista v podání Juda Lawa (hodně nevyužit) nebo zhroucený režisér v podání Lieva Schreibera. Zrovna u něj jsem měl velký pocit, že je postava hodně inspirovaná Woodym Allenem a ještě lepší je když se k téhle postavě přidá koncept MeToo. Woody Allen na steroidech? Možná, na to abych ale mohl hodnotit to jak se Allenovi povedlo vystřelit si sama ze sebe je Schreibera ve filmu až příliš málo. Allen má jinak především v dnešní době podle mně problém s tím, že je fanouškem staré minulosti, která mu chybí a tudíž ty scénáře působí jako by se odehrávali v 70-80. letech, ve stejné době jako Annie Hallová. V Deštivém dni v New Yorku se ale objevují smartphony, HD televize nebo vyspělejší počítače a tudíž je to celou tu retro atmosféru tak trochu nabourává, což je ve finále sice škoda, ale vlastně ne zas tak velká. Deštivý den v New Yorku hezky vypadá, protože kameraman Vittorio Storaro si umí hrát s barvičkami, které navíc prošpikuje osvícením a kamera tak opět působí jako by vypadla z postupů, které se používali v 70- 80. letech. Největším bizárem na Deštivém dní v New Yorku mi tak přišla celá zápletka, její odvíjení a vyvrcholení. Na celém Deštivém dni v New Yorku je nejvíce zajímavý fakt, že celý trailer je v podstatě oněch 92 minut filmu v kostce. Po nějakých 20 minutách filmu mi bylo zcela jasné jak se to vše bude vyvíjet a jak to celé skončí a ve finále mě překvapila jenom jedna věc, která spočívala v usmíření hlavního hrdiny a její matky. A ono řešení je vlastně šokující, zároveň ale působí celkem směšně především proto, že není úplně reálné aby zrovna toto bylo důvodem aby se syn a matka usmířili. Ale někoho možná takový překvapivý WTF zvrat potěší. Deštivý den v New Yorku vlastně není extra potřeba vidět, pokud ale na něj člověk narazí tak by naštvaný být nemusel. Allen vlastně opět servíruje stejné témata, akorát rozdílné v pár detailech a opravdu se mu nedaří tak překvapovat. U Iracionálního muže se mu to částečně povedlo, u Kola Zázraků vlastně taky, tady to opravdu nevyšlo. Ten film možná ani nechtěl v ničem extra šokovat, je ale prostě fakt, že ten film dorazil pozdě. Pozdě, protože poté co je kauza MeToo už dávno za námi a aktuálně spíš mrtvá film tak trochu především v pasáží s Ashleigh nefunguje. Ale Allen rozhodně špatný vypravěč není a jeho starší tvorbu doženu. Jenom nebudu mít po současné dekádě nějak extra velkou chuť, nový Allenův film s Waltzem si ale rozhodně ujít nenechám.... () (méně) (více)

Galerie (323)

Zajímavosti (9)

  • Film byl hotov již roku 2018, ale vzhledem k sexuálnímu skandálu režiséra filmu Woodyho Allena v distribuci nebyl. Rok 2018 tedy od roku 1982 byl prvním rokem, kdy nebyla uvedena premiéra Allenova filmu. (JoranProvenzano)
  • 25 miliónový rozpočet v dolároch sa nepodarilo kvôli sexuálnemu škandálu Woodyho Allena pokryť. Film ostal v strate s celosvetovým zárobkom 23,8 milióna dolárov. (Arsenal83)
  • Poté, co díky kampani „Me too“ začal opětovný hon na Woodyho Allena, Elle Fanning odmítla odsoudit spolupráci s ním. Když na ni reportéři naléhali, odpověděla, že v době, kdy obvinění vzniklo (1992), ještě ani nebyla na světě a nemá na něj názor. (kenny.h)

Související novinky

Padesát a dost: Woody Allen plánuje konec kariéry

Padesát a dost: Woody Allen plánuje konec kariéry

18.09.2022

Pro fanoušky legendárního herce, scenáristy a režiséra Woodyho Allena přichází smutná zpráva, oblíbený a oceňovaný filmař se totiž po více než sedmdesáti letech u filmu rozhodl pro odchod do důchodu,… (více)

Woody Allen přestává točit

Woody Allen přestává točit

29.08.2018

Legendární režisér Woody Allen (Půlnoc v Paříži, Annie Hallová) si poprvé za desítky let bere pauzu od natáčení. Doteď se režisérovi dařilo přicházet s novým filmem každý rok, to se teď ale zřejmě… (více)

Reklama

Reklama