Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Scarlett Johansson, Adam Driver, Laura Dern, Alan Alda, Ray Liotta, Julie Hagerty, Merritt Wever, Mark O'Brien, Ayden Mayeri, Wallace Shawn, Amir Talai (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nicole (Scarlett Johansson) a Charlie (Adam Driver) sú manželmi stojacimi pred rozvodom, ktorý na začiatku obaja nechcú riešiť právnou cestou. Majú syna, o ktorého sa striedavo starajú po odsťahovaní Nicole k mame v Los Angeles. Neskôr sa Nicole rozhodne využiť právnu pomoc pri rozhodovaní o opatrovníctve syna. Trpký príbeh je zrkadlom osobnej skúsenosti režiséra, ktorý si prešiel rozvodovým konaním na vlastnej koži a scenáristicky obohatil snímok dialógmi zo života bez príkras a bez servítky. (Biopler)
(více)Videa (3)
Recenze (442)
Další zcela oprávněný oscarový kandidát, který se dá i přes svou délku slupnout jako malina. Pokud v minulosti někdo pochyboval o Scarlett s Adamem jestli jsou kvalitními herci, tady minimálně dostává poměrně jednoznačnou odpověď. Film je občas nepříjemný, ale také je dosti zajímavý. Podobně jako kdysi u sice slabého Rozchodu, zde vidíme že rozpad vztahu začíná vlastně zdánlivými maličkostmi, které působí jako maličká sněhová koule, na kterou se bohužel začne nalepovat další sníh a na jejím konci je to mohutný kolos, který už nedokáže nic zastavit. Vrátit zkrátka nic nejde.... PS: Velmi musím pochválit kvalitní vedlejší postavy. Alda, Dern nebo Liotta jsou prostě úžasní a dodávají snímku tu správnou tragikomickou rovinu! 80% ()
Kramer vs. Marriage Story. Srovnání je v tomto případě pro mě nevyhnutelné. Bentonův film považuji za naprosto strhující podívanou, která nemá slabého místa. Marriage Story takové úrovně nedosahuje, nabízí však více než zajímavý a poutavý náhled na podobné téma pohledem současnosti. Je ale podle mě patrné, že Baumbach Nový Hollywood určitým způsobem vzývá. Obrazová stylizace, barevná paleta, tempo vyprávění i Baumbachův tvůrčí rukopis podobný tomu Allenovskému tvoří z dnešního pohledu příjemně nezvyklý dojem určité filmové staromilnosti. Vše pak samozřejmě stojí především na hereckých výkonech. Zatímco Scarlett Johansson jede v již zajeté Allenovské herecké poloze, u které si nejsem jistý, zda se mi úplně líbí, Adam Driver mě přesvědčuje, že je hercem komorních dramat, ve kterých naplno prodává své charisma a určitou vyzařující "podivnost". I z toho důvodu mi tak přijde, že Marriage Story je ve výsledku spíše příběhem otce, a nikoliv celé rodiny (stejně jako Kramer vs. Kramer). Silný a výborný film, snad i možná zatím nejlepší, jaký jsem z produkce Netflixu viděl. 8/10 ()
Takové to, když zapomenete že koukáte na herce, na film, a odevzdaně žijete situací, kterou prochází hlavní protagonisté. Křehká dialogová vztahovka, při vyprávění příběhu bravurně pracující taky s kamerou a střihem. První spověď Scarlett její právničce je snad nejbrilantnější scénou filmu. Herecky na úrovni dech tajícího výstupu Naomi Watts ve scéně herecké zkoušky v Mulholland Drive. Dále třeba střihová eskalace s gradujícím přibližováním se k vypjatým tvářím v hádce s vyvrcholením, ve kterém se řekne to nejhorší, co se vzápětí musí olitovat. V divadle by to bez těch detailů tváří nebylo ono. Dialogy tak autentické a povahy postav natolik přesně tvarující, že hrát je musela být tvůrčí extáze. A nejen Driver se Scarlett zde krasobruslaří. Laura Dern na malé ploše comebackuje v plné síle a Ray Liotta na ještě menší ploše výsostně kompenzuje absenci v Irishmanovi. Jako to nejlepší od Woodyho Allena, s dotekem srdce La La Landu. Za mě nevyhnutný Oscar za scénář. ()
Možná až zbytečně dlouhý a v poslední třetině zbytečně natahovaný, ale dokonale zahraný a občas až nepříjemně realistický pohled na rozpad manželství, které bylo na začátku prakticky bezchybné. Režijně film nijak nepřekvapí, ale scénář a již zmíněné herecké výkony, jsou pozoruhodné, přestože se jedná o rozvod, jakých jsou všude na světě tisíce a tento nijak nevyčnívá z řady. ()
Precizně vybalancované, scénáristicky peprné s x parádními scénami. Baumbach na vrcholu. Nebojí se pracovat s emocemi a přizve si klidně i bandu starých pardálů na výpomoc. Jak Laura Dern, tak Alda a především Liotta přesně vykreslují to, co se od nich očekává. A když už to občas nakračuje do absurdna, scénárista a režisér v jednom to vždy zlomí do jiného směru a krasojízda pokračuje. Nebál bych se nazvat Marriage Story vztahovkou roku. Nemoralizuje, nepřiklání se ani k jedné straně. Výborně ale ukazuje typicky mužské neduhy sebestřednosti a absence naslouchání protistraně, stejně tak ty ženské neduhy - absence racionálního uvažování a obětování rodiny pro svůj vlastní pocit úspěchu, pracovního naplnění a zadostiučinění. Snadno se dají pochopit obě strany. Fuck-up je přesně uprostřed. A tenhle fakt se tady povedlo vyobrazit na jedničku. ()
Galerie (135)
Zajímavosti (12)
- Adam Driver musel 15krát udeřit do stěny kvůli vícenásobným záběrům. V jednu chvíli uhodil tak tvrdě, že téměř prorazil stěnu. (Davidamper)
- Herecké obsazení přispělo svými osobními zkušenostmi ke zhotovení scénáře. Noah Baumbach, Scarlett Johansson a Laura Dern si prošli rozchodem a Adam Driver je synem rozvedených rodičů. (MarLin)
- Ve scéně hádky v Charliově apartmá není ani kousek improvizace. Celé to bylo takto napsané ve scénáři. Scéna se natáčela na 50 záběrů během dvou dnů. (mi-ib)
Reklama