poster

Slídil

  • anglický

    Sleuth

Mysteriózní / Thriller

Velká Británie, 1972, 138 min

Scénář:

Anthony Shaffer (scénář, divadelní hra)

Kamera:

Oswald Morris

Hudba:

John Addison

Střih:

Richard Marden

Scénografie:

Ken Adam
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aleee89
    ****

    Mankiewicze jsem si zamilovala díky Vše o Evě, proto jsem uvítala příležitost pustit si nějaký jeho další film. Zpočátku to vypadalo velice slibně. Atmosféra, ne nepodobná Hitchcockovi, která by se dala krájet, dva skvělí herci a bláznivé hry. Jenže postupem času snímek nabíral na šílenosti, až se stal mírně překombinovaným, sem tam zdlouhavým, a to mu srazilo vaz. Napínavá konverzačka s pouhými dvěma herci na plátně zpočátku strhne, ale svou úroveň si, ke své škodě, neudrží.(25.12.2012)

  • Payushka
    *****

    Stejne jako novemu Slidilovi musim dat plny pocet. Je to genialni, napadite, herecke vykony jsou uzasne...proste "filmovy orgasmus". :) Nejvic ze vseho me chytla ta "teatralnost", parkrat jsem si prisla, ze sedim v hledisti v divadle (zvlast ve chvili, kdy si Caine obleka kostym klauna). Akorat je skoda, ze takove dilo videlo tak malo lidi. Televizni kanaly by se mely vykaslat na kupovani priblblych blockbusteru, TOHLE je zasah do cerneho.(28.3.2008)

  • /Pablo
    ****

    Především rafinovaný detektivní příběh, byť zatraceně dlouhý. Ale také parádní koncert dvou velkých herců, kteří si zde opravdu vystačili zcela sami. Nejlepší na tom je, že obě ženy, o které šlo, se nakonec vůbec na plátně neobjevily, ačkoliv jsem si v průběhu filmu myslel, že by se tak stát mohlo. Celkově se dá říct, že si scénarista nadmíru pohrál s divákovým očekáváním a v příběhu se nečekaných zvratů odehrálo hned několik. Divadelní předloha se samozřejmě nezapře, vždyť celý film se odehrává ve 3-4 místnostech a chvíli na zahradě. Na druhou stranu bizardní hračičky pana Wyka stojí za to, zejména jejich zapracování do děje: střih a krátký záběr na ně, vždy tak, aby podkreslovaly a vtipně doplňovaly momentální scénu. "Slídil" by se dal považovat za jakousi podivuhodnou směsici satiry a holdu detektivkám obalenou inteligentními šťavnatými dialogy, kterou lze servírovat ve svátečních dnech takhle k obědu. A já jsem si, přiznávám se, parádně pochutnal!(8.2.2010)

  • kareen
    ****

    Když se sejdou ruku v ruce výborná předloha, slušný scénář a více než schopní herci, vyjde z toho neodolatelný mix vtipné konverzačky, komedie, psychologické hry kočky s myší a to vše dovršené ještě velkou porcí napětí. Jedinou připomínku mám k přílišné délce filmu, myslím, že trochu kratší, ale o to více nadupanější stopáž, by mu přeci jen svědčila více.(10.10.2013)

  • MrCreosote
    *****

    Dva herci v jednom domě aneb v jednoduchosti je síla. Laurence "Shakespeare" Olivier v roli egoistického parchanta a proti němu floutek Michael Caine - i když po většinu času pouze mluví, oba tenhle film bez duševní či fyzické újmy rozhodně nepřežijí. Ten rok to měla Akademie hodně těžké, nebýt dnes již kultovní role Marlona Branda, naháče by si určitě odnesl jeden z těchto borců. Těžko říct, jestli by to byl holič Tindolini nebo zvrhlík Wyke, osobně bych ale dal přednost tomu, kdo má v domě bílou skládačku.(29.7.2008)

  • - Spoiler: Důvod, proč si Alan Bates myslel, že role Mila je pod jeho úroveň, bylo to, že když byl na hře v divadle, odešel o přestávce, aniž by zůstal do konce. Bylo to poté, co Andrew Mila "zastřelí" v prvním jednání. (Morien)

  • - Když se poprvé setkali představitelé hlavních rolí - Michael Caine a sir Laurence Olivier - nevěděl Caine, jak Oliviera oslovovat. Olivier mu řekl, že nejdříve by mu měl říkat Lorde Oliviere a poté už ho může oslovat pouze "Larry". (Javert)

  • - Podle tvůrce divadelní hry Anthony Shaffnera, který dohlížel i na film, Olivier ze začátku nahlížel na Caina jako na asistenta. Ke konci natáčení ho však už bral jako rovnocenného partnera. (Javert)