Nina nemůže mít děti a zdá se, že to jediné, co může zachránit její chřadnoucí manželství s Wojtkem, je najít náhradní matku, jež jim odnosí dítě. Seznámení s nezávislou krásnou Magdou by je mohlo posunout k cíli. Ninou však začnou prostupovat nejen pochybnosti, zda chce zásadní krok učinit, ale také v ní dívka vyvolá pocity, o jejichž existenci neměla ani nejmenší tušení.(MFF Karlovy Vary)
Nina je dobře situovanou učitelkou francouzštiny na gymnáziu. Dobré místo získala díky své matce ředitelce, která jí materiálně pomáhá i jinak. Se svým manželem Wojtkem žije již řadu let a i přes určitou rutinu si dokážou společný život zpříjemnit. Jejich existence má jedinou vadu. Nina nemůže mít děti. Situaci se pár rozhodne řešit náhradním mateřstvím. Půvabná Magda jim připadá jako ideální kandidátka, mladá dívka, která dosud vedla nevázaný život, ovšem jejich nabídku odmítne. Nina je odhodlaná ji přesvědčit. Intimní vztah, který se mezi nimi následně zrodí, překvapí nejen Wojtka, ale především je samotné.(Letní filmová škola)
Učitelka francouzštiny Nina nemůže mít děti a zdá se, že to jediné, co může zachránit její chřadnoucí manželství s Wojtkem, je najít náhradní matku. Seznámení s krásnou a nezávislou Magdou by je mohlo posunout k cíli. Ninou však začnou prostupovat nejen pochybnosti, zda chce zásadní krok učinit, ale také v ní dívka vyvolá pocity, o jejichž existenci neměla ani nejmenší tušení. Je možné vůbec opustit život, ve kterém sice nejste šťastní, ale dává vám jistoty, které jste si postupně vybudovali? Po Tomaszi Wasilewském je Olga Chajdas další tvůrkyní, která dává možnost publiku nahlédnout queer identitu v polském kontextu. Ani ona však necílí pouze na LGBTQ+ komunitu. Její senzuální debut je především poetickou podívanou plnou emocí o různých podobách a projevech lásky.(Mezipatra)
Manželstvo Niny a Wojteka dospelo po dvadsiatich rokoch do stavu nula, sčasti aj pre neúspešné pokusy splodiť dieťa. Keď sa zoznámia s mladou Magdou, navrhnú jej, aby sa stala náhradnou matkou ich dieťaťa. Veci sa však výrazne skomplikujú. Ninu začne priťahovať slobodomyseľná Magda…(Art Film Fest)
Po dvadsiatich rokoch sa manželstvo Niny a Wojteka dostalo do slepej uličky, čiastočne preto, že všetky ich pokusy mať dieťa zlyhali. Keď sa dvojica zoznámi s mladou ženou Magdou, požiadajú ju, aby im vynosila dieťa. Veci sa ale začnú komplikovať, keď Magda začne Ninu priťahovať.(MFF Cinematik Piešťany)
Prvý celovečerný film Olgy Chajdas sa pohráva s "queer" tématikou, ako debut nie zlé, ale ak neprihliadame na spomínaný fakt tak sa jedná skôr o priemernú drámu. Dejová nadväznosť sa často javí byť pochybná, nepravdepodobná, nejasná podobne ako aj správanie postáv (celé to "kamarátstvo" Magdy s manželskou dvojicou, sexuálny incident Magdy a Wojteka; Nina z ničoho nič opravujúca testy u Magdy doma a pod.). Dialógy nie sú zlé, ale scenár je deravý a o to viac je to vidieť na stopáži roztiahnutej na 130 minút, kde sa toho dokopy zas až tak veľa neudeje. Určite nepomáhajú ani samoúčelné scény (napr. scény Wojteka so svojim otcom vôbec nevplývajú na dejový vývoj, bohužiaľ to nie sú jediné takéto scény s podobným (ne)efektom). Kamera, hudba a slušný herci to všetko ale držia v medziach pozerateľnosti a nádeje pre budúce projekty poľskej autorky. 60%(16.6.2018)
Nina řeší svoje problémy s otěhotněním pomocí starýho dobrýho lesbího fingeringu. A když si z trojice Nina, Magda, Wojtek vsadíte kdo s kym, v podstatě nemůžete minout a to je fajn. Ještě mě na filmu zaujalo, že pokud si chcete v polský nemocnici pustit telku, musíte do automatu vhodit dvaciáše. #lesbíFilm #mffkv (60%)(1.7.2018)
Filmů s lesbickou tematikou jsem pár viděl a můžu s klidem konstatovat, že polská Nina mne nijak neuchvátila a dokonce se mi zdála i nudná. Jediné čím si tento film zapamatuji je účast mé oblíbenkyně Pauhofové, která si tu střihla jednu peprnější scénu s kamarádkou.(4.8.2019)
Nina ze začátku vypadá jako takový studený čumák – dost možná ideální pro představitelku učitelky. Magda je od začátku mnohem zajímavější (nejen protože si to rozdává s Táňou Pauhofovou). Wojtek je v tomto napůl lesbickém filmu od začátku takovým pátým kolem u vozu. Milostný trojúhelník s množstvím psychologicky nemotivovaných dějových zvratů je sice na jednu stranu pěkně zahraný i natočený, na druhou mě hlavně ke konci ty scenáristické kličky iritovaly (70%).(8.7.2018)
skeptic
Prvý celovečerný film Olgy Chajdas sa pohráva s "queer" tématikou, ako debut nie zlé, ale ak neprihliadame na spomínaný fakt tak sa jedná skôr o priemernú drámu. Dejová nadväznosť sa často javí byť pochybná, nepravdepodobná, nejasná podobne ako aj správanie postáv (celé to "kamarátstvo" Magdy s manželskou dvojicou, sexuálny incident Magdy a Wojteka; Nina z ničoho nič opravujúca testy u Magdy doma a pod.). Dialógy nie sú zlé, ale scenár je deravý a o to viac je to vidieť na stopáži roztiahnutej na 130 minút, kde sa toho dokopy zas až tak veľa neudeje. Určite nepomáhajú ani samoúčelné scény (napr. scény Wojteka so svojim otcom vôbec nevplývajú na dejový vývoj, bohužiaľ to nie sú jediné takéto scény s podobným (ne)efektom). Kamera, hudba a slušný herci to všetko ale držia v medziach pozerateľnosti a nádeje pre budúce projekty poľskej autorky. 60%(16.6.2018)
xxmartinxx
Vesmírně vysilující nuda, kde jsem nevěděl, jestli mě míň zajímá děj, nebo vyblitá šeď kamery. Film bez špetky vášně.(20.9.2018)
venca163
Nina řeší svoje problémy s otěhotněním pomocí starýho dobrýho lesbího fingeringu. A když si z trojice Nina, Magda, Wojtek vsadíte kdo s kym, v podstatě nemůžete minout a to je fajn. Ještě mě na filmu zaujalo, že pokud si chcete v polský nemocnici pustit telku, musíte do automatu vhodit dvaciáše. #lesbíFilm #mffkv (60%)(1.7.2018)
mira007
Filmů s lesbickou tematikou jsem pár viděl a můžu s klidem konstatovat, že polská Nina mne nijak neuchvátila a dokonce se mi zdála i nudná. Jediné čím si tento film zapamatuji je účast mé oblíbenkyně Pauhofové, která si tu střihla jednu peprnější scénu s kamarádkou.(4.8.2019)
Slarque
Nina ze začátku vypadá jako takový studený čumák – dost možná ideální pro představitelku učitelky. Magda je od začátku mnohem zajímavější (nejen protože si to rozdává s Táňou Pauhofovou). Wojtek je v tomto napůl lesbickém filmu od začátku takovým pátým kolem u vozu. Milostný trojúhelník s množstvím psychologicky nemotivovaných dějových zvratů je sice na jednu stranu pěkně zahraný i natočený, na druhou mě hlavně ke konci ty scenáristické kličky iritovaly (70%).(8.7.2018)