Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zaměstnanec pohřebního ústavu Pleticha telefonuje svému nadřízenému. Přeslechne, že má koupit svatební dar a dopravit jej šéfově příbuzné. Na udanou adresu se proto vypraví zorganizovat pohřeb. Když se omyl vysvětlí, Pleticha na oplátku za pohoštění předvede svatebním hostům tance a písně různých národů. Jeden z hostů, dědeček Boleslav Hnipírdo, zažil při cestě do Prahy srážku vlaků u Vrňan. Protože se mu nic nestalo, nechce ani žádat bolestné. Pleticha toho využije a se zavázanou nohou se vypraví na ředitelství drah. Vydává se za Hnipírda a je ohledně své cesty podrobně vyslýchán. Díky své užvaněnosti na sebe mimo jiné prozradí, že naskočil do jedoucího vlaku, jel na černo, plival na okno a utrhl záchrannou brzdu... (ČSFD)

(více)

Recenze (102)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Funus nevystrojil, nebylo komu a ani ta svatba se nekonala, nevěsta zůstala zamčená ve špajzu a ženicha si odvedl četník.. Cesta za vyplacením bolestného byla zajímavější, pestřejší, vtipnější.. Každopádně musím uznat, že Vlasta Burian tenhle podivný slepenec výrazně potáhl a udržel nad vodou, jeho komediální talent nelze přehlédnout.. ()

Petr59 

všechny recenze uživatele

Je to skutečně jen spletenec skečů, které mnohdy nedávají na význam. Např.kluk spolkne klíč od komory, kde jsou zamčeny milenci a nikdo se nad tím nepostavuje, stejně jako nad tím, že ženich byl hned, jak vkročil do bytu nevěsty zatčen. Výkony některých herců byly slabé, ale taky hlavně hrozně směšné, až nesympatické. Chvílemi jsem se bavil, hlavně když byl na scéně Burian, ale také jsem se několik desítek minut v tahu nudil a to i přesto, že Burian byl na scéně. První polovina filmu byly skutečně jen skeče. Některé byly zábavné, hlavně nejlepší z celého filmu byla Burianova show na svatební hostině. Druhá polovina filmu už nebyl skeč, tam byl Burian na úřadě železničních dráh. To smysl dávalo, chvílemi to bylo i vtipné, ale mě to pořád připadalo takové suché. Špička Burianových filmů je rychlejší, je tam prostě víc šťávy. Přesto se pořád jedná o lehce nadprůměrný Burianům film, takže něco mezi 3 a 4 hvězdičkami. Ale protože tam byl Burian, tak jsem dal nakonec čtyři. Viděl jsem o dost horší filmy s Burianem. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Na počátku třicátých let byl Vlasta Burian už mezinárodně proslulým komikem a výjimečnou osobností domácí kulturní scény. V té době měl za sebou čtyři němé, čtyři zvukové a tři německé filmy, které mu mimochodem zajistily velkou popularitu u germánských sousedů. Než režisér Karel Lamač na čas předal žezlo svému žáku Martinu Fričovi (ten s Burianem natočil v rozmezí let 1932 až 1934 neuvěřitelných pět filmů), stihl vyrobit jednoduchou veselohru pod názvem FUNEBRÁK. Scénárista Václav Wasserman obratně spojil dvě úspěšné humoresky z repertoáru Burianova divadla: Drémanovu Srážku vlaků a Longenovu Už mou milou, natáčení pak probíhalo necelé tři týdny (nikoli pět dní, jak se dodnes mylně uvádí v oficiálních pramenech). Král komiků zde vystupuje v roli samorostlého funebráka Pletichy, který se shodou náhod ocitne na netradiční svatební hostině a následně způsobí rozruch na inspektorátu drah, kam si přišel pro bolestné s falešným jménem jednoho ze svatebčanů. K jednoznačně dominujícím hodnotám náleží části, v nichž titulní hrdina marně zápasí s úřednickou byrokracií a v takřka čtvrthodinovém pásmu paroduje jazyk, tance a písně sedmi národů. Vedle Buriana se objevila řada osvědčených divadelních i filmových partnerů, kterým vévodí vynikající dvojice Jana Richtera a Martina Friče. Zcela atypickou roli v rámci své početné filmografie tu vytváří Růžena Šlemrová a příjemným bonbonkem je přítomnost rodící se hvězdy barrandovského věku Lídy Baarové. V konfrontaci s některými dalšími burianovskými filmy se bohužel stále jedná o nedoceněný démant, který si zasluhuje vyšší diváckou pozornost. --- "Vaše meno! - Boleslav. - Stará nebo mladá? - Boleslav! - Stará nebo mladá? - Já mám radši mladší. - Co je nám do toho, co vy máte radši! Já se vás ptám, jestli je ta Boleslav Mladá nebo Stará!" ()

Turiec 

všechny recenze uživatele

Úvodných 30 minút filmu - svadobná časť - je trošku slaboduchá. Nadväzuje však na ňu známa Burianova scénka o národnostiach, kde imituje v reči a spevom mnohé jazyky (taliansky, francúzsky, anglický, nemecký, ruský, maďarský a predvedie aj Indiu). V tejto štvrťhodinke potvrdzuje svoju schopnosť improvizovať. Avšak až v záverečnej časti o Boleslavovi Hnípírdovi "u dráhy", je to ten Burian akého mám rád. Zvlášť popisovanie, ako "Oňdoň" jazdí na čierno a "demoluje" vagón ma vždy pobaví. Žiada železnice o náhradu škody za vlakovú nehodu, ale zaslúžil by si skákalné. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Jeden z nej filmů slavného komika. Nevím, proč se mu nedostalo takové popularity jako jiným. Legrace až na půdu. Sice je vidět, že scénáristu tlačila desetidenní lhůta a ještě musel spojit dvě komikovy hry. Totiž "Už mou milou" a "Srážka vlaků", ale já se domnívám, že se mu to podařilo velmi dobře. Děj při tom sice kapánek trpí, má špatnou návaznost, ale přesto jde o super dílko. Doporučuji. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (17)

  • Keď sa inšpektor dráh pre zrážky Jahn (Jan Richter) pýta Pletichu (Vlasta Burian) ako sa volá, ten povie, že Boleslav. Inšpektor Jahn sa spýta, či stará alebo mladá, nakoľko sa domnieva, že ide o miesto narodenia. V dobe natáčania ešte existovali obidve mestá Mladá Boleslav aj Stará Boleslav. Stará Boleslav od roku 1960 už neexistuje. V roku 1960 došlo k zlúčeniu mesta s Brandýsom nad Labem. (Raccoon.city)
  • Vlasta Burian (Pleticha) povie inšpektorovi dráh pre zrážky Jahnovi (Jan Richter), že sa narodil na parníku Ferdinand I. Dobrotivý. Tento parník v skutočnosti existoval. Bol vyrobený v roku 1891, presne v tom roku, keď sa narodil Vlasta Burian. Ferdinand I. Dobrotivý musel byť premenovaný po vzniku Československa na Štěchovice, ale vzhľadom na to, že ho stále sprevádzali najrôznejšie problémy, bol v roku 1937 zošrotovaný. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama