• Gavin87
    *

    Osobně považuji za dobrých pouze prvních 15 minut filmu. Zbytek je neuvěřitelně zdlouhavý a nudný. Doslova vaření z vody. Sám bych ani tento film nezařadil do žánru krimi. Možná tak drama o rodinných vztazích na pozadí jednoho výbuchu, kde si marně kladete otázku, zda-li je postava Jana Třísky blázen, nebo svým počínáním něco konkrétního opravdu sleduje.(30.12.2008)

  • Willy Kufalt
    ***

    Famózní úvod s pány Högerem a Krejčou ve vlaku sliboval výborný film, stejně jako počáteční příjezd hosta a začátek tajemného případu s výbuchem. Jenže pak tu dostává (bohužel) stále víc prostoru zde neskutečně odpudivý a toporný Jan Tříska a nejen pátrání, ale i samotný děj nám místy uvízne na mrtvém bodě. Sice má to hezký noirový vizuál, ale jinak škoda, protože tak geniálně vykonstruovaný a provedený zločin (vyjasněn těsně před závěrem) by si zasloužil lepší zpracování. Ale jsem rád za další docela pěkný kousek s Otomarem Krejčou, jehož považuju za velice zajímavou osobnost naší kultury 50.-60.let a u kterého je myslím škoda, že tak předčasně ukončil hereckou kariéru. Alespoň on to slušně táhne celým filmem.(7.8.2017)

  • MickeyStuma
    ****

    Detektivní příběh neobvykle vyprávěný z druhé strany. Byť se v roli kriminalisty opět objevuje vynikající Karel Höger, mající s takovou-to rolí mnohé zkušenosti, což slibuje vskutku výtečnou podívanou, nakonec je vše úplně jinak. Příběh si převážně všímá těch, kteří mají s případem hodně společného. Herecký koncert si tu vydobyl hlavně Jan Tříska, který se se svou postavou plnou psychologických výjevů popral velmi dobře. Snímek sice neoplývá nějakých napínavých scén či akčností, ale jako ryze odpočinkový film funguje dobře.(2.11.2014)

  • Mylouch
    ***

    Vlak přijíždí do Prahy: lehká porce dobového designu (kameraman Baťka v roce své Markéty Lazarové !), jemuž zdatně sekundují Höger, Krejča, trochu méně pak novovlnné Belmondovo alter-ego Tříska a malé role Tomášové a Uzelacové. Žánrově bohužel především díky režii a představiteli hlavní role zaznívají silné podtóny české frašky, které kontrastují např. s ♫ vážnou hudební expresí a vizuální kvalitou. "Ono je to všude jak ve Frýdku." Příkladně režijně vypracované scény si zaslouží pozornost ale ve výsledku pro mě slabší 3*(2.3.2013)

  • sportovec
    ***

    Kontrast nápadité režie, výborného hereckého obsazení a scénáře, který, mírně řečeno, není z nejdokonalejších, vede k tomu, že špičkoví herci - i režisér - narážejí na plytkost a mlžnost. Je to dost děs: ale i v šedesátých letech nebylo všechno zlatem, co se třpytí. Tady toho kočičího bylo přesmíru.(1.10.2015)

  • - Herec Stanislav Fišer hraje ve filmu postavu Fišera. (M.B)

  • - Stanislav Hájek, jenž na počátku filmu ztvárnil průvodčího, je stejně jako v mnohem pozdějším ve filmu Jak básníci přicházejí o iluze (1984) namluven Mirko Musilem. (Ganglion)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace