Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Hezky vizuálně pojatý psychothriller, od kterého čekáte nějaký promyšlený mindfuck, protože všechny postavy se už od začátku chovají, jako kdyby přišly z jiného světa. Ale on nakonec jen střídá nepřekvapivé twisty, které jsme viděli stokrát, s twisty mírně překvapivými - ale to jen proto, že jsou tak debilní, že by nikoho navážno nenapadly. Jindy by nad tím filmem stačilo mávnout rukou, ale vzhledem k tvůrcům - jako už po několikáté v krátké době - je nutno konstatovat, že docela průser. ()
Na film jsem se těšil hned jak vyšel první trailer byl to jeden z filmů na , který jsem chtěl jít do kina klidně i s respirátorem/rouškou o to je to větší pro mě zklamání. Tak, že ženská trpí agoraphobií (strach z otevřeného prostoru) ačkoliv na to absolutně nevypadá v jedné scéně dokonce z ničeho nic vyleze ven a nevypadá, že by jí to nějak moc vadilo a tak je pořád v bytě a čumí na nové sousedy. Jednou uvidí vraždu a chce ji vyšetřit pak z ní začnou dělat magora (což ona je a není to nic těžkého) a ona uzná , že jím je a pak zjistí, že je normální a to je zhruba celý film. Bohužel je to nuda pusťte si jen na začátku tu vraždu a závěr a máte po filmu a pochválit se dá jen ta pointa ačkoliv ten co to dělá na to absolutně nevypadá vzpomněl jsem si na horory Vřískot kde vraždily lidé a bylo to podobně nevěrohodné. a havarované auto v obýváku. 40 procent Alternativa https://www.csfd.cz/film/61046-agoraphobia/prehled/ ()
Ambiciózní Joe Wright mě poslední roky solidně zklamává. Chlapík je docela puntičkář, který rád experimentuje, jenže tím, že leccos podřizuje formální stránce a že kdejakou příležitost využívá k dynamičtějšímu ozvláštnění děje, může někoho otrávit. Mnoho sterilního a prázdného zůstalo po Anně Karenině i Nejtemnější hodině. I tady měl před kamerou spoustu talentu, ovšem výsledek je chaotický a (zbytečně) ambiciózní. Nespolehlivá hlavní hrdinka a vražda v protějším domě. Psycholožka Amy Adams se totiž bojí opustit domov, přitom přijímat návštěvy ve své „bezpečné zóně“ dokáže. Třeba novou sousedku Julianne Moore, která najednou mizí a hlavní postava přestává důvěřovat své vlastní pomíchané mysli. Potěší paranoidní atmosféra umocněná kulisami obřího domu, méně pak nevyužití herci ve vedlejších rolích. Každopádně je cosi špatně, když po půl hodině sám sebe nachytám, že dění na plátně moc nevnímám. ()
Tohle je hodně stupidní snímek! Dosti průhledný děj, kdy už na začátku vlastně víte jaký bude konec. Napětí bylo asi jak když krájíte tupým nožem a co se týče hereckých výkonů, tak hrozně nudné, bez života. Ani Amy Adams to moc nezachránila, i když popravdě to asi bylo to nejlepší z celého snímku... 25% ()
// Mám strašně rád Okno do dvora. Nejoblíbenější Hitchcock vůbec. O to víc mě mrzí/sere, že místo jednoduchého konceptu, který pořád nabízel kupu skvělých zvratů, se pro tuhle přiznanou kopii rozhodl Joe Wright zápletku tak strašně překombinovat, že by mu ji záviděly i leckteré současné soap opery. Což o to, natočený je to famózně, kompozice, hra s barvami, dokonce i přechody mezi realitou a fikcí tady působí jako od Finchera, ale k čemu to je, když je scénář natolik jednoduchoučký, že tam postavy v jednu chvíli groteskně kloužou po kaluži krve? K čemu to je, když rozuzlení uhodnete po deseti minutách? K čemu to je, když pravděpodobně nejemotivnější scéna filmu nemá žádný skutečný dopad, protože nijak nevybočuje z té řady dalších otravných zvratů, jenž ten film vůbec nepotřeboval k tomu, aby byl dobrý? K čemu to sakra je? Nevim, ale tohle prostě nebylo dobrý. Na závěr jen řeknu, že když už se někdo snaží skládat poctu Hitchcockovi, měl by si brát příklad z Disturbie. Tam to fungovalo, protože se to pořád do velké míry snažilo o něco vlastního. Žena v okně toho řeší hrozně moc, ale v podstatě se nesnaží vůbec o nic. A mě už to vlastně ani nefascinuje, jen nudí. 5/10 ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Úvodná scéna, kde hlavná postava uteká dole schodmi s červeným dáždnikom, sa natáčala 38 krát. (Black_spider)
- Natáčení probíhalo od 6. srpna do 30. října 2018 v New York City. (SONY_)
- Anna (Amy Adams) pozerá pred spaním filmy Temná pasáž (1947), Laura (1944), Rozdvojená duša (1945). (megajalec)
Reklama