Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. (Vertical Entertainment)

Videa (6)

Trailer 3

Recenze (513)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Anna je taková evropská vykrádačka (či variace, chcete-li) na několik filmů s hlavní ženskou hrdinkou z nedávné doby, jimž se v pokladnách poměrně dařilo. Pochopitelně Lucy, jež pro, již opět častěji režírujícího, Luca Bessona znamenala mega úspěch, či tématicky Atomic Blonde, ale vzpomněl jsem si i na Man from Uncle. A býval bych byl ještě spokojenější dostat více akce (jak naznačoval trailer s mimořádnou akční scénou v restauraci) na úkor špionážních praktik a všemožných odboček, a možná také méně prolínání časových rovin. V akčních scénách Besson neztratil nic ze svého štýla a člověk si pouze posteskne, že ty větší přestřelkové sekvence jsou bohužel jen dvě. Poslední, co bych zmínil, je překvapení v angažmá tří hollywoodských herců, z nichž mě, k mému překvapení, nejvíce bavil Cillian Murphy, který mě v posledních letech příliš nebavil. S odřenýma ušima 7/10. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Nečakane zábavná, hravá a evidentne s veľkou chuťou natočená špiónska rozprávka z čias, keď sa v Sovietskom zväze používali mobily a noťasy, rozpráva o ňuňu modeločke, ktorá si užíva s prenádhernou frajerkou a popri tomu rúčkami ako pastelky a nôžkami v podväzkoch máruje dvakrát takých veľkých chlapov a snaží sa tuctami headshotov prestrieľať si cestu k domčeku na Havaji. Má to prinajmenšom jednu špičkovú akčnú scénu s asi najlepšou tohtoročnou choreografiou (sorry, John Wick) a trio hercov vo vedľajších úlohách, ktorí si (na čele so skvelou Helen Mirren) až do dna vychutnávajú, že si mohli zahrať v takej blbine. Besson ešte celkom neumrel. ()

Reklama

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Vlastně není ani co moc chválit a to je mi vzhledem k úctě ke jménu režiséra vážně líto. Je to podobné asi jako v případě Briana de Palmy a jeho posledního akčnáku, jen s tím rozdílem, že Anna je přece jen o jednu poctivou hvězdu lepší. Jinak je to ale hodně průměrná zábava s přehnanými, bojovými scénami, hodně přeplácaným scénářem, který neví na konci co by a nezachrání to ani vhodně typově obsazená Sasha Luss a už vůbec ne Helen Mirren. Nevím, co některým uživatelům přišlo na jejím herectví tak dobrého na mě působila až neuvěřitelně nudně. Vlastně jako celý film, který je skoro věrnou kopií Rudé volavky, ale ve svém žánru žádnou díru do světa určitě neudělá. Pokud bych jako místní, "špionážní" expert mohl něco doporučit, tak třeba Malou bubenici, nebo Špióna se Sachou Coenem. Tohle je jen hodně slabý, čajový odvárek. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Dcera Kostěje Nesmrtelného, která má jako fatální femme a zkušená šachistka dopředu promyšlené, jakou bambitku v danou chvíli uchopit.. Zábavně i hloupě podle stokrát omletých principů. Brutální Annachronismy, brutální Nikita, ale byl tu někdo jako Tchéky Karyo? Snad jen Cillian Murphy, snad jen ten. Bessonovo hledání méně příkrého břehu téže řeky stále trvá.. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Bessonův vlhký sen o lepé blond manekýnce, co se svými padesáti kily zvalchuje všechny neřády světa. A současně je to spřátelený, až soudružský pozdrav filmům Salt, Rudá volavka, Atomic Blonde: Bez lítosti, John Wick. A coby bonus to zdařile funguje i jako (naivní) parafráze na Brutální Nikitu, u jejíhož zrodu Luc Besson dělal porodníka. Až se zejména na pánské publikum vyřítí Sasha Luss, určitě to ustojí v erektivním stavu, bude zaznamenán vyšší výskyt slintavky i kulhavky, až jim Anna zlomí jejich (tělesné) údy. Scénáře Luca Bessona už nějakou dobu nevykazují prudkou inteligenci a ani s originalitou se tentokrát nějak významně nepřekonal, dost často se kopírují jiné (špionážní) filmy a dokonce se sám autor pustí i do kejklí s nechronologickým vyprávěním, což už kdysi praktikoval i Quentin Tarantino. A nic nového nepředstavuje ani střet (š)piček KGB a CIA, který je situován na počátek devadesátých let minulého století. Neokoukaný (ob)jev v hlavní roli je ovšem plně podporován ze zadních hereckých řad Cillianem Murphym, Lukem Evansem a Helen Mirren, což filmu svědčí a dává mu poněkud bizarní rozměr, zvláště v tom, jakým způsobem jsou vedlejší postavy napsány a následně ztvárněny. Nejlépe jdou Bessonovi akční sekvence. efektní vymlácení hordy chlapů vystajlovanou modelkou je opravdu kvalitní variací na to nejlepší z Johna Wicka, lesbické vrnění zase evokuje Atomic Blonde: Bez lítosti a ruské výboje mají nápadně blízko k Salt a Rudé volavce. Je fér si přiznat, že se jedná o zámořské produkce, a Bessonovi se kupodivu podařilo stvořit k nim obstojnou špionážní/thriller konkurenci, která má vnadnou svěží hrdinku, příslušně kvalitně a dynamicky natočenou akci, které ale v žádném případě není přehršel, podpořenou kvalitním technickým zázemím a občas pomrkává i po psychologických i patetických aspektech, načež soft nahota v erotických scénách nepřeje žadatelům o Anniny intimní partie a především naivní obal příběhu film sráží k nepřehlédnutelně přepjaté absurditě. 8/10 ()

Galerie (58)

Zajímavosti (13)

  • Scenárista, producent a režisér Luc Besson byl během tohoto filmu obviněn ze sexuálního přestupku. Ačkoli kvůli nedostatku důkazů nebyly vzneseny žádné obvinění, studio a distributoři se následně distancovali od filmu a uvolnili jej bez oficiálních projekcí a jen s minimální publicitou. (ČSFD)
  • Ve filmu se vyskytuje ohromné množství anachronismů. Ačkoliv se film odehrává v druhé polovině 80. let a na přelomu 80. a 90. let, tak hlavní hrdinka volá z telefonu s integrovanou anténou, jde pravděpodobně o telefon Nokia 3410, který byl na trhu teprve od roku 2002 a volal přes síť GSM, která byla ve Francii spuštěna až v roce 1992. Setkáme se také s USB rozhraním (1996), USB flash diskem (2000), digitálním bezpečnostním systémem s videozáznamy (teoreticky realizovatelný od roku 1996). Na ulicích je rovněž možno vidět moderní automobily (např. Škoda Yeti, 2009). (pilarius)
  • V poslední úvodní scéně z ústředí CIA (1985) je vidět moderní počítač s AT klávesnicí, která vznikla nejméně 10 let poté (jelikož mezi Ctrl a Alt má tzv. Win klávesu). (Pavian)

Reklama

Reklama