Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Svět Petra (Jiří Mádl), mladého ředitele oblastního divadla, se začne rozpadat poté, co se rozhodne zrealizovat svůj sen, ambiciózní adaptaci Euripidova klasického dramatu o Faidře. Během zkoušek přijde o dva hlavní protagonisty a město mu vyhrožuje krácením rozpočtu kvůli politickému obsahu jeho adaptace. Petr se zamiluje do hlavní herečky Karolíny (Elizaveta Maximová). Napětí doma se stupňuje. Petr se rodinného života příliš neúčastní ani jako manžel, ani jako otec. Krátce před premiérou ho obě ženy opouští. Jeho žena (Marika Šoposká) už toho má dost a Karolína prostě zmizí. Petr se na poslední chvíli snaží zachránit své dílo, ale hra je fiasko. Zničený začne lepit dohromady střípky svého rozbitého života. Ale není na to už pozdě? (Pilot Film)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (57)

angel74 

všechny recenze uživatele

Artové drama Hra chilského režiséra Alejandra Fernándeze Almendrase vypráví klasický příběh vztahového trojúhelníku ozvláštněný tím, že se odehrává v divadelním prostředí. Ačkoliv občas trochu drhne kontinuita děje, místy pak tempo, žádný velký průšvih se nekoná. Drobné nedostatky vyvažují celkově velmi vyrovnané herecké výkony, přičemž prim jednoznačně hraje Elizaveta Maximová. Mile mě však překvapil Jiří Mádl, kterému jsem tu serióznější roli pracovně vytíženého otce docela věřila. (60%) ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Mám rád černobílé obarvení filmu, ale musí mě dávat smysl a v příběhu, který se odehrává v současnosti a hlavním hybatalem děje jsou postavy mě to opravdu příjde jako nějaká art poza, která vyznívá v tomto případě úplně směšně, protože scénář a chování postav má k umění opravdu na míle daleko. Moc se mně líbila Elizaveta Maximová a divadelní prostředí, ale to je tak všechno za co můžu solit hvězdičky. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Černobílé vztahové peripetie. Doslova. Nicméně právě stylizace do černobílé mi seděla, stejně jako ústřední herecké trio. Nejvíc asi Elizaveta Maximová, zvlášť její příchod po nevydařené premiéře zmodernizovaného antického dramatu je moc fajn. Jinak se hlavní linie točí okolo „lehké“ manželské krize mladého páru, kterou ještě prohloubí příjezd nové herečky do kladenského divadelního souboru. Holt chilský režisér se rýpe v českých vztazích, chybí mu u toho výraznější myšlenka a chytřejší scénář, což s sebou nese množství drobných i větších skvrn na kráse. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Ředitel malého divadla vs. nespokojená manželka vs. herečka hlavní role vs. zástupce místní honorace, kterému se nelíbí, že nová hra by mohla být podobenstvím na místní šíbry. Film chilského režiséra Almendrase ( což jsem si uvědomil pokaždé, když tam po sobě tak afektovaně řvali jak v telenovele z Venezuely ) který je hrozně jednoduchý a upřímně žádný zázrak to není, ale zapamatuje se tím, že je černobílý ( sorry, ale to je jen póza jakože děláme umění ) a asi nejodvážnější sex scénou za posledních dvacet let v české kinematografii ( ikdyž tak nějak umělecky nasnímanou ), ke které v rozhovorech před premiérou Mádl pouštěl pikošku, že nejprve ji dělali v nějakých speciálních ochranných pomůckách, ale že se pak na to vykašlali a jeli naostro a Elizavetha měla připravený přesný údaj, že ta scéna trvá 4:32. Sex prodává, ale v tom filmu nic jinýho krom intelektuálního vztahovýho prázdna moc nezůstane. Taky jsem se zamyslel, že se film odehrává v kladenském divadle, ale najít tam nějaké kladenské herce chce trochu detektivního úsilí, prostě se herci dovezli z PRAHY PS: Chile, Francie, Jižní Korea ... to vypadá, že film dneska může točit někdo, kdo umí dobře chodit v žádání dotací různých fondů pro podporu kinematografie kolem světa. Dvě hvězdy za Elizavetu a snahu natočit něco trochu jinak ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Hodně slabé ve svém sdělení, na druhou stranu je Hra jedním z mála českých počinů, kterým se daří věrohodně zobrazovat vztahové peripetie a dokonce jsou tam konflikty sehrány bez tradičního přehrávání. S celkovou stylizací nemám žádný problém, černobílý formát tomu rozhodně sluší mnohem víc než ty nezdařilé barvy, které naše kinematografie většinou produkuje. Celková výstavba děje pak jasně kopíruje prvky tradičního divadelního dramatu od expozice až po katarzi. Jednotlivé části jsou od sebe rozděleny scénou přelepování plakátu v divadelní vitríně. Celku pak vévodí hudební doprovod, který napomáhá spojovat realitu s divadelním prostředním. Vtipné jsou pak scény, kdy divadelní děj glosuje události z Petrova civilního života. Mít to nějakou významnou myšlenku a chytřejší scénář, možná bych na konci i tleskal ve stoje. Tohle ale glosuje i jedna z postav, která naráží na snahu o vytvoření komplexního a náročnějšího díla slovy "a ono je něco náročnějšího než vášeň a láska?" ()

Galerie (263)

Zajímavosti (5)

  • Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 1 milion korun. (SONY_)
  • Film byl natočen v obrazovém formátu 4:3 (odpovídající poměru stran 1.33:1), což už je v době vydání filmu formát téměř nepoužívaný, zejména u filmů. (Marsik)

Související novinky

Centrum Prahy ožije 27. MFF Praha - Febiofest

Centrum Prahy ožije 27. MFF Praha - Febiofest

12.09.2020

MFF Praha - Febiofest již 18.9. 2020 odstartuje 27. ročník. Mění své působiště a jeho novým domovem se stává Cinema City ve Slovanském domě. Promítat se bude také v Ponrepu, Edison FilmHub a nově v… (více)

Reklama

Reklama