Reklama

Reklama

Rodiče prodávají starou chatu, pro kterou už nemají využití. Před předáním chaty novému majiteli se však matka (Ivana Chýlková) rozhodne uspořádat poslední pořádnou rodinnou slezinu. Zbytek příbuzenstva neprojevuje přílišné nadšení, tahle setkání bývají vždy dost náročná. Děda (Jan Kačer) už je duchem spíše nepřítomen, otec (David Vávra) tyto akce odmítá, syn (Jan Strejcovský) je věčně přiopilý a ironicky glosuje svět kolem sebe včetně rozpadajícího se vztahu s přítelkyní (Judit Bárdos). Babička (Jana Synková) je specialistkou na upřímné dotazy, které ostatní přivádějí přinejmenším do rozpaků. Nevyrovnaná dcera (Tereza Voříšková) na chatu přibere svého úspěšného německého přítele (Michael Pitthan), který se jediný na rodinný výlet těší, protože neví, do čeho jde. Naděje na idylický víkend na samotě u lesa rychle skončí, ale opravdové dobrodružství začne těsně nad ránem, když rodina zjistí, že se kamsi vytratil dědeček. Stopy vedou do lesa… (CinemArt)

(více)

Videa (1)

Recenze (372)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Vlídná chalupářská balada, která střídá momenty bystrého pozorovatelství a snaživá klišé deadpan komedií. Pointy tomu občas vyletí oknem, hudba Aleše Březiny je zas tak rozpustile a nablble návodná, ale když Kačer zasedne na posed, tak si člověk uvědomí, že Chata na prodej se dokáže dotknout sentimentu rodiny a chalupaření, tragikomiky všednosti. Solidně zahrané, hezky nasnímané a jednoduše příjemné jak opéct buřta a vdechnout při tom pár kuželek. Beru. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Všichni jsme úplně blbí.“ Nevím, nakolik jde o zásluhu spoluautorky scénáře Lucie Bokšteflové, ale Chata na prodej mi přišla tematicky i formálně soustředěnější než Parádně pokecal i většina Pavlíčkových studentských filmů. Osm postav (plus Pepa), které jsou různě kombinovány, aniž bychom měli jistotu, kdo nakonec skončí s kým. Dvě auta s proměňujícími se řidiči i pasažéry. Jedna chata, která je jako řada dalších později rozvíjených motivů (pouštění normalizačního popu na gramofonu, první zmínka o chatě jako „malém moři“, otcova submisivita) představena už v první části filmu, kdy zároveň lépe poznáváme postavy, s nimiž tak neztrácíme kontakt ani poté, co se začnou chovat trochu výstředně (kostým medvěda) a hystericky (knižní válka) a baví nás s nimi trávit čas i během scén, které jsou založené více na atmosféře než na ději (ale dokážu si představit, že právě kvůli pomalejšímu tempu film méně empatickým divákům, očekávajícím zběsilou taškařici, přijde zdlouhavý a nudný). Divácky vděčná, po celou dobu vkusná, decentně intelektuální (postavy po sobě házejí knihami a znají Bergmana) komedie funguje zároveň jako uvěřitelné vztahové drama i jako výpověď o Češích, kteří se (n)ostalgicky ohlížejí za minulostí a lpí na své zaprděné pohodě (i když už nemusejí) a chlubí se tím, že jsou první v počtu chat na osobu (i když jsou druzí). Téma návratů lze ale ve světle nečekaného (a dojemného) závěrečného setkání - kdy vychází najevo, že pro vyprávění směrodatnou (neboť vše završující) postavou byla možná ta, která za celý film téměř nic neřekla - vnímat obecněji. Touha vrátit se do dětství, do přírody, k vlastní podstatě, od které nás odvádí civilizační „zmätok“. Klid přitom paradoxně nachází pouze údajně dementní děda. Všichni ostatní se nejprve v přeneseném, během bloudění lesem v doslovném významu ztrácejí. Chata na prodej mě bavila kompozicí celku i jednotlivých záběrů (které jsou mnohdy vtipné už jen tím, kde a jak postavy sedí/stojí), v mezích žánrů uvěřitelnými a výborně zahranými postavami (dokumentarista Jan Strejcovský je přirozený talent), pokorou vůči konvencím žánru a zároveň schopností žánr nenásilně přesáhnout směrem k závažnější výpovědi (hrdinové si občas bez obalu říkají dost zraňující věci). Zřejmě nejuspokojivější tuzemská žánrovka od Okresního přeboru. 75% ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Docela mě ten film zamotal šišku. Jo, dej si ho v létě ideál v letňáku s pivkem a zasměješ se, ale ono to někdy pálí docela vostrejma ("ty žádnou rodinu nemáš"), jenže dál se jednotlivé postavy neřešej, jen vždy kousknout a jít dál a já právě nedokážu odhadout jestli to byl záměr nebo neschopnost. V každým případě konec měl být úplně jiný. Co se však povedlo na výbornou je casting. Jana Synková když spustí s tou svou hlasovou intonací, tak je člověk nasranej jak trestaneckej kýbl. Postavy ve finále docela nenápadný, ale zajímavý, jen u Terezky mě přišlo že její postava už je trošku přes čáru. Vašek Kopta výbornej, Judit krásná, Ivanka skvěle civilní a Honza Strejcovský mě nejblížší. Knížní bitka, auto dialogy luxusní. Určitě se na to chci podívat znovu, ten film není tradiční český ha ha ha jak by se mohlo zdát a za to palec nahoru, ale zatímco strejda trautemberk měl kyselo moc kyselé, já mám tenhle český film moc evropský. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

I přes skutečnost, že je tu každá postava vyhrocená do absolutna, se jedná o hodně slušnou komedii založenou na jednoduché myšlence, kterých jsme tu před desítkami let měli celou řadu. Tomáš Pavlíček totiž absurditu jednotlivých postav využil na maximum, takže kromě toho, že se na herce a především herečky hrozně hezky koukalo, bylo tu kvalitní i samotné prostředí chaty, které před plátnem vypadalo jak z pohádky z lesů a kapradí. Herecky mě bavila vysloveně celá rodina včetně Vaška Kopty, ale nejzajímavěji na mě působil David Vávra, kterého jsem hrozně rád po dlouhé době někde viděl. Jeho herectví založené na intonaci hlasu bylo radost sledovat...a poslouchat. Kéž bychom tu měli víc takových herců. Díky za skvělý film. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Nečekal jsem naprosto nic, proto teď možná mírně nadhodnocuji, ale zatím to tak zůstane. Tomáše Pavlíčka si budu muset začít všímat víc, protože to, co zde předvádí on se spoluscénáristkou, oba narození koncem osmdesátých let, je prostě neuvěřitelné. Naprosto reálné situace, věty, problémy, minulost souvisí se současností a nakonec se stejně nic nevyřeší... Kvituju zajímavý casting (Chýlková a Vávra), ječák Jany Synkové je zas po čtvrtstoletí využit v kvalitním filmu... Snesitelná stopáž, inteligentní humor... Pevně jsem doufal, že podzim bude letos v českém filmu kvalitní (Všechno bude, Domestik, Mars), ale že začne takhle jedinečně, bych si vůbec nepomyslel. 90%. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (7)

  • Obsadzovanie hercov začalo prebiehať, až keď bol scenár vo finálnej fáze. Hercom tak nebol písaný priamo na telo. (classic)
  • Režisér Tomáš Pavlíček sa nechal pri písaní scenára inšpirovať skutočnými rodinnými historkami a postavami. (classic)
  • Před českou premiérou v kinech proběhla premiéra na Karlovarském IFF 5. července 2018. (Varan)

Reklama

Reklama