Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Možná zbytečný remake, na druhou stranu kolik je nás takových, jež mají nakoukané všechny staré klasiky. Po tak dlouhé době to už nějaký smysl má. Otázkou je, jestli ta látka už není dnes tak nosná, nebo to zkrátka Joe Wright nezvládl. Nebýt Amy Adams, která se dnes již přeci jen tolik neobjevuje, bych doporučit vynechat úplně. ()
Zklamání. Mám rád většinu filmů Joea Wrighta a považuji ho za výborného vypravěče. O to více mě bolelo sledovat tento film. Na film jsem se těšil kvůli Wrightovi, hereckému obsazení (Adams, Oldman, Moore nebo Leigh) a zápletce. Bohužel je film hodně podprůměrný. Od nudného scénáře (zde to pravděpodobně vychází z předlohy), přes nevýraznou režie, nevyužité herce až po samotný fakt, že všichni si tady vydělávají na nájem a jedou na půl plynu. Úplná ztráta času to není, ale žádný zázrak to taky není. ()
Zajímavě pojatý thriller, který zejména v první půlhodině bravurně buduje napětí a předvádí ukázkovou práci s postavami. Bohužel, poté se to režisérovi Joe Wrightovi začne tak nějak poměrně zoufale rozpadat pod rukama, takže jsme zde nechtěnými svědky rádoby šokujících zvratů, které se ještě navíc střídají s těmi opravdu hloupými. Ve finále tedy dostaneme zmatenou a zbytečně natahovanou podívanou, která ani zdaleka nedosahuje takového věhlasu a nemá ani takové kouzlo jako knižní podoba. Škoda. (Netflix) „Curiosity is evidence of a decreased depression pattern.“ ()
Kdyby byla možnost dál půl hvězdičky dala bych tři a půl. Nakonec jsem se to rozhodla zaokrouhlit nahoru, protože se mi to líbilo. Knižní předlohu jsem ještě nečetla, ale v budoucnu se na ní chystám, věřím, že mi kniha dá něco navíc než film. Ale film funguje skvěle, je to napínavé psycho. Hodně jsem tam viděla prvky Hitchcocka, takže je cítit, že režisér je jeho fanouškem, protože se hodně inspiroval. Závěrečná bojová scéna mi přišla trochu moc, ale atmosféra je skvělá. ()
Od úvodního odkazu na REAR WINDOW je jasný, že budeme mít co do činění s variací na Hitchcocka. Kamerové průlety zas připomenou PANIC ROOM a překombinovaný děj a haluzní scény již po 20 minutách napoví pointu, která jako by vylezla ze SECRET WINDOW. Ve výsledku celkem zábavná taškařice již viděného s koukatelnou formální stránkou, ale dějově přesranou klišé a "moderními" politicky korektními manýry, kdy !SPOILER! starýho Amy Adams hraje Afroameričan a mají spolu mulatku, což působí jako pěst na oko, protože typově se k sobě vůbec nehodí. V tomto ohledu je film vlastně rasistický, protože manžel mohl být Asiat a mohli spolu mít položlutou mestičku. V neděli ráno u snídaně se to dá přežít, ale koukat na ten prasečí ksicht Amy Adams večer může být celkem oříšek. Vypsychlou schizofrenní píču sice umí zahrát věrohodně, ale srát ji do každýho druhýho filmu smrdí diskrimací fyzicky potentnějších kolegyň. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Úvodná scéna, kde hlavná postava uteká dole schodmi s červeným dáždnikom, sa natáčala 38 krát. (Black_spider)
- Založeno na příběhu bestsellerové knihy „Žena v okně“ od spisovatele A.J. Finna. (MeanWhile)
- Anna (Amy Adams) pozerá pred spaním filmy Temná pasáž (1947), Laura (1944), Rozdvojená duša (1945). (megajalec)
Reklama