Reklama

Reklama

Танки

  • Rusko Tanki (více)

Obsahy(1)

Vývoj nového tanku je u konca a tank treba predstaviť na Červenom námestí priamo Stalinovi. Preprava po železnici je zakázaná. A tak hlavnému konštruktérovi Michailovi Koškinovi (Andrej Merzlikin) napadla spásonosná myšlienka presunuť sa zo závodu v Charkove do Moskvy po vlastnej osi. Nasleduje 7 dní ťažkých stretov s bielogvardejcami, kozákmi, nemeckými diverzantmi, ale aj s vojakmi Červenej armády. A každý má snahu im zabrániť v ďalšom presune. Podarí sa im prísť do Moskvy včas? (Volodimir2)

(více)

Recenze (21)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

I ten, kdo se nezajímá o druhou světovou tank T34 zná. Je to legenda. Odolný, s výbornou průchodností ruským bažinatým terénem, skvěle fungující v třeskutých mrazech, nenáročný na údržbu a vyráběný v obrosvkých sériích... Tomuhle mohla složitá německá a podotýkám ale skvělá obrněná technika jen těžko v ruském prostředí konkurovat. O tomtto slavném přejezdu tanků jsem nic nevěděl a proto jsem se rád na film podíval. Jak tu píší mí přátelé válečníci, není to film válečný. Je to film z dob, kdy Stalin měl Hitlera za kámoše na což dnes tak trochu Sověti v rámci svých historických mnohdy propagandistických filmů rádi zapomínají. Mimochodem rok 1940 kdy se film odehrává je např. nechvalně proslulý masakrem polských důstojníků a vojáků v lese u Katyně... V podstatě je snímek roadfilmem. Ruské scenérie jsou krásné a na dva T34 s klapajícími pásy ženoucí se krajinou je radost pohledět. Špionážní zápletku raději nebudu komentovat a vrcholem byla vsuvka z Mad Maxovské základny... Fakt šílenost... Taky zmrzel Stalin, ten si fakt nebyl podobný ani trochu.  Ale film docela bavil, takže dávám za 3 barely paliva na tu dlouhou cestu na Rudé náměstí. * * * ()

Maulincio 

všechny recenze uživatele

Jako u každého (druho) válečného filmu se nedá počítat s reálným dějem a to platí i pro tento smyšlený heroický epos o počátku jednom z nejpřeceňovanějších tanků druhé světové války. Člověk by řekl, že film má všechno.... jakousi zápletku, boj o přežití, zbojnickou bandu, likvidační jednotku, pěknou kočenku a hrdinský nádech silný tak, že by se dal krájet. ALE že by to byla nějaká sláva se říct nedá, zajímavé jednou vidět a udělat si představu o ruských superhrdinech, ale jednou stačilo. Možná jen proto, že jsem čekal něco víc a oni zbojníci a diverzní akce byli trochu moc, a nebo jsem zkrátka nic nečekal a tak nedošlo k zklamání ani nadšení. ()

Reklama

Daddko 

všechny recenze uživatele

T-34, Kaťuša, Tiger, U-boot to sú pojmy WW II. Tento film je neuveriteľná CIPOVINA z Ruskej dielne. Keby to videli gardovi tankisti čo s nimi prišli až do Berlína asi by ich prekotilo. Ako Hollywoodsku produkciu by som to ešte pochopil. A 4 Tankisti a pes Sarik je o 2 triedy lepši aj keď možno o 50 rokov starší film ()

argus123 

všechny recenze uživatele

Vynikajuci film, natočeny na skutočnom základe a okoreneny akčnými scenkami s diverzantmi, agentmi a banditmi. Proste všetko čo ma vojnovy dobrodružny film mať. Samozrejme miestny guliprdkovia čo pokladaju vše ruske za špatne lebo film nema niekde logiku a bla bla bla, tích si netreba všímať. Keby niečo podobne natočil holý úd okamžite by to pokladali za pecku roka :D čo nieje tajomstvo. Takže, riadte sa vlastným úsudkom a nedajte na guliprdkov z csfd, film je velmi dobre natočeny, človek sa nenudí, niesu tam nudne scénky a vyriešenie problemu so zapadnutym tankom je dokonala tragikomédia ktorá vskutku vzbudi usmev na tvári. Len do toho, česke titulky už su spravene. Za mňa 4* ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Ukázkové ztělesnění průměrnosti. Tohle šlo natočit jako dobrodružný příběh, jako napínavé drama, jako špionážní thriller nebo jako klasický válečný film. Kim Družinin se nehodlal omezovat, zakomponoval do děje všechny naznačené linie, a výsledkem je neladící směska. Nepříliš dobře zrežírovaná, ale slušně zahraná. Kdyby to byl český film, byl bych smířlivější, ale rusové, nebo i poláci mají laťku mnohem výš. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (9)

  • Konštrukter tanku Michail Koškin začal svoju kariéru v továrni na cukríky, po úspešnom zložení skúšok sa stal inžinierom v Charkovskej tankovej továrni. Zomrel ešte pred inváziou Nemecka v roku 1940 na zápal pľúc. (argus123)
  • Při „závodu“ tanků a náklaďáku se může zdát, že T-34 byl velice rychlý tank a ano byl pro tuto vlastnost i postaven. V terénu se měl pohybovat rychlostí 25 km/h a na silnici až 55 km/h, to však často nebyla pravda a tank se i po silnici sunul 15 kilometrovou rychlostí. Na vině nebyl výkon motoru V-2, díky kterému těch rychlostí mohl dosáhnout, ale zpracování a kvalita převodovky a suché spojky, kdy u převodovky často docházelo k lámání zubů ozubených kol a přeřazení z 2. na 3. rychlostní stupeň chtělo značnou sílu a zručnost a ze 3. na 4. už takřka neskutečnou sílu, a tak se často stávalo, že se řadící páka při řazení jednoduše zlomila. Vylámané zuby, zlomené řadící páky, celkově slabá konstrukce a nutnost častého řazení vedla k tomu, že si tankysti vezli na tanku krabici s náhradní převodovkou. Tento problém z části vyřešila 5. stupňová převodovka, se kterou se rychlost zvedla na 30km/h. (Maulincio)
  • Tank T-34 sa vyrábal počas vojny až v 11 výrobných závodov, a to v Charkove, Kirove, Stalingrade, Maruipoli, Vorošilovgrade, Čite, Novosibirsku, Čeľabinsku, Nižnom Tagile a neskôr aj v mestách Gorkij a Saratov. Celkom ZSSR vyrobil v rokoch 1940 – 1945 viac než 50 000 tankov T-34. Tank sa však ešte po vojne vyrábal na licenciu napríklad v Československu. (argus123)

Reklama

Reklama