Reklama

Reklama

Chata na prodej

  • angličtina Bear with Us (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rodiče prodávají starou chatu, pro kterou už nemají využití. Před předáním chaty novému majiteli se však matka (Ivana Chýlková) rozhodne uspořádat poslední pořádnou rodinnou slezinu. Zbytek příbuzenstva neprojevuje přílišné nadšení, tahle setkání bývají vždy dost náročná. Děda (Jan Kačer) už je duchem spíše nepřítomen, otec (David Vávra) tyto akce odmítá, syn (Jan Strejcovský) je věčně přiopilý a ironicky glosuje svět kolem sebe včetně rozpadajícího se vztahu s přítelkyní (Judit Bárdos). Babička (Jana Synková) je specialistkou na upřímné dotazy, které ostatní přivádějí přinejmenším do rozpaků. Nevyrovnaná dcera (Tereza Voříšková) na chatu přibere svého úspěšného německého přítele (Michael Pitthan), který se jediný na rodinný výlet těší, protože neví, do čeho jde. Naděje na idylický víkend na samotě u lesa rychle skončí, ale opravdové dobrodružství začne těsně nad ránem, když rodina zjistí, že se kamsi vytratil dědeček. Stopy vedou do lesa… (CinemArt)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (392)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Chata na prodej je komorně pojaté drama, ve kterém se řeší zejména mezilidské vztahy - a to jak rodinné, tak partnerské. Na povrch vyplouvají problémy jednotlivých členů rodiny, kteří se s nimi rozličně vypořádávají. Paradoxně nejracionálnější postavou byl senilní a duchem nepřítomný děda, skvěle ztvárněný Janem Kačerem. Rovněž mě zaujaly postavy Michaela Pitthana a Jany Synkové, které nebyly naštěstí tak otravné, jak tomu bylo v případě Terezy Voříškové, Judit Bárdos a Jana Strejcovského. Je trochu škoda, že film nešel hlouběji, nýbrž spíše klouzal jemně pod povrchem. Ve výsledku se jedná o minimalistický pokus o rodinné drama, který chvílemi funguje, chvílemi však spíš tápe. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Všichni jsme úplně blbí... Podzimní balada o lidském nepochopení. Společenství devíti osob, jejichž přítomnost vyvolává u každého ze zúčastněných protagonistů aktuální psychickou zátěž (způsobenou existujícím konfliktem a potřebou řešit ho) má za následek rozklad morálních hodnot. Pokus o záchranu narušených rodinných a partnerských vztahů ovšem naráží na nepřekonatelné sociální a charakterové vady, jimiž jsou determinováni a omezováni bez výjimky všichni, kteří se v tomto filmu pohybují. Konfrontace jednotlivých protikladů se nevyhnutelně chýlí ke svému závěru – zpodobněného ve vynikající metaforické zkratce v závěrečné honbě za ztrativším se dědečkem – kterým tvůrci dávají najevo, že znají důsledky těchto patologických vztahů. Vedle Ivany Chýlkové a Terezy Voříškové tu na sebe po delší době výrazně upozornila Jana Synková, jejíž herecká kreace dává tušit, že filmaři by jejího talentu měli využívat mnohem častěji. I přes výše zmíněné superlativy se, bohužel, jedná o film, který nezanechá hlubší stopu. Je sugestivně nasnímaný, a to jak vizuálně, tak hudebně, velmi dobře zahraný, může se spolehnout na dekadentní atmosféru, která z filmu vyzařuje, ale schází tomu určitý přesah svého vlastního zaměření. Navzdory tomu Tomáš Pavlíček, jeden z nejmladších českých režisérů, ukázal, že v jeho osobě by česká kinematografie mohla získat žádanou vzpruhu. ()

Reklama

troufalka 

všechny recenze uživatele

Ani komedie ani drama. Příliš mnoho postav, než aby mohly jít do hloubky, žádné zajímavé nezapomenutelné momenty. Jediné, co opravdu potěšilo byla krajina a retro muzika. (1.9.2019)                                                                                           Může obsahovat spoiler:                                                                                                                                                                                                     O den později jsem si sedla, uvařila si kafe a pohodně se usadila. Na druhý pokus to nebylo zas tak marné, ale přece kus chyběl, aby se z "na prodej" stala chata "nezapomenutelnou" Vezmu to popořádku. Obsazení bylo skvělé, proti hereckým výkonům nemám námitek. Zaujalo mě, že retro vzpomínkový film s fenoménem chat natočil režisér a scénáristka kolem třicítky, tedy ve věku, kdy nemohli velký boom chataření zažít. Scénky z rodinného života jsou celkem dobře rozvržené, trošku v ústraní jsou muži. Děda je nevyužitý potenciál, jeho glosy "od věci" ale v kontextu událostí mohli příběh patřičně okořenit, on i otec mají pasivní role, Sebastián se rovněž projevuje minimálně, nejvíc se projevují syn a Pepa. Zato ženské figury jsou akční až až. Jsou mnohem sdílnější, komplikovanější a nevyzpytatelné. Humor se spíš nastíněný, můžete se občas pousmát, ale žádný zabřichopopadák to není. Osobně jsem postrádala trochu víc té životní filozofie. Povedla se atmosféra od kýčovitého vybavení chaty až po kostýmy a muziku. Ještě by to chtělo chlastat Růženín z hořčičáků a iluze 70. let by byla dokonalá. Výběru barokní hřbitovní brány z Hořic v Podkrkonoší tleskám. ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Minimalistický filmeček sympatického charakteru, odehrávající se ve dvou a půl prostředích a sledující vtipně pravdivé šarvátky jedné zábavné rodinky, v jejíž společnosti si kdekdo jistě vzpomene na svou vlastní rodinu (babička v podání Jany Synkové nejvíc válí). Ze života odkoukané situace doplňuje takřka mystický a symbolický závěr a skvělé herecké obsazení táhne film i tam, kde dialogy nestačí a humor i děj trošku váznou - některé motivy nejsou uceleně dořešené (třeba vztah syna se slovenskou přítelkyní) a ne všem postavám je věnována stejná péče (např. tatínek a dědeček téměř nedostanou šanci se projevit a postava dceřina německého přítele existuje zřejmě jen proto, aby bylo komu vysvětlovat, v čem spočívá fenomén českého chataření). Jinak je to ale příjemná nezávazná zábava. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

K filmu jsem po posledních zkušenostech s českou komedií přistupoval dost opatrně a výsledek byl rozhodně lepší, než jsem očekával. Čímž nechci říct, že by šlo o nějaký úžasný zážitek, jen to nebyla taková zoufalost, na jakou jsem se psychicky připravoval. Dokonce jsem se místy slušně bavil, což se mi například u Špindlu nepodařilo ani jednou, David Vávra byl po celou dobu fantasticky civilní a Jana Synková byla jemná jako skelná vata a prudila výborně. Škoda nějakých těch hluchých míst a nevyužitého potenciálu námětu, myslím, že by snímku prospěla větší dávka humoru. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (7)

  • Děda (Jan Kačer) za celý film řekne pouze 8 slov a poprvé promluví až ve 29. minutě filmu. (CjKukis)
  • Obsadzovanie hercov začalo prebiehať, až keď bol scenár vo finálnej fáze. Hercom tak nebol písaný priamo na telo. (classic)
  • Film měl mít původně název „Sešlost“. (Teres)

Související novinky

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

10.11.2020

Po dvou nezdařených pokusech uspořádat filmový festival Kino na hranici v tradiční podobě se organizátoři rozhodli, že letošní ročník uspořádají on-line. Bude se konat ve dnech 23.–29. listopadu.… (více)

Nominace na Ceny české filmové kritiky 2018

Nominace na Ceny české filmové kritiky 2018

03.01.2019

Rok se s rokem sešel a přichází na řadu rozhodování o nejlepších filmech roku. Tentokrát je řeč o ryze domácích filmech a ke slovu se dostanou pro změnu kritici, dnes byly totiž čerstvě oznámeny… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Vary přivítají šestici domácích režisérů

Vary přivítají šestici domácích režisérů

02.06.2018

53. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary uvede v soutěžním programu rovnou šestici českých snímků. V každé ze soutěžních sekcí se představí dva domácí režiséři. V Hlavní soutěži se o… (více)

Reklama

Reklama