Režie:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Bardem, Francesca Neri, Liberto Rabal, Ángela Molina, José Sancho, Penélope Cruz, Pilar Bardem, Álex Angulo, Josep Molins, Mariola FuentesObsahy(2)
Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (202)
Síla ženské přitažlivosti? Akceptuji v případě Francescy Neri, ale ta MILFka, která zaučovala zajíčka Victora mě moc nejracovala. Milostnýmu trojúhelníku jsem moc nevěřil a úvodní scénu s porodem v autobuse jsem nějak nepochopil pro zbylý koncept filmu. Přes tyto šrámy je to za mne solidně řemeslně zvládnutý počin s minimem hluchých míst. Čert vem pár wtf kiksů. PS: Že by Bardem tou lízačkou v koupelně na sebe prásknul svou oblíbenou praktiku, podobně jako Tarantino ve From Dusk Till Down ? :) ()
Ať je to jakkoliv neuvěřitelný příběh, tak Almodóvar přesně ví, jak se dostat pod kůži a nemilosrdně zatřást s našimi emocemi. Zatím to je můj nejintenzinější zážitek z jeho tvorby a doufám, že ne poslední. Bezvadně vykreslené vztahy, hloubka citů, vášeň i bolest, výborné herecké výkony a to všechno zabalené v krásných barvách s nádhernou hudbou. Prostě skvělé. ()
No, erotické motivy jsou natočeny s velkým úsilím a umělecky, vždyť je to Almodóvar - otázka je, jestli je na tom filmu vůbec něco dobrého, pozitivního... Samozřejmě, že ne, vždyť je od socialisty Almodóvara podle Ruth Rendellové. Porodní křik jako pointa s narážkou na režimy, to je ovšem přímo stupidní... Asi jsem k dnešnímu dni sám (samé 4-5 hvězdiček), ale tohle já rozhodně nebaštím. ()
Almodóvar je skvělý vypravěč. Dokáže i jakkoliv i nevěrohodné příběhy vylíčit tak, že působí logicky a lidsky. Tento film je navíc obklopen jakousi až magickou aurou. Podobně pohádkově na mě působily knihy G. Marquéze. K tomu je Almodóvar i skvělý řemeslník a tak je film prosycen spoustou krásných a hravých záběrů. Tento režisér si zkrátka umí svého diváka podmanit, umí do filmu naládovat tolik často i protichůdných emocí, až si někdo může říct, že je to na jeden film příliš. Herci jsou si významu svých rolí vědomi a je patrné, že do filmování jdou s absolutním nasazením. Na dno vášně je skvělou demonstrací všech Almodóvarových předností. ()
Výborný film, který jsem viděl několikrát, naposledy ale před mnoha lety. Přesto si jej pamatuji z většiny velmi dobře a některé scény a dialogy dokonce naprosto přesně. Zajímavé postavy, které se mezi sebou stále zaplétají. Překvapivé zvraty a skvělá zápletka, která vás ohromí. Dobrá atmosféra a vystižení naděje, beznaděje a opět naděje. Za mě čtyři hvězdy a chuť na další setkání, po kterém možná přibude i ta pátá. Jo, to byly doby, když byl Almodóvar ještě ve formě, poslední jeho díla jsou o poznání slabší. ()
Galerie (29)
Photo © Tamasa Distribution
Zajímavosti (11)
- Když se na začátku filmu sejde Victor (Liberto Rabal) a Elena (Francesca Neri) v jejím bytě, běží v televizi mexický film Zločinný život Archibalda de la Cruz (1955), ve kterém si hlavní ženskou roli zahrála Miroslava Stern, slavná mexická herečka českého původu. (Billie777)
- Po snímku Vysoké podpatky (1991) se jedná se již o druhou spolupráci Pedra Almodóvara a Javiera Bardema. (R´Hell)
- Doslovný překlad španělského názvu znamená "třesoucí se (chvějící se) těla". (D3VIL)
Reklama