Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Svět Petra (Jiří Mádl), mladého ředitele oblastního divadla, se začne rozpadat poté, co se rozhodne zrealizovat svůj sen, ambiciózní adaptaci Euripidova klasického dramatu o Faidře. Během zkoušek přijde o dva hlavní protagonisty a město mu vyhrožuje krácením rozpočtu kvůli politickému obsahu jeho adaptace. Petr se zamiluje do hlavní herečky Karolíny (Elizaveta Maximová). Napětí doma se stupňuje. Petr se rodinného života příliš neúčastní ani jako manžel, ani jako otec. Krátce před premiérou ho obě ženy opouští. Jeho žena (Marika Šoposká) už toho má dost a Karolína prostě zmizí. Petr se na poslední chvíli snaží zachránit své dílo, ale hra je fiasko. Zničený začne lepit dohromady střípky svého rozbitého života. Ale není na to už pozdě? (Pilot Film)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (56)

TomasKotlant 

všechny recenze uživatele

Z jistého tvůrčího a vztahového sentimentu musím dát filmu plné hodnocení, ač racionálně by to bylo aspoň o jednu méně. Zachycení určitého paradigmatu ženského archetypu a jeho nepochopení ze strany muže, který se krom divadla snaží režírovat i vlastní život, to mi přijde prostě jako geniální metafora. A ta Karolína byla celkem pěkná baba ;) ()

Olík 

všechny recenze uživatele

To vám bylo drama pane Novák, až mi z toho změkly vajíčka natvrdo. Normálně jim to nefungovalo, tak spal s jinou a taky měli dítě…..pak tam přidali takovou strááášně dramatickou hudbu…..no, na klavír to asi bylo….taky tam hrál ten malej, ten Mádl a nějaký mladý holky, co neznám a jedné byly vidět prsa…..a tohle neuvěříte…..sedíte?....celý to bylo černobílý…..no jak říkám, Blažena z toho nemohla tři dny usnout, fakt mazec :D :D :D ()

Reklama

mira007 

všechny recenze uživatele

Ředitel malého divadla vs. nespokojená manželka vs. herečka hlavní role vs. zástupce místní honorace, kterému se nelíbí, že nová hra by mohla být podobenstvím na místní šíbry. Film chilského režiséra Almendrase ( což jsem si uvědomil pokaždé, když tam po sobě tak afektovaně řvali jak v telenovele z Venezuely ) který je hrozně jednoduchý a upřímně žádný zázrak to není, ale zapamatuje se tím, že je černobílý ( sorry, ale to je jen póza jakože děláme umění ) a asi nejodvážnější sex scénou za posledních dvacet let v české kinematografii ( ikdyž tak nějak umělecky nasnímanou ), ke které v rozhovorech před premiérou Mádl pouštěl pikošku, že nejprve ji dělali v nějakých speciálních ochranných pomůckách, ale že se pak na to vykašlali a jeli naostro a Elizavetha měla připravený přesný údaj, že ta scéna trvá 4:32. Sex prodává, ale v tom filmu nic jinýho krom intelektuálního vztahovýho prázdna moc nezůstane. Taky jsem se zamyslel, že se film odehrává v kladenském divadle, ale najít tam nějaké kladenské herce chce trochu detektivního úsilí, prostě se herci dovezli z PRAHY PS: Chile, Francie, Jižní Korea ... to vypadá, že film dneska může točit někdo, kdo umí dobře chodit v žádání dotací různých fondů pro podporu kinematografie kolem světa. Dvě hvězdy za Elizavetu a snahu natočit něco trochu jinak ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Hodně slabé ve svém sdělení, na druhou stranu je Hra jedním z mála českých počinů, kterým se daří věrohodně zobrazovat vztahové peripetie a dokonce jsou tam konflikty sehrány bez tradičního přehrávání. S celkovou stylizací nemám žádný problém, černobílý formát tomu rozhodně sluší mnohem víc než ty nezdařilé barvy, které naše kinematografie většinou produkuje. Celková výstavba děje pak jasně kopíruje prvky tradičního divadelního dramatu od expozice až po katarzi. Jednotlivé části jsou od sebe rozděleny scénou přelepování plakátu v divadelní vitríně. Celku pak vévodí hudební doprovod, který napomáhá spojovat realitu s divadelním prostředním. Vtipné jsou pak scény, kdy divadelní děj glosuje události z Petrova civilního života. Mít to nějakou významnou myšlenku a chytřejší scénář, možná bych na konci i tleskal ve stoje. Tohle ale glosuje i jedna z postav, která naráží na snahu o vytvoření komplexního a náročnějšího díla slovy "a ono je něco náročnějšího než vášeň a láska?" ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Hm, takže další film z cyklu "hrajeme si na umění"... Zpočátku to vypadalo na film s tématem Sofiiny volby mezi prací a rodinou (tudíž motiv podobný skvělému Kieslowskému Amatérovi), takže jsem do toho chvíli nějaké naděje vkládal, ale Almendras z toho všeho nakonec udělal jen prachobyčejný příběh o milostném trojlístku. Navíc bez psychologie postav, bez emocí a s banálními dialogy... Má to sice slušnou kameru, ale kruci... proč je 4:3? Proč je to černobílé? Aby to vypadalo jako umění? Sorry, ale v tomhle podání, kdy to je pouze jen banální drama s banálními dialogy, to bude divákům akorát tak pro smích. I těm náročnějším. Navíc to má i špatné herecké výkony, kde všechny postavy jednají naprosto bezemočně a když už někdo nějak emoce projeví, je to tak uvěřitelné asi jako emoce Ramby ve Vlastnících (chápej směšné). I ten scénář je divný, sice odněkud někam jde a někde taky skončí (ačkoli kvůli absenci psychologie postav jsem nechápal proč), ale chvílemi jsem pochyboval o tom, v jaké době se film odehrává - jednu chvíli ředitel divadla Mádlovi říká, že se na tu jeho hru přijdou podívat nějací jeho "přátelé", kteří divadlu neholdují a strhají mu to a nebo mu řekne, že v té hře viděl v postavách satirickou personifikaci na vedoucí divadla a Mádl to musí přepsat, aby nikoho z vedení neurazil - což je jak za komunismu - a o deset minut později tam mluví o Tidneru apod., takže se to odehrává v současnosti, jen to je prostě divně napsané... A nějaké silné scény tam taky nejsou, ačkoli se o ně Almendras snaží (btw, proč Chillský režisér zničehonic natočí film v Česku a s českými herci? se sem zrovna přestěhoval?), ale prostě mu to nefunguje. Spíš je to nuda a přiznám se, že po hodině filmu jsem asi na deset minut usnul a když jsem se probral, tak jsem si těch 10 minut vrátil zpátky a zjistil, že jsem vůbec o nic nepřišel... Hodně slabé 2* dávám snad jenom za kameru a za snahu. Ale nezaručuji, že to někdy v budoucnu neodeberu hvězdičku, ten film je totiž dost špatný. Co mi vlastně chtěl říct? Že láska a sex jsou úzce propojené pojmy? Aha, no... Paráda, revoluční myšlenka... Slabé 2* ()

Galerie (263)

Zajímavosti (5)

  • Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 1 milion korun. (SONY_)

Související novinky

Centrum Prahy ožije 27. MFF Praha - Febiofest

Centrum Prahy ožije 27. MFF Praha - Febiofest

12.09.2020

MFF Praha - Febiofest již 18.9. 2020 odstartuje 27. ročník. Mění své působiště a jeho novým domovem se stává Cinema City ve Slovanském domě. Promítat se bude také v Ponrepu, Edison FilmHub a nově v… (více)

Reklama

Reklama