Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Jed PalmerHrají:
Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Harrison Gilbertson, Melanie Vallejo, Benedict Hardie, Simon Maiden, Richard Cawthorne, Christopher Kirby (více)Obsahy(2)
Za pár let už nebudeme muset ani hnout prstem, protože moderní technologie za nás všechno obstarají. Technofobům se v takové době nebude žít zrovna lehko. Grey Trace (Logan Marshall-Green) je pověstný tím, že jako jeden z posledních lidí dává před technologiemi přednost vlastním rukám. Jedna noc, která mu obrátí život vzhůru nohama, však tenhle přístup rázně změní. Autonehoda na noční dálnici a střet s bandou grázlů, kteří mu zavraždí přítelkyni a jeho nadosmrti zmrzačí. Greyovy vyhlídky na invalidním vozíku jsou víc než temné, dokud mu kamarád vědec nenabídne technologické vylepšení. S čipem v míše dokáže Grey nejen znovu chodit a pohybovat rukama, ale získává i další, dosud netušené možnosti. Experimentální zařízení zvané STEM totiž dokáže například i vystopovat pachatele onoho nočního přepadení a také Greyovi pomoci si to s těmi gaunery vyřídit ručně. Kdo by odolal? Grey rozhodně ne. Když však zanechá prvního z pachatelů v tratolišti krve, napadne ho, jestli by STEM neměl aspoň trochu zbrzdit. Otázka zní, jestli to půjde. A jestli to Grey vůbec chce. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (961)
V rozhovoru s Joe Roganem zmiňoval Elon Musk, že se chystá oznámení něčeho zajímavého v oblasti propojení mozku s digitálním světem (malinko to zapadlo protože noviny psaly jen to, že si s Joem dál jointa). Jestli je tohle ono tak se máme nač těšit. Whannellův Upgrade překvapuje jak výbornou akcí tak i skvěle fungujícím příběhem. Realističtější verze Robocopa s moc pěkným závěrem a zajímavým vizuálem má rozhodně co říct. I když je zápletka trochu béčková nechybí ji srdce a krev... té je tu požehnaně. ()
„Teraz ti odpovie na všetky tvoje otázky.“ Prvých 40 minút trocha nuda plná revenge klišé (scény pred zločinom, krutý zločin, bezmocnosť a neochota polície, prehnitý systém, zotavovanie hrdinu, identifikácia vrahov). Len občas je to oživené drobnosťou (zaujímavo premyslený svet blízkej budúcnosti, žeby trocha ako Zvláštne dni od Bigelow?). Akonáhle ale nad hlavnou postavou prevezme kontrolu Stem, začne to byť jazda, pri ktorej som si viackrát hovoril užasnuto „wow!“. Bohužiaľ, tieto parádne scény sú striedané scénami, v ktorých stagnuje tempo a otravuje nás (a hrdinu) policajtka, bez ktorej by som sa zaobišiel. Tempo brutálne zdržujú aj nevierohodné morálne konflikty hrdina vs. Stem, kedy si chlapík neustále sťažuje na Stemovu amorálnosť a pritom je každému jasné, že ho jednak potrebuje a jednak sa CHCE pomstiť, čiže je to len blbá omáčka, aby sa natiahla minutáž (a aby nebol hrdina za úplnú sviňu). Nemalým plusom je naopak nekompromisnosť v krvavých scénach. Do tohto druhu filmov pritlačenie na pílu patrí, inak to nie je ono. Neprekvapilo ma odhalenie identity ústredného gaunera; vedel som to o ňom takmer od prvej chvíle, čo sa objavil na scéne (+ som dokonca aj poznal dôvod, pre ktorý sa rozhodol tak, ako sa rozhodol). Potešil záber na zvončeky s menom „J.Wan“. ()
Podíl lidské práce ve fabrikách rok od roku klesá, což u manuálně pracujících budí oprávněné obavy. Technologie jdou závratným tempem kupředu, takže zanedlouho přijde doba, kdy továrny budou bez oken, protože stroje denní světlo nepotřebují. Náš hrdina naopak stále dává přednost vlastní hlavě a vlastním rukám. Jenže tvůrce tohohle béčka mu život dokonale zpřehází. Na jedné straně je to celkem decentní, na druhé nekompromisní, ač je cítit, že snímek stál s ohledem na podobné produkce pár šupů. Přesto je výsledek příjemným překvapením, chytře uchopeným a brzy velmi (děsivě) aktuálním. Dosud především scénárista (pro Jamese Wana) Leigh Whannell solidně zabodoval. Určitě bych každopádně přivítal víc emocí a vlastně i trochu jinak uchopil myšlenku, se kterou se chtě nechtě pracuje lehce povrchně. Cyberpunková zábava. ()
Svěží sci-fi nářez, jaký tu dlouho nebyl. Whannell si dává pauzu od Insidious a jen potvrzuje, že je sakra dobrý scénárista. Podruhé si sedá na režisérské křeslo a tentokrát s ještě lepším výsledkem. Upgrade je chytrá, záživná a nepředvídatelná akční jízda, která jen dokazuje, že i s malým budgetem a téměř neznámými herci se dá natočit velký film. ()
Nejoriginálnější malé velké cyberpunk béčko za posledních minimálně několik let. Tolik scénáristických nápadů, švihu, parádní akce a ustřelených hlav všichni fandové revenge scifi potřebují v pravidelných dávkách jednou za čas. Záměrně decentní výprava, post-rock muzika, která tomu dodává správně mysteriózní atmosféru a střídmá přehledná akce bez velkých military pasáží ala Terminátor. Kde si ale tvůrci díky příběhu mohou dovolit relativně krkolomné parádičky. Whannell zkrátka přesně ví, jak má tenhle shake míchat. Velká zábava. ()
Reklama