• Mylouch
    ***

    Vlak přijíždí do Prahy: lehká porce dobového designu (kameraman Baťka v roce své Markéty Lazarové !), jemuž zdatně sekundují Höger, Krejča, trochu méně pak novovlnné Belmondovo alter-ego Tříska a malé role Tomášové a Uzelacové. Žánrově bohužel především díky režii a představiteli hlavní role zaznívají silné podtóny české frašky, které kontrastují např. s ♫ vážnou hudební expresí a vizuální kvalitou. "Ono je to všude jak ve Frýdku." Příkladně režijně vypracované scény si zaslouží pozornost ale ve výsledku pro mě slabší 3*(2.3.2013)

  • Gavin87
    *

    Osobně považuji za dobrých pouze prvních 15 minut filmu. Zbytek je neuvěřitelně zdlouhavý a nudný. Doslova vaření z vody. Sám bych ani tento film nezařadil do žánru krimi. Možná tak drama o rodinných vztazích na pozadí jednoho výbuchu, kde si marně kladete otázku, zda-li je postava Jana Třísky blázen, nebo svým počínáním něco konkrétního opravdu sleduje.(30.12.2008)

  • mchnk
    ***

    Celkem tajemný krimi příběh, který naneštěstí naráží na předpověditelnost děje a chvílemi dost přehnaného Třísku. Šedesátková atmosféra je ovšem nepopiratelná a tak i těžké psychologické drama lze vidět trochu jinak, stejně jako hereckou uvolněnost některých zúčastněných (Marie Tomášová výborná). Högera si moc neužijeme, Krejča je skoro k nepoznání a hudba se drží velmi při zemi. I když je situace nastavena výborně, režisér Makovec z toho nedokázal vytěžit to pravé čs. ořechové.(28.9.2014)

  • Willy Kufalt
    ***

    Famózní úvod s pány Högerem a Krejčou ve vlaku sliboval výborný film, stejně jako počáteční příjezd hosta a začátek tajemného případu s výbuchem. Jenže pak tu dostává (bohužel) stále víc prostoru zde neskutečně odpudivý a toporný Jan Tříska a nejen pátrání, ale i samotný děj nám místy uvízne na mrtvém bodě. Sice má to hezký noirový vizuál, ale jinak škoda, protože tak geniálně vykonstruovaný a provedený zločin (vyjasněn těsně před závěrem) by si zasloužil lepší zpracování. Ale jsem rád za další docela pěkný kousek s Otomarem Krejčou, jehož považuju za velice zajímavou osobnost naší kultury 50.-60.let a u kterého je myslím škoda, že tak předčasně ukončil hereckou kariéru. Alespoň on to slušně táhne celým filmem.(7.8.2017)

  • sportovec
    ***

    Kontrast nápadité režie, výborného hereckého obsazení a scénáře, který, mírně řečeno, není z nejdokonalejších, vede k tomu, že špičkoví herci - i režisér - narážejí na plytkost a mlžnost. Je to dost děs: ale i v šedesátých letech nebylo všechno zlatem, co se třpytí. Tady toho kočičího bylo přesmíru.(1.10.2015)

  • - Herec Stanislav Fišer hraje ve filmu postavu Fišera. (M.B)

  • - Stanislav Hájek, jenž na počátku filmu ztvárnil průvodčího, je stejně jako v mnohem pozdějším ve filmu Jak básníci přicházejí o iluze (1984) namluven Mirko Musilem. (Ganglion)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace