poster

Anna

  • Francie

    Anna

  • Slovensko

    Anna

  • Nový Zéland

    Anna

  • USA

    Anna

  • Austrálie

    Anna

  • Velká Británie

    Anna

Akční / Thriller

Francie, 2019, 118 min

Režie:

Luc Besson

Scénář:

Luc Besson

Hudba:

Eric Serra

Producenti:

Luc Besson

Střih:

Julien Rey

Scénografie:

Hugues Tissandier

Kostýmy:

Olivier Bériot
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • filmfanouch
    **

    Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce..... Takhle se to alespoň píše v oficiálním textu distributora Vertical Entertainment. A já bych byl vlastně hrozně rád kdybych ve finále mohl říct, že Vertical Ent. nekecal a Anna je to všechno- strhující, nervy drásající, plná zvratů, vášně a peckoidní akce. NE! Anna není nic z toho- napínavá, zábavná, nervy drásající nebo akčně rozmáchlá. O to víc mě to mrzí v tom smyslu, že scénář napsal a film režíroval Luc Besson. Talentovanej francouzskej filmař se kterým je to ale bohužel jak na horský dráze- někdy dokáže dodat hodně povedený film (Pátý element, Lucy), jindy zas tak moc ne (trilogie Arthur, Mafiánovi) a občas dokáže dodat alespoň zábavný film (Valerian a město tisíce planet). Jenž to je ten problém... ve finále mi totiž Anna nezapadá ani do jedné z těchto kategorií a ve finále jsem tak bohužel viděl Bessonův nejhorší film. Johanku z Arku s Millou Jovovich jsem nikdy dvakrát nemusel, v porovnání s Annou mi ale vychází jako jasný vítěz. A byl bych hodně nerad kdyby se ve finále ukázalo, že na to už Besson prostě nemá. Zvláště když se ještě koncem minulého století mluvilo o tom, že je Besson evropským Spielbergem! Besson má těch projektů dost i když zrovna nerežíruje, jeho scenáristická ruka má na kontě také scénáře k trilogii 96 hodin, sériím Kurýr nebo Taxi a nebo k oukey akčňáku 3 dny na zabití s Kevinem Costnerem. U Anny si zrovna ale našel čas i na režírování a vypadalo to slibně- Besson totiž jako režisér umí a dle trailerů tenhle akčňák nevypadal vůbec špatně a především lákal na lákavé obsazení Luka Evanse, Cilliana Murphyho a především Helen Mirren. Jenže pořád tu je ta hlavní hvězda, topmodelka Sasha Luss. A i když bych na ní nerad shazoval vinu, i ona je svým způsobem klíčem k tonu proč prostě Anna nefunguje. Anna je prostě akční béčko, na tom ale pořád nic špatného. Lucy přece taky bylo béčko a ve finále fungovalo parádně. Jenže Lucy měla skvělou Scarlett Johansson a především měla Lucy i funkčnější/originálnější zápletku. Příběhů o tom, že někdo začne používat více jak 10% lidského mozku je přece pořád jenom méně než o tajné agentce/zabijačce, která se zaplete do pavučin lží a války znepřátelených stran. Atomic Blonde nebo Rudá volavka? Smutné je, že i přes fakt, že ani Atomic Blonde nebo Rudá volavka nejsou kdovíjaké pecky, tak mají prostě rozhodně několik zajímavějších faktorů než Anna. Nejenom lepší akci, nosnější postavy... ale bohužel i tu lepší režii! Fakt nerad bych Bessona odsoudil a řekl si, že už na to asi prostě nemá (je mu teprve 60), Anna mi ale ve finále přijde jako nezáživně natočený projekt a dokonce i docela odfláklý. Což mi i u slabších Bessonových kousků jako Mafiánovi nebo trilogie Arthur prostě nepřišlo. Tady jsem měl ale prostě často fakt pocit, že se na to Besson prostě vykašlal, jen na první dobrou a šel dál. Což je u filmu, který stal 30 milionů dolarů a tudíž měl reálný budget hodně smutná zpráva. Ten film má dvě skvělý akční scény, jenom jsou tu dva problémy: 1) jednu z nich jsme už viděli v traileru, který je na ní v podstatě postavený a za 2) tyhle dvě akční scény jsou v celém filmu jediné! Ale aspoň tyhle dvě scény jsou fakt super. Besson se nebojí trochu fyzičtější akce, dojde i na řezání talíři nebo ubodání vidličkou a celkově se na to hezky dívá i když krev chrlí všude kolem. Problém je ten,že Sasha Luss je pořád holka kost a kůže a tudíž se dá jen těžko uvěřit tomu, že dokáže udržet síly s mohutnými pány. A ani ten faktor kost a kůže by ve finále nemusel bejt takovej problém, kdyby jen Sasha Luss celkově nepůsobila tak prkenně. Do hlavní role to chtělo spíš někoho jako Margot Robbie- Holka pohledná, která jako by vypadla z modelovýho časáku, zároveň ale herecky hodně šikovná a dokáže tak působit přirozeně i v situaci kdy se musí porvat se silnějším mužem. Na to Sasha Luss pochopitelně nemá, pořád to ale není její chyba. Ona samotná zápletka je taky hodně slabá a celkově to celé je o tom, že Anna musí někam vyjet, někoho zastřelit tlumičem, zbavit se kamerových záznamů a zmizet. A pak se nějak přimotá do rozepře mezi její domovskou KGB a CIA. Celé to možná znělo i na papíře tak chabě, že Besson přišel s jedním krokem- vždycky po 20 minutách dojde k nějakému šokujícímu zvratu, po kterém se vždy vrátíme do minulosti a zjistíme, že celou dobu jistá věc nebyla tak jak byla. Jednou by to asi bylo v pořádku, Besson ale na tuhle hru během celého filmu přistoupí tak pětkrát! A po skoro dvou hodinách už mi z toho PŘED TŘEMI LETY nebo PŘED ŠESTI MĚSÍCI začala jít hlava kolem a jenom jsem si říkal jestli si Besson všechny ty zvraty pořádně zkontroloval a ujistil se že dávají smysl. Nejsem žádnej Einstein ale minimálně mě přijde, že do sebe to všechno tak úplně nezapadá. A to si nemyslím proto, že bych byl jednoduše hloupej a nepobíral vývoj děje. Spíše se myslím, že je ten film hloupej a dokonce se mně naivně pokusil přesvědčit, že jsem hloupej. Tenhle film se s vámi vlastně snaží hrát jakousi hru a je jenom na vás abyste v ideálním čase dali Anně ŠACH MAT. Kdyby byl aspoň ten vizuál nějak vymazlenej, ale on není. Na hlavní hrdinku se sice může sebelépe koukat, svojí prkenností si ale diváka nezíská. A abych ve finále na tom filmu nejvíc chválil to, že je Luke Evans klasicky sympaťák i když hraje tak trochu vola, Cillian Murphy je zase jednou super a Helen Mirren je jako vždycky boží.... To už je hodně smutná věc! Teď zcela odmítám řešit jestli Luc Besson opravdu někde někoho zdrogoval a znásilnil. Stejně jako u Bryana Singera prostě jeho sexuální predátorství neovlivní jeho kreativní talent a schopnost natočit dobrý film. Jestli se ale Bessonovi podaří další film skutečně natočit, jednoduše doufám, že Anna byla omyl a příště ukáže, že na to ještě má. Besson už status evropského Spielberga znovu pravděpodobně nedostane, minimálně by se ale mohl vrátit k času Pátého elementu.... Anna prostě bolí Lucu!(22.8.2019)

  • FIAT 500
    ***

    Not good, not bad... Anna má jeden zásadní problém - děj se snaží být zasazen rádoby do minulosti, ale prostředí a atmosféra tomu neodpovídají. Že se v záběrech objevují současná auta, když má jít o přelom 80. a 90. let, vem čert. Ale když agent CIA hraný Cillianem Murphym pronese, že Annu převezou na tajnou základnu do České republiky, přičemž děj se odehrává někdy v roce 1990 (pokud se pletu, budu rád za opravu), působí to jako kýč jak bič. Nicméně časové skoky byly moc fajn, děj to příjemně osvěžilo, akční scény taky v pohodě (především ta v ústředí KGB mi připomínala nějakou počítačovou hru), Anna velmi pěkná, a vlastně i zápletka nebyla vůbec zlá. I tak je to ale téměř nejslabší Besson (ale pořád jsou tu Mafiánovi), co jsem viděl. Na druhou stranu je to koukatelnější než Hobbes a Shaw... Celkem tři oriony a pokud nechcete moc přemýšlet, asi se to dá doporučit...(22.8.2019)

  • majo0007
    *

    Dve pozitíva k filmu sú: že tu v "rámci korektnosti" neuvidíte jediného negra, akcia je lepšia než u Atomic Blonde (a to už je čo povedať... že Keanu Reeves), na druhú stranu mínusom je hľadanie klitorisu v rámci lesbickej komunistickej strany. Ukázalo sa, že Peppermintom a A Vigilante cesta k money nevedie.Komu sa nepáčila LUCY, ruky preč, pretože by vám pretrhlo bránicu.(24.6.2019)

  • Arsenal83
    **

    Film láka na niektoré veľké mená, okrem teda Sashy Luss, to neviem kto je. Možno je známa na ruskom instagrame, ale ja neovládam azbuku. Film som sa rozhodol pozrieť napriek prvému komentáru na tejto stránke od užívateľa majo0007, ktorý mi nepovedal o filme teda vôbec nič, ale aspoň mi priniesol prekvapujúcu novinku, že vyskloňovaná lesba, je nové vybrané slovo po b. Ale má pravdu. Sasha tu ale naozaj hrá homosexuálnu modelku, ale keď treba oklamať muža tak vie byť samozrejme aj hetero, čo svojím posolstvom neprináša nič nové. Ale nevadí, filmoví tvorcovia splnili svoju kádrovú povinnosť odviesť svoj desiatok dúhovým úchylákom. Na druhej strane sa nám tu opäť ukazujú nové známe stereotypy - mafiánski Rusi, heterosexuálni muži ako tyrani, policajti ako blbci (ale tomu zas aj trochu verím). Celkovo sa film snaží byť tvrdou gangsterkou, čo Besson v minulosti celkom dobre dokázal urobiť, ale v tomto prípade sa snažil len nakopírovať svoju Nikitu. Fanúšikov tohto žánru môže film ale potešiť.(24.6.2019)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Luc Besson servíruje parádní špionážní akční thriller se sex appealem nabitou Sashou Luss. Je to přesně ten špinavý akčňák, který v kinech poslední roky chybí, Hlavní hrdinka to nemá v životě lehké, je vlastně téměř na dně dokud nedostane příležitost stát se KGB vládním Assassinem, který nebude mít konkurenci. Skvělý je také Cillian Murphy jako velitel CIA či Luke Evans z KGB. Zpočátku je lehce matoucí časté skákání v čase, které však v průběhu filmu dostane řádný význam a je zde překvapivě dost nečekaných zvratů. Akce mohlo být více, ale když na ní dojde, tak se pěkně zapotíte. 5 minutová scéna v restauraci na jeden záběr konkuruje Johnu Wickovu a místo noži řezat chlapy urvaným talířem je nápad za 1000 dolarů! Headshotů a mrtvol je zde víc než dost. Bavil jsem se, přesně tohle jsem v kině v létě potřeboval. 80%(16.7.2019)

  • Luke Evans

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace