Režie:
Robert BentonScénář:
Robert BentonKamera:
Néstor AlmendrosHudba:
John KanderHrají:
Roy Scheider, Meryl Streep, Jessica Tandy, Joe Grifasi, Sara Botsford, Josef Sommer, Frederikke Borge, Arne Glimcher, Larry Joshua (více)Obsahy(2)
Roy Scheider se pustil do vyšetřování vraždy svého klienta. Hlavní podezřelou se postupně stává Meryl Streep. Psychiatr Sam Rice (Roy Scheider) se musí na vlastní pěst pustit do vyšetřování vraždy svého klienta, jehož mrtvola byla nalezena v autě. Na základě výpovědí a spolupráce s policií se hlavní podezřelou stává Brooke Reynolds (Meryl Streep), ke které směřují všechny důkazy. Situaci ale komplikuje fakt, že se Sam s Brooke sbližují čím dál víc, než by mělo být. Je však ona tím vrahem? (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (120)
Hororově laděný kriminální thriller, který se snaží kráčet ve stopách např. Hitchcockovy klasické tvorby. Slušný scénář a především kvalitní herecké obsazení, zejména Meryl Streep znamenala díky své vysoké herecké profesionalitě oživení, podobných postav si příliš mnoho nezahrála. Celkový dojem: 75 %. Několik scén filmu stojí určitě za zapamatování. ()
Keď Meryl natočila v tom istom roku film 'Sophie's Choice', tak si svoj oscarový výkon viditeľne preniesla aj do tohto snímku a rovnako je cítiť aj kvalitu ostatných hercov. Pointa má slušný poirotovský charakter, no kým k nej príbeh dospeje, prejde divák zaujímavým sledom pocitov z filmu. Ako som už povedal, herecky na veľmi slušnej úrovni, no krivka zaujímavosti deja, napätia a slušnej atmosféry vystrelí nahor len v záverečných minútach a to je naozaj veľká ujma na celkovej kvalite snímku. 70%. ()
Velice stylový thriller s velice krásnou a až do morku kostí osudovou Meryl Streep. Bohužel, tempo se vleče jako páteční šichta a atmosféra, ač skvělá, to vždy holt nezachrání. Tak jako tak ale tohle pátrání psychiatra Roye Scheidera po vrahovi svého pacienta stojí zato. Jen se může stát, že u něj usnete. ()
Výborný komorní thriller podle klasické šablony "vyšetřovatel se zamiluje do podezřelé z vraždy", viz. Moře lásky, Základní instinkt... A to je taky jediná věc, kterou bych filmu vyčetl - předvídatelnost. Jelikož je od začátku jediná podezřelá Streep, je jasné, že ona vrahem není (a zas tolik vedlejších postav tam není, abyste záhy neuhodli identitu vraha) a když v půlce filmu Schneider s matkou zanalyzuje sen zavražděného, je už jasné i pohlaví vraha a motiv. Zajímavý je přesah tohoto filmu do hororu, který to poněkud kompenzuje - nechybí tradiční rekvizity jako strašidelná holčička (snová scéna s ní se rozhodně zaryje do paměti) a scény typu "postava musí projít temným sklepením, ve kterém se ozývá šramot", přičemž do těchto klasických situací nejsou zasazeny ženy, jak tomu bývá zvykem, ale muži. A i ta zvláštní kráska Streep (která na konci předvede při vysvětlování své minulosti malý herecký koncert v jednom záběru) jakoby vypadla z nějakého italského hororu. ()
I kdybych se díval sebepozději a v sebevětší tmě, Benton mi svým psychoanalytickým thrillerem klid noci nenaruší. Chybí mu feeling žánrů, kterým vzdává hold, dějová sevřenost i femme fatale, které kouká z očí bezcharakternost (i s ohledem na falešnost stop vedoucích k pointě). Pokud neo-noir o psychiatrovi, který sám potřebuje pomoc, tak Dressed to Kill od Briana De Palmy.. Chudák Scheider, dvakrát zkrotí zubaté Čelisti a nakonec ho málem dostane taková treska.. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (11)
- Robert Benton točil tento film jako poctu žánru 40. let "film noir", který je typický pro tvorbu Alfreda Hitchcocka a Fritze Langa. (Alfréda)
- Robert Benton původně zamýšlel natočit film černobíle. (Alfréda)
- Meryl Streep v jednom rozhovoru uvedla, že tento film považuje za ten nejhorší, který ve své kariéře natočila. (jezurka42)
Reklama