Režie:
Mimi LederScénář:
Leslie DixonKamera:
Oliver StapletonHudba:
Thomas NewmanHrají:
Kevin Spacey, Helen Hunt, Haley Joel Osment, Jay Mohr, James Caviezel, Jon Bon Jovi, Angie Dickinson, David Ramsey, Colleen Flynn, Marc Donato (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Novinář Chris Chandler přijde v Los Angeles o auto, které nutně potřebuje. Nečekaně mu pomůže neznámý muž, který mu daruje svůj luxusní vůz. Překvapený Chris později dárce, právníka Thorsena, vyhledá, a ten mu vypráví, jak byl před časem v nemocnici s dcerkou, která dostala astmatický záchvat. Lékaři si jich nevšímali, dokud je k tomu se zbraní v ruce nedonutil mladý raněný černoch, kterého nikdy dřív neviděl. Chris se rozhodne vypátrat o podivném řetězu dobrých skutků víc. Dostane se tak na stopu jedenáctiletého Trevora McKinneye, který žije na chudinském předměstí Las Vegas s matkou, alkoholičkou Arlene. Před čtyřmi měsíci dostala jeho třída od nového učitele Eugena Simoneta neobvyklý úkol. Vymyslet způsob, jak zlepšit svět kolem sebe, a pokusit se ho realizovat. Trevor přišel s nápadem, že pomůže třem neznámým lidem, a každý z nich místo aby mu pomoc oplácel, ji pak poskytne dalším třem. V rámci projektu přivedl domů bezdomovce Jerryho, dal mu najíst, nechal přespat v garáži a poskytl mu trochu peněz. Druhý, kterému se Trevor rozhodl pomoci, byl sám učitel, poznamenaný v obličeji popáleninami. Pokusil se dát ho dohromady se svou matkou, kterou se tak současně snažil ochránit před svým hrubiánským otcem Rickim. Později však nedokázal zabránit týrání spolužáka Adama trojicí rváčů a smutně konstatoval, že ani v případě Jerryho a učitele se mu snaha nevydařila. Netušil, že se jeho nápad šíří jako nenápadná lavina celou zemí. Ne všechny pohádky však mají dobrý konec. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (437)
Vrchol amerického citového kalkulu. Všechny postavy trpí, trpěly, nebo budou trpět a to ne jen tak ledajak - v tomhle filmu se prostě trpí zásadně ve velkém! První polovina je obstojná - Leder nechává diváka v napětí a očekávání, ústřední trojice je vynikající, film poměrně příjemně ubíhá, dějová linie Spaceyho překonává linii hlavní a budí v divákovi (tedy alespoň ve mně určitě) zvědavost, ale pak přijde ten závěr. Nedivila bych se, kdyby sponzorem byla nějaká firma vyrábějící papírové kapesníčky, protože při promítání musela jejich spotřeba závratně stoupat. Všichni se milují, soucítí spolu, odpouštějí a do toho, asi kdyby to na někoho stále nezabralo, krásně dojemná Calling all angels od Jane Siberry, která si nezadá se slzným plynem... Aneb, jak odrovnat dobrý námět vyděračským koncem - škoda 1/5 ()
Asi každý se mnou bude souhlasit, když řeknu, že nápad POŠLI TO DÁL je perfektní. Jestli v životě fungule, nebo ne - to už je další věc, ale jako základní kámen pro natočení filmu mi připadá výběr této myšlenky celkem trefný. Když se k tomu přidá skvělý výkon herce Kevina Spaceyho - zprvu přísného učitele, který nedá dopustit na svůj stereotypní život, ovšem pomocí svého žáka a jeho krásné matky zjistí, že dosud to byl "život na prd" - tak se z toho klube slušný filmový výtvor. Avšak tady s chválou končím a je čas malinko zkritizovat závěr filmu, který podle mě šel vymyslet o něco lépe. Zdálo se mi až příliš smutné a kruté, že to nakonec odnesl malý Trevor. Vzhledem k tomu jak se děj doposud vyvíjel bych spíše uvítal šťastný konec. ()
Scenáristka Linda Aronsonová na pár riadkov vo svojej knihe Snenár pre 21. storočie vysvetľuje, prečo tento film nefunguje tak, akoby mohol. Nebudem ju parafrázovať, len dodám, že tu nefunguje toho viac. Zvraty a minulosť postáv pôsobia vykonštruovane, ako sa hovorí šuští to papierom. Záverečná slzopudná scéna by mohla byť dokonalá, ak by bola pripravená a zvrat, ktorý jej predchádza, nebol nepripravený a myslím si že aj nezmyselný. Film sa trochu vlečie, ale čo je najhoršie, námet je dokonalý a výsledok iba priemerný. Scenárista ale z neho nevyťažil skoro nič a doslova ho zabil, pretože ak by sa tento nápad rozpracoval poriadne, mohlo sa jednať o doják (v tom najlepšom zmysle slova) desaťročia. ()
Tenhle komentář má být dobrým skutkem (a varováním) pro alespoň tři lidi, když se budete řídit mou radou, svět bude lepší (nebo alespoň nezabijete dvě hodiny svého života). Tak tedy, nedívejte se na tenhle film, je to nádoba s klišé, která ať už protřepaná nebo míchaná nedají dohromady dobrý film ani kdyby tam hrálo dvakrát tolik dobrých herců a hudba hrála ještě líbezněji. Impotetní scénář s režií vše spolehlivě zadupou do podprůměru. NEVER MORE ()
V originálnom znení je to veľmi pekný film. Preklad - dabing v češtine (respektíve v slovenčine) je však žiaľ zavádzajúci, a to z jediného dôvodu: v originálnom jazyku sú rodičia hlavného hrdinu predstavovaní ako druh a družka, kým v preklade z nepochopiteľných príčin ako manželia, čo pre tých, ktorí zastávajú nerozlučiteľnosť manželstva je veľký rozdiel - v prvom prípade má manželstvo medzi matkou a učiteľom zelenú, v druhom červenú. ()
Galerie (66)
Photo © 2000 Warner Bros.
Zajímavosti (13)
- Natáčelo se na filmový materiál Fuji pro jeho barevné podání, které se režisérce nejvíce zamlouvalo. (8smdesat)
- Ve scéně, kde Mr. Thornsen (Gary Werntz) daruje Chrisi Chandlerovi svůj jaguár, Chris (Jay Mohr) zavtipkuje, jestli náhodou nechce, aby za to zabil jeho manželku. Mr. Thornsen odvětí, že to by bylo lákavé. Jde o takový interní vtip, neboť civilní manželkou představitele Mr. Thornsena je režisérka filmu Mimi Leder. (8smdesat)
- Kevin Spacey musel každý den před natáčením strávit v maskérně 3 hodiny. Před natáčením postelové scény, kde je pohled na jeho popálenou hruď, trvala maskovací procedura dokonce 7 hodin. (8smdesat)
Reklama