Zajímavosti k filmu (6)

  • - Dĺžka cesty Praha-Karlovy Vary trvala v roku natáčania s autobusom Škoda 706 RTO De Luxe Brusel štyri hodiny. Ide o model, vyrobený pre svetovú výstavu EXPO 58 v Brusseli, ktorý má presklenú strechu a sklené diely nad vodičom. [Zdroj: busportal.cz] (Raccoon.city)

  • - Po päťdesiatich rokoch od natočenia filmu spoločnosť Autobusy Karlovy Vary v prvý deň Medzinárodného filmového festivalu vypravila na túto linku historický autobus, takže si cestujúci mohli ako vo filme vyskúšať, ako sa cestovalo na konci päťdesiatych rokov medzi hlavným mestom a najväčšími českými kúpeľami. Autobus, ktorý vyrazil na nostalgickú jazdu, je však o pár rokov mladší, pochádza z roku 1961. [Zdroj: aktualne.cz] (Raccoon.city)

  • - Josef Bek neměl v době natáčení řidičský průkaz. Vzhledem k tomu, že se jízda točila trikem ve studiu, tak by ho nepotřeboval ani nadále, jenže jednu scénu bylo nutné natočit „v terénu“, a tak byl nucen si řidičské oprávnění obstarat. Scénu se podařilo natočit i přes mírné zděšení účinkujících a Bek, kterému bylo líto mít řidičák jen tak, si pak za honorář z filmu koupil nového Wartburga 311. (cundak)

  • - Autobus ve filmu je Škoda 706 RTO. (Terva)

  • - Filmovalo se v Praze na Florenci, Václavském náměstí, Na příkopech, Na valech, v Karlových Varech, na Máchově jezeře, Dobříši, v obci Hořovičky a na cestě z Prahy do Karlových Var. (M.B)

  • - Spoiler: Kadet (František Filipovský) chce jet směr Žatec, ačkoliv tam autobus nejede. Je to jen záminka k dohnání zmeškaného autobusu. (Frontie)