Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Filip Renč vrátil ke kriminálnímu příběhu ze současnosti, když v Centru dramatické tvorby brněnského studia České televize natočil příběh, do jehož hlavních rolí obsadil Simonu Stašovou a Juraje Kukuru a který podle skutečných událostí napsal populární novinář a publicista Josef Klíma. Ten se podle vlastních slov nechal inspirovat skutečností, že "...na bohaté scéně zločinu a lidské špíny obecně přibyla další sorta lidí. Vniknou potají do cizích životů jako paraziti a postupně svého nositele zahubí, ať už existenčně, finančně či přímo fyzicky..." a dodává: "...tak je tomu i v tomto případě, protože náš příběh se skutečně odehrál - bohužel ovšem bez šťastného rozuzlení. Fabulace ho posunuje z pouhé anatomie zla (které je už dnes všude nadbytek a uvrhuje diváka do stále hlubší deprese) směrem k naději. K naději, že přestože se musí řadový občan v džungli dnešní doby spoléhat nejvíc na sebe, má šanci ? pokud nepodlehne malomyslnosti - ubránit se. A to přesto, že jeho situace vypadá často beznadějně." Takto beznadějně vyhlíží i situace zdravotní sestry Věry Podlipné, která sice nemá existenční problémy, neboť zdědila majetek po rodičích, ale které jednoho dne dorazí dopis s opravdu podivným obsahem... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (102)

rogerkint 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nevím, nakolik je fér dělit tuhle minisérii na tři samostatné filmy, moje hodnocení i komentář se nicméně vztahuje k celé "trilogii" jako celku. Vetřelci a lovci jsou takovým pokusem navázat na seriály typu Pomsta s.r.n. nebo Status: Nežádoucí. Přitom dojíždí právě na to, na čem oba tyto seriály stojí - inteligence scénáře. Zatímco narušený Chapelle z Pomsty a bývalý CIA Michael Westen ze Statusu vymýšleli komplikované manévry k dosažení svého, lovec vetřelců Zahálka se spokojí s anonymním telefonátem, oznamující postavě A, že postava B se jí chystá zradit. Postavu A nezajímá, kdo a proč jí volá, informaci přijme a rozhodne se jednat (zkušený agent Westen přitom dobře věděl, že soupeřem manipulujete nejlépe tak, že mu dáte pocit, že se k informaci dostal vlastní zásluhou a nyní má navrch, čímž byly epizody zajímavější). Navíc jeho plány nemají žádný zádrhel, nepotká je žádná komplikace, vše jde jako po másle (Chapellovi a Westenovi se plány vždy zkomplikovaly v cca 35. minutě, takže epizoda dostala nový spád tím, že byli nuceni improvizovat). Zahálka si zkrátka s ničím nedává moc velkou práci a ve všem spoléhá na to, že protřelí mafiáni, vyděrači a obchodníci se zbraněmi jsou nepochopitelně naivní a uvěří prakticky všemu (jako vážně, jak se ke své pozici dostali? pomocí loterie? dědictvím po choromyslné tetě? kouzla?), případně sami ve vypjaté hádce mezi sebou popíšou celou tu zločinnou konspiraci, na jejímž utajení si dávali tak záležet. Na vině je možná to, že série se více než nějakému scénáři věnuje Renčově posedlosti stylizací, která sice místy vypadá dobře, ale většinou zdržuje děj a proto nejspíš úvod do problému trvá skoro déle, než jeho řešení. Takže na komplikaci, větší interakci postav a chytřejší manipulaci se záporáky zkrátka nezbývá čas. Epizody Pomsty s.r.n. a Statusu: Nežádoucí mají téměř poloviční stopáž a tohle všechno v ní zvládají bravurně. Poslední ranou do koulí je poslední díl Užij si se psem, reflektující známý případ vraždy letušky stalkerem, jehož jediným smyslem bylo zřejmě představit v jednom směšném flashbacku minulost Zahálky. Jinak se zde pro změnu neřeší vůbec nic, kromě toho, že se tu Renč formálně nejvíce vyhoní. ()

Olík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jestli nic jiného, tak minimálně zajímavý námět (jo, jo, Pepíček Klíma se krádeži lízátek nezaobírá). Příběh, atmosféra, koncepce, soudobost, na televizní produkt až nadstandardní balení, s kterým si brouk Pytlík vystačil i na celovečerní film. Problémy mám (a to ne poprvé) s neefektními režisérskými postupy „piráta silnic“ Filipa Renče, u kterých si nejsem zcela jist, zda alespoň on sám ví, co jimi chtěl říct!?!#! ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První díl z cyklu Vetřelci a lovci. Trošku nechápu zdejší rošádu, každý díl zde má svůj profil a současně zde má profil i název celého cyklu Vetřelci a lovci, ale tak to jen na okraj. Dá mě docela zabrat se oprostit od alergie na Filipa Renča a jeho reciproční obchody s ODS a nedat rovnou odpad, ale jelikož ta reciproce se týká jinýho filmu, tak to nějak dejchnu. Téma filmu bylo jistě poutavé a zajímavé, ale bylo to s ním jak na klouzačce, s přibývajícím časem, šlo napětí a drama níž a níž a samotnýmu závěru jsem se musel spíš smát. Smích byl i v případě těch snových vizí, to jako kdyby točil Ferda mravenec, práce všeho druhu a za kameoru stál brouk pytlík, opravdu úděsná amatéřina. Silný byl naopak námět, umím si představit, že takový hajzlové co manipulují s daty a může to vést až ke kriminální činnosti na uřádech skutečně sedí. ()

kajas 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Trošku jsem si připomněla dobu, kdy nám češtinář vykládal o díle Franze Kafky (o tom, jak autor popisoval strach z byrokracie). Když se úřady postaví na hlavu, jste zkrátka bezmocní. Simona Stašová mě opět přesvědčila, že v současnosti patří mezi naše nejlepší herečky. Ten její pejsek byl moc roztomilý, ale to sem asi nepatří ;). Po výborné první polovině už jsem se ale začínala nudit. Dějová linka s doktorem Zahálkou mi přišla hodně nerealistická, uvidíme ale, co přinesou další díly. ()

FireTight 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zajímavý námět, filmově neokoukané Brněnské prostředí, skvělá Simona Stašová (ostatně jako vždy) a takový divný Juraj Kukura. Takhle nějak ve zkratce by se dal zhodnotit tento Český televizní film, který sice není na začátku vůbec špatný a který vás dokáže během první půl hodiny docela zaujmout, jenže jak dojde k setkání postav Stašová + Kukura, propracovaný děj se rychle odpotácí ze scény, všechno tak nějak šedne a vy si říkáte, kam se podělo to docela dobré drama z doby před několika minutami. Co mi na "Zrozen bez porodu" vadilo nejvíce? Rozhodně ty sny, které působily jak z nějaké hodně nepovedené komedie a závěrečná pasáž ve fabrice. Noskovi a Hrušínskému jsem to prostě nevěřil a vlastně to samé se dá říci i o konci filmu. Škoda, mohly to být čtyři hvězdičky. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Je zde menší hříčka příjmení, hlavní antagonista příběhu se jmenuje Lípa (Jan Hrušínský), jedna z jeho dalších potenciálních obětí a hlavní protagonistka příběhu se jmenuje Podlipná (Simona Stašová). (Nick321)
  • Autor scénáře Josef Klíma se podle vlastních slov nechal inspirovat skutečností, že na bohaté scéně zločinu a lidské špíny obecně přibyla další sorta lidí. Nejprve uvrhuje diváka do stále hlubší deprese, avšak v závěru dává naději, že když člověk nepodlehne a spolehne se především sám na sebe, může se ubránit. (ČSFD)
  • Věra Podlipná (Simona Stašová) dostane obsílku od soudu, aby ohlásila adresu pobytu svého syna. Když však zajde za soudkyní, tak ta jí adresu dá, ale přitom ji údajně nevznali, a proto si Podlipnou pozvali. (Terva)

Související novinky

Brno na týden ožije festivalem Cinema Mundi

Brno na týden ožije festivalem Cinema Mundi

16.02.2011

Přemýšlíte, co s načatým březnovým večerem? Chcete si rozšířit své obzory, potkat se se zajímavými lidmi a načerpat atmosféru různých koutů světa? Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi představí… (více)

Reklama

Reklama