poster

Poslouchej

  • USA

    Listen

    (festivalový název)

Thriller / Psychologický / Drama

Česko, 2019, 77 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dopitak
    ***

    Chápu rozčarování kolegů. Začátek je pecka s dialogy a chováním ze života, druhej takovej film neuvidíte! Oba herci jsou přirozenější než přirození, takhle to ve vztahu měl někdy snad každý z nás, a od tak desáté minuty je jasné, že ti dva se musí rozejít. Jenomže tvůrci v druhé polovině posunuli žánr někam ke Kruhu, a až hororové prvky tomu nesedí. Prostě když o tom přemýšlíte, den má 24 hodin, a pokud s někým žijete, tak SPOILER můžete spát jen na jednom místě.. Krístýna je přirozeně krásná žena.(21.5.2020)

  • Matty
    *

    První polovina filmu nabízí jeden z nejzdařilejších českých pokusů o mumblecore vztahovku (tím nejlepším je film Karel, já a ty, kde šlo o záměr, čímž si v tomto případě nejsem jistý). Hádky improvizujících herců jsou autentické i díky občasným přeřekům a váhání, jak na partnera reagovat. Repliky nepůsobí vykonstruovaně i pro svou banálnost a zacyklenost - řeší stále totéž a nic nevyřeší, jak tomu u partnerských dialogů občas bývá. Stejně prázdná je řada čistě realisticky motivovaných záběrů, kdy si Eliška jde zakouřit nebo na toaletách rozdýchává partnerskou krizi, jakkoli by to ovšem nemusela dělat až tak často. Vzhledem k tomu, jak nesympatické jsou obě postavy (od prvních minut se k sobě chovají hnusně, aniž bychom věděli proč - nepřijmeme-li jako vysvětlení sexistický stereotyp, že menstruující ženy jsou otravné). Není příjemné s nimi trávit čas, ale stejně tak není příjemné zůstávat ve vztahu, jehož záruční lhůta dávno vypršela. Sice nejde o thriller, ale vzhledem k zaměření na dusnou atmosféru vztahu nevadí, že vyprávění nikam nesměřuje. Až potud OK film, produkčními hodnotami a hereckými výkony na úrovni studentské tvorby s omezeným rozpočtem. Potíž je v tom, že druhá polovina, kdy se teprve začne dít něco napínavého (když nepočítáme dva předchozí, dosti neuspokojivé náznaky toho, že něco není v pořádku - masturbaci v koupelně a podezření prodavače v krámku), je s tou první prakticky neslučitelná a víceméně by se bez ní obešla. Veškerý vývoj proběhne teprve ve druhé půlce, po náhlém zvratu při poslechu rádia (kdy ovšem kvůli nedoladěnému zvuku v hudbě poněkud zaniká to podstatné, podobně jako později ani na velkém plátně není čitelné to, co Eliška píše na mobilu, což by pro pochopení děje být mělo). Nejde tedy, i kvůli tomu, s jakým klidem Eliška reaguje na všechna odhalení, o kontinuální stupňování napětí nebo postupnou proměnu postav, ale o náhlý zlom (tzn. spíš horor než inzerovaný thriller). Chování hlavní hrdinky, dosud jen vzbuzující lehký údiv (proč ze vztahu dávno neutekla), se s ohledem na nové objevy, které učiní, stává zcela nelogickým, ke konci až sebevražedným. Přes přibývání rozumově nevysvětlitelných a transtextuálně motivovaný prvků si film nadále snaží zachovat určitou psychologickou věrohodnost, dál servíruje prázdné scény z partnerského života a vysvětluje chování postav (jakkoli víme, že jedna z nich jedná dle požadavků žánru, ne realisticky), ale činí to tak nepřesvědčivě, že si jen podráží nohy a vyvolává další otázky, na něž nemá odpovědi. Šokující odhalení, ve finále pro jistotu vysvětlené sérií redundantních flashbacků (nejspíš začleněných jen proto, aby do traileru bylo možné nastříhat souložící těla), by navíc mělo spočívat v tom, co je zjevné cca po dvaceti minutách, což ještě násobí pochybnosti nad Eliščinými kognitivními schopnostmi. Celá zápletka by mohla dávat alespoň minimální smysl, kdyby bylo hned zkraje řečeno, že se děj odehrává ve světě, kde se spolu lidé nemohou jednoduše rozcházet, a když už se jednou dají dohromady, musejí spolu zůstat až do smrti. Pokud ale budeme v souladu s realistickou první polovinou předpokládat, že v daném světě platí víceméně stejná pravidla jako v naší aktuální realitě, film s postupujícími minutami pozbývá veškerého smysl, rozpadá se na (tonálně, žánrově i stylisticky) nespojitelné fragmenty a ke konci už funguje jen jako nechtěná komedie. Kdyby ovšem trval jen polovinu své stopáže, byl bych ne přímo nadšen, ale určitě spokojen. 30%(11.9.2019)

  • honajz2
    ***

    Já oceňuji už jenom to, že se někdo v Česku pokusil natočit film, který je nějakého jiného žánru, než se zde točí. A on dokonce nevypadá špatně - na české poměry. Například hudba je tam vybraná skvěle, kamera je (až na pár amatérsky působících záběrů) dost dobrá a když pominu nudnou a zbytečně utahanou první polovinu (která se sice snaží o pomalý vývin napětí, ale neúspěšně), je to i docela atmosférické a napínavé. Jenže největší průser přichází se scénářem. Postavy jsou představeny nedostatečně, divák nechápe, proč jsou ti dva pohádaní a ani mu není prozrazeno, kam ti dva vůbec jedou. V scénáři je ale i dost trhlin v chování postav, třeba když se ukáže, jak to celé je, tak SPOILER proč se ta holka nerozhodla zavolat policii? Proč nezdrhla už na tom hotelu? To byla tak naivní celou tu dobu? KONEC SPOILERU. A není to jen tohle. Navíc ten hororový prvek je absolutně odfláknutý a obzvlášť před koncem je to dost znát (klakson v autě), takže buď ho tam měli lépe zapojit nebo ho úplně vynechat. Zase ten nápad s mobilem se mi líbil, ale i tak, ten scénář je děravý jak řešeto a dost to kazí. Nebýt toho, mohl by z Poslouchej být celkem povedený film, takhle je u něj třeba hlavně ocenit tu snahu. A on se mi vlastně díky té snaze líbil, jen škoda, že vyšší hodnocení (i přes nadhodnocení kvůli netypickému žánru pro české filmy) jak slabé 3* dát nemůžu. Atmosféra totiž byla povedená a snad i víc, než u Tichých doteků (které taky trpí nepromyšleným scénářem). Tak jako tak, je to mnohem lepší než třeba Daria... A v rámci všech českých filmů by se snad mohlo jednat i o strašně mírný nadprůměr. Jo, až takhle špatně na tom jsme. Slabé 3*(2.6.2020)

  • Vančura
    ***

    Hlavně z počátku mě to hodně bavilo. Je to film, který si dokázal získat mou pozornost od začátku do konce a přišlo mi strašně zábavné, snažit se předvídat další vývoj děje. Bohužel někde od toho momentu, kdy Eliška začne komunikovat s tou mrtvou holkou, se to zvrhne ve strašnou blbost, což je podle mě strašná škoda, protože mi přišlo, že ze všech možných vysvětlení Adamova chování si tvůrci zvolili asi to nejblbější (a nejklišoidnější). Kristýna Podzimková mě zde hodně nadchla, ale jinak byl můj dojem z toho filmu nakonec bohužel dost nevalný, mj. i kvůli debilním dialogům typu: Musí to vždycky, když je to pěkný, končit tím, že se chceš vystříkat? - Cože? Vždyť jsme spolu dlouho nic neměli. - No a ještě nejmíň tři dny mít nebudem. - Achjo. Ale ruce a pusu máš v pořádku ne?... - Sorry, já prostě nemůžu. - Co? Co blbneš? - Já si prostě nemůžu hrát s ptákem, kterýho strkáš bůhvíkde.(6.6.2020)

  • mira007
    ***

    Milenecký pár jede na výlet kamsi k Temelínu do míst, kde zmizelo jakési děvče, přičemž ona mu nevěří a on se chová divně. Prvních 30 minut je jen jakási konverzačka "ze života" - civilní, autentické, až nudné a pak se to změní v horor a krimi thriller, který je jen o dvou lidech. Musím ocenit, že se v českém filmu někdo pokouší o žánrový film, ale výsledek je hrozně jednoduchoučkej ( povídka na dvacet minut ). PS: Rozmáhá se nám tu takový nešvar - trailer obsahoval dvousekundové ukázky celkem odvážných sex scén, takže to mohlo budit dojem, že to bude erotický thriller kde režisér svlékne hlavní hrdinku Kristýnu Podzimkovou, jenže ve filmu jsou jen ty dvě sekundy a navíc tam není Kristýna, ale Eliška Applová ( slavná aktivistka za kojení na veřejnosti ), která je jak její dvojče ( v tom záběru ). Tož to se mi zdají jako hodně laciné triky. Jestli chtěli autoři, aby jim na ten film chodili lidi, tak se mají vykašlat na tyhle triky a spíš se snažit, aby se ten film nedostal na internet ve stejném momentu jako do kin.(31.5.2020)

  • - Snímek se natáčel především v oblasti Chomutovska. Tvůrci tam našli lokality, které svým charakterem podtrhly syrové pojetí filmu. [Zdroj: časopis Cinema 8/2018] (Stoka)

  • - Ústřední píseň filmu zajistila britská skupina Morcheeba. (Stoka)