Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Scarlett Johansson, Adam Driver, Laura Dern, Alan Alda, Ray Liotta, Julie Hagerty, Merritt Wever, Mark O'Brien, Ayden Mayeri, Wallace Shawn (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nicole (Scarlett Johansson) a Charlie (Adam Driver) sú manželmi stojacimi pred rozvodom, ktorý na začiatku obaja nechcú riešiť právnou cestou. Majú syna, o ktorého sa striedavo starajú po odsťahovaní Nicole k mame v Los Angeles. Neskôr sa Nicole rozhodne využiť právnu pomoc pri rozhodovaní o opatrovníctve syna. Trpký príbeh je zrkadlom osobnej skúsenosti režiséra, ktorý si prešiel rozvodovým konaním na vlastnej koži a scenáristicky obohatil snímok dialógmi zo života bez príkras a bez servítky. (Biopler)
(více)Videa (3)
Recenze (435)
Takové to, když zapomenete že koukáte na herce, na film, a odevzdaně žijete situací, kterou prochází hlavní protagonisté. Křehká dialogová vztahovka, při vyprávění příběhu bravurně pracující taky s kamerou a střihem. První spověď Scarlett její právničce je snad nejbrilantnější scénou filmu. Herecky na úrovni dech tajícího výstupu Naomi Watts ve scéně herecké zkoušky v Mulholland Drive. Dále třeba střihová eskalace s gradujícím přibližováním se k vypjatým tvářím v hádce s vyvrcholením, ve kterém se řekne to nejhorší, co se vzápětí musí olitovat. V divadle by to bez těch detailů tváří nebylo ono. Dialogy tak autentické a povahy postav natolik přesně tvarující, že hrát je musela být tvůrčí extáze. A nejen Driver se Scarlett zde krasobruslaří. Laura Dern na malé ploše comebackuje v plné síle a Ray Liotta na ještě menší ploše výsostně kompenzuje absenci v Irishmanovi. Jako to nejlepší od Woodyho Allena, s dotekem srdce La La Landu. Za mě nevyhnutný Oscar za scénář. ()
9/10. Silný počin. Herecké duo excelentní (kdy naposled hrála Scarlett tak dobře?), režie přesvědčivá a životní pravdy krutě všeříkající. Oceňuji především styl vyprávění, jenž nestaví na umelě vytvořených dramatech a nespadá do typického ubuleného dojáku... místo toho snímek čerpá sílu v přirozených rozhodnutích obou protagonistů a výstavbě jemných dialogů, které mezi sebou vedou. Sedlo mi to neskutečně. Nenabízí sice žádné rozhřešení, spíš vhled do manželské krize, přesto jde o trefnou, mnohdy bolavou výpověď a o jeden z nejpřirozenějších snímků roku 2019. Více: https://www.youtube.com/watch?v=ao3WRJm-Cuk ()
║Rozpočet $18,6milióna║Tržby USA ║Tržby Celosvetovo $333,686▐ Ťažký dialógový súboj, prvá štvrtina filmu má ešte nejak moc zvlášť nebrala, potom to postupne s právnikmi vygraduje. Príbeh ponúknutý v štádiu uveriteľnosti sporov, životných problémov, dobieranie sa cez svoje neduhy. Herecky na úrovni, hlavne Adam Driver a Scarlett Johansson zapôsobia, aj keď ako pár sa mi vôbec k sebe nehodia. /70%/ ()
Hodně slušný rodinný psychologický nářez. Ten tu hodně dlouho nebyl. Navíc s herci, které prostě chcete vidět v nějaké nervy drásající póze. Adam Driver a Scarlett Johansson jsou třeba skvělí partneři. Perfektně to mezi nimi jiskří. Stejně tak ale i mezi Rayem Liottou a Laurou Dern, coby jejich právníky. To, jak se tam sesekali problémy jejich klientů, to prostě nemělo chybu. Navíc mě osobně neskutečně potěšil Alan Alda, jehož role byla velice milá, ale mrzelo mě, že ve výsledku vyšla tak do prázdna. To si zrovna on nezaslouží. Pořád ale musím říct, že některé scény v tomto filmu, mezi které patří i hádka, kde si Adam a Scarlett řeknou i to, co říct nechtějí, se řadí mezi ten elitní herecký top, který prostě stojí za to vidět...a hlavně stojí za to s postavami prožít. Dramatický top současnosti a aktuální vrchol režiséra Noaha Baumbacha. ()
Když se rozvádí mačistický našinec s koulema, tak ta tlustá kníratá pizda, co mu už hezkých pár let permanentně ječivě pičuje u fotbalu, odmítá kupovat lahváče a vůbec mu tak nějak globálně otravuje život (jasně zřejmé odcizení vinou manželky), nejdříve dostane pořádnou pumelici do zubů. To má ryze praktický důvod, protože „fofvovový fávník“ se dá klidně vyložit i jako „fosforový trávník“, tudíž si ty feminizované barakundy v advokátní kanceláři Nemrdalová, Žluklá, Lesbianová & partnerky budou myslet, že ji akorát tak jebe, čili jen kapku zrezlá vytuněná felicie, pořízena v záchvatech citu tak před jejími čtyřiceti kily nad limit lehce manipulovatelného pytle cementu, zůstane hladce v péči pána tvorstva. Fakany ať si klidně nechá a půjčuje mu je, jen když vypadne Eurosport nebo v ligové přestávce. To takový přiteplený ňujorský yntelechtuán je dost v prdeli a o hladkém rozvodu si může nechat akorát tak zdát! Doma má totiž přeemancipovanou krávu v krizi heideggerovské ontologie (čti „předpřechodové srůstání stydkých pysků“), která se, ač již bez kundy, prostě nedokáže povznést nad nějaké to občasné nevinné vyprcání dosud funkční kulisové asistentky, a dá to chudákovi pěkně sežrat. A nejen jemu, taky přihlížejícím! A to zejména tím, že místo Xanaxem řeší své pičoidní mindráky a krizi identity ubíjejícími filipikami s kýmkoliv, na koho narazí, zejména o niterných pocitech zhrzené samice, věčném utlačování femininní přirozenosti tím odporným maskulinním egem, vnitřních dilematech mezi plotnovým mateřstvím a touhou pustit si ještě kundu na špacír, než jí skončí záruka, nebo o nutnosti emancipačního potírání zkurvených šovinistů. A přitom ta její buznička s trochou másla na hlavě jen tak pudlíkuje kolem, štěká na povel a dělá agility. No, patrně to bude dost autobiografické. Tenhle latentní homointelektuál Noah si asi neuměl říct „no a“, když ho kopla do prdele ta jeho obskurně odporná obluda J. J. Leighová, a rozhodl se vycákat své frustrace na publikum plagiátorskou Vypelichanou kočkou na rozpálené plechové střeše rezivějící tramvaje do stanice touha. Rozhodně skvěle zahrané, v některých momentech i docela silné, ovšem jako celek to působí jako impotentní Woody Alen, kterému vykastrovali cynismus, nadhled a sysel pro tumor, a zbylo jen rádoby yntelechtiuální sci-fi žvanění do sebe zahleněných nesoudných pičusů se zjevnou poruchou komunikace a racionality. Ale nepochybuji, že se v tom pár submisivních oslizlů dokonale shlédne a celý hřad hospodyněk za zenitem u toho žehličkou připálí své džambobombarďáky. Každopádně opravdovému vztahovému peklu s neméně slizkým a skvěle hrajícím Adamem Řidičem to nesahá ani po Baumbacha. ()
Galerie (135)
Zajímavosti (12)
- Ve scéně hádky v Charliově apartmá není ani kousek improvizace. Celé to bylo takto napsané ve scénáři. Scéna se natáčela na 50 záběrů během dvou dnů. (mi-ib)
- Natáčelo se 47 dní. (Davidamper)
- Herecké obsazení přispělo svými osobními zkušenostmi ke zhotovení scénáře. Noah Baumbach, Scarlett Johansson a Laura Dern si prošli rozchodem a Adam Driver je synem rozvedených rodičů. (MarLin)
Reklama