poster

Manželská historie

  • USA

    Marriage Story

  • Kanada

    Marriage Story

Komedie / Drama

USA, 2019, 136 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Davies182
    *****

    Je tu toho miliarda. Buďto vás rozseká monolog Laury Dern o Bohu jako otci, scéna s kapesním nožíkem anebo Adam Driver, kterej přece BREČÍ JENOM U FILMŮ!! Ale o zapamatováníhodné scény tu v prvé řadě fakt nejde, protože Marriage Story funguje jako jedna gigantická vztahová zpověď, a svou nekompromisní úderností se hrdě staví po boku dialogové "Before trilogie" od Linklatera. Teď se nechci nechat vysmát a rozhodně bych nečekal, že někdy něco podobného napíšu, ale blíží se časy, kdy bude netflixovská tvorba pravidelně pokoukávat po Oscarech - a hned letos to možná bude hned ten nejprestižnější za nejlepší film. Nemám na mysli Irčana.(8.12.2019)

  • misterz
    ****

    Vynikajúca nezávislá vzťahová dráma s veľa psychologickými postrehmi. Anatómia rozpadu manželstva. Presne ako zo života... no možno až na to, že obaja boli pomerne úspešní, takže tu financie až tak neriešili. Na právnikov bolo. No je tu aj druhá rovina, rovnako zaujímavá. A síce ako to dopadne, keď do vzťahovej krízy vstúpia ďalšie osoby - nenažraní právnici. Šikovní dosť na to, aby oboch dokázali zmanipulovať a celý rozvod zmeniť na hotovú traumatickú drámu. Také rádoby ženy kamarátky by som zavieral do gulagu. A keď je ešte takáto fuchtla aj rozvodová právnička, tak hotové peklo. Ten chlap sa ocitol naozaj v ťažkej situácii, totálny vzťahový armagedon. A pritom možno stačilo, keby si u toho mediátora vzájomne prečítali tie listy o sebe. Naozaj krásne vyznania... Je tu tiež veľa podnetov, nad ktorými sa oplatí premýšľať. Nemám síce päťkový pocit, ale veľa tomu nechýbalo. 89/100(8.12.2019)

  • DaViD´82
    *****

    Všechna nešťastná manželství jsou si podobna... Baumbach měl vždy slabost pro nadužívání "allenovských" propriet; od New Yorku přes neurotické postavy až po smršť slov vyplňujících 110 procent stopáže. Jenže nakonec to u něj bylo spíše o těch přepálených emocích a řešení hluboko zakořeněných problémů skrze papírem šustící nonstop dialogy místo skrze postavy. Což tentokrát neplatí, protože ústřední (ne)manželské duo je "jak ze života". Ano, Baumbach Drivera drží v rovině "pokračuj v tom, jak si hrál Sacklera v Girls" a Johanssonovou v rovině, do které jí stylizoval před dobře dekádou sám Woody, ale je to úplně jedno, protože oba jsou zcela přesní a zvládají vypjaté scény plné velkých emocí v podobě zničující spirály "teď už ani nepředstíráme, že něco řešíme, ani se nehádáme pro upuštění napětí a jen sekáme toho druhého do živého skutečnostmi, které říct vlastně ani nechceme a nejdou vzít zpět, jenže když on(a) takhle, tak já si to teda líbit nenechám", stejně jako tiché momenty vzájemného porozumění a respektu. Na nich dvou to stojí a padá. Až na to, že to na nich nejenže nepadá, ale dokonce ani nekolísá. Jsou suverénní. Navíc Baumbach vyrostl i jako scenárista a režisér. Ještě o film zpět by vedlejším "odlehčujícím" jednorozměrným postavám přinášejícím špetku humoru a frašky (matka, sestra, právníci) přisoudil o poznání větší roli, čímž by to celé poslal do kopru. Jediné kde to tu a tam zavrávorá je, že místy to jako "dokumentární záznam konce úřední i osobní roviny letitého vztahu" je přeci jen příliš hrrr. Manželská historie je tak ve výsledku kronikou očistce jménem rozvod. A to je samo o sobě natolik vypovídající, že netřeba zmiňovat více.(7.12.2019)

  • Mkartaylas56
    *****

    Tak jsem právě viděl jeden z nejpůsobivějších hereckých koncertů tohoto roku a vlastně ani nevím, jestli jsem si více užíval výkon Adama nebo Scarlett. Co každopádně vím na tuty je, že minimálně o nominace na oscary ani jeden z nich nepřijde a určitě bych se nebál označit minimálně Scarlett jako velkou favoritku na výhru (u Adama je ta konkurence opravdu velká). Upřímně jsem si ale i krom nich užil i ostatní herce, především právníky, kteří své role zahráli rovněž skvěle. Scénář velmi solidní, Baumbachova režie taktéž, celý příběh je moc dobře promyšlený, dialogy jsou naprosto uvěřitelné a zároveň dokážou být (i prostřednictvím úžasného herectví) silné a s mými emocemi dokázaly hýbat velmi úspěšně. Konkrétně "hádka" mě neskutečně semlela, je jednoznačným vrcholem filmu a jednou z nejsilnějších scén tohoto roku. Když bych to tedy měl vše sesumarizovat, tak za mě Marriage Story splnila všechna očekávání, dá se říci, že je možná i lehounce předčila a já jsem rád, že ji mohu označit za jeden z nejpovedenějších snímku z produkce Netflixu a zároveň tohoto roku. 90%(6.12.2019)

  • Arsenal83
    ****

    Kto by mal hrať ženu s problémami v manželstve a následným rozvodom, ak nie Scarlett Johansson? Už v 33 rokoch bola dvakrát rozvedená, čiže tu ani nemusela hrať, len položiť svoj život do scenára. Aj preto je dosť možné, že dostane nomináciu na oscara. Veď celý film je vlastne natočený tak, aby si nejakú sošku zobral. Máme tu celý rozvodý proces akoby na dlani, aj preto ľahké porovnanie s Kramerová vs Kramer, je určite namieste. Niektoré siahodlhé dialógy film predlžovali a neboli to moje obľúbené pasáže. Naopak, tie právnické dohadovačky boli najdynamickejšou časťou. Tu je naozaj na zamyslenie, ako smiešne to pri tých rozvodoch vyzerá. Veď už len tá veta: "Nechajme to na právnikov!" a pritom sa budúci bývalí manželia medzi sebou normálne rozprávajú, znie absurdne. Film ponúka menej emočných a citlivých situácií ako spomínaní Kramerovci, preto má u mňa "len" 4 hviezdy. Určite je však lepší film ako preceňovaný Irishman a snáď sa to odrazí aj na oceneniach.(8.12.2019)