Režie:
Rian JohnsonScénář:
Rian JohnsonKamera:
Steve YedlinHudba:
Nathan JohnsonHrají:
Daniel Craig, Ana de Armas, Chris Evans, Jamie Lee Curtis, Michael Shannon, Don Johnson, Toni Collette, Lakeith Stanfield, Christopher Plummer (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Satirická krimi komedie Na nože zábavným způsobem ukazuje, jak může dopadnout vyšetřování záhadného úmrtí autora tajemných detektivních příběhů, když jsou všichni v jeho blízkosti podezřelí. Svérázný detektiv Daniel Craig pojme řešení případu po svém a vyšetřování každého člena této excentrické rodiny se ukáže býti složitější, než se zpočátku zdálo. V napínavém detektivním příběhu, v duchu nejlepší tradice Agathy Christie, rozehrají herecký koncert Chris “Captain America” Evans, Jamie Lee Curtis, Michael Shannon, a Don Johnson. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (20)
Recenze (946)
Na nože nakonec nejsou taková pecka, v jakou jsem doufal. Oceňuji hravost a invenčnost scénáře a stejně tak způsob, jakým Johnson boří očekávání a kombinuje zdánlivě nekombinovatelné, ale ono to bohužel ne vždy funguje. Craig je ve své roli výtečný, ale současně se do ní absolutně nehodí a tak je to v tomto filmu prakticky se vším. Škoda poslední třetiny, kdy se scénář svoji vlastní vynálezavostí dostává do úzkých a chtě nechtě nemá jinou možnost, než se stát překombinovaným. Bojím se dvojky... ()
Takový duchem chudší sourozenec posledního zfilmování Vraždy v Orient Expresu. *** I zde má detektiv projevit vnímavost pro ryzí dobro a ušlechtilou krásu srdce, jež jsou nadřazeny striktnímu a omezenému vnímání toho, co se běžně chápe jako pravda a spravedlnost, a jedině díky tomu se mu podaří případ jednak rozlousknout (skoro stejně tak rychle jako vnímavějším divákům) a jednak i morálně vyřešit. Nicméně kde první zmíněný film byl v tomto příliš subtilní a jímavý až mimo rozlišovací schopnosti či ambice většiny diváků (můj komentář k němu, který mě paradoxně přiměl zpětně napsat až tenhle výtvor, zde: https://www.csfd.cz/film/53978-vrazda-v-orient-expresu/komentare/?comment=11342978), tenhle snímek je pro změnu o to doslovnější a banálnější, jako by byl vyloženě míněn pro pomaleji chápající, emočně oploštělé publikum. *** Záživné to bylo asi jako číst Shakespeara – kam jinam sáhnout, když už srovnávám s počinem Kennetha Branagha – tezovitě převyprávěného v amerických floskulích a komiksových obrázcích na čtvercové stránky omyvatelného leporela tak, že se vytratí veškerá velkodušnost, jemnost a komplikovanost prožívání i utváření. Zápletka sama není vůbec hloupá, ale práce s ní i s vykreslením postav je tak povrchní a deproblematizovaná, že by si divák zbytečně lichotil, že stačil držet krok. *** Za základní problém přitom považuji, že navzdory proklamovanému žánru film ve své klišovitosti, jakkoli mohla být záměrná, nebyl vůbec vtipný, ani obyčejně směšný, komický, ani nijak nenaznačoval, že o to usiluje, natož aby zvolená forma měla nějakou přidanou hlubší hodnotu či satirický pel. Bylo to prostě jen právě tak nevtipně prosté, jak jsme to viděli, milý Watsone, prosté všech mystérií bytí. Jen díra uprostřed donutu, která nezasytí, jen pro nic mnoho povyku. *~ ()
,,JE TO PRO TEBE TO NEJLEPŠÍ...“ /// Dialogy odsejpají, atmosféra na starým panství je parádní a herci si ten svůj – byť třeba krátkej part, dostatečně užívaj. Není to žádná konverzační nuda, protože slova jsou převedeny na filmový obrázky a podezřelých je prostě tolik, kolik je třeba k vytvoření tý správný nálady starejch detektivních příběhů. Jde o malej film a kromě herců zde hraje jednu z hlavních rolí nadsázka. Navíc má krásnej příběh, protože zvítězí postava s dobrým srdcem (což musí citlivou osobu pohladit na duši). Víc jsem se rozepsal TADY. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, jak má vypadat pocta Agátě Christie. 2.)Když lžu, tak bliju (když kouřím, tak taky). 3.) Thx za titule "olasek". /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Napodruhé rozhodně lepší. Když už jsem nečekal, že mě odhalení překvapí (to se filmu nepovedlo ani minule a stále trvám na tom, že to je až moc okaté), mohl jsem více užít všechny herecké výkony, bavit se tím ohňostrojem lží a vědoucím úsměvem Daniela Craiga, jehož Blanc všechno trpělivě poslouchá a čeká, kdo a co mu asi zalže příště. Na společnou scénu Any de Armas a Christophera Plummera bych se mohl dívat pořád dokola, v té je naprosto všechno. ()
Krásný to film. Nápaditý případ s pořádnou hrstí zajímavých postav, z nichž některé si zahráli velké herecké osobnosti. Nutno dodat, že i ty méně známé nebo pro mě naprosto neznámé jim s přehledem stačí a ladí s nimi. Celé to diriguje Daniel Craig, který nechal Bonda kompletně doma a rozjíždí to jako velmi charismatický detektiv. Takový ten s opravdovým nadhledem, kterému věříte, že to nakonec rozlouskne, přesto musíte vidět jak to udělá. Pro mě v podstatě dokonalá podívaná. 5* ()
Galerie (78)
Zajímavosti (49)
- Scéna, ve které Benoit Blanc (Daniel Craig) promlouvá k matce Harlana Thrombeyho (K Callan), měla být původně bez hudby. Rian Johnson se ji ale později rozhodl doplnit úryvkem z opery „La Traviata“ od Giuseppe Verdiho, který poskytuje vodítka k zápletce filmu. (MartinS96)
- V závěru filmu je použita píseň „Sweet Virginia“ od skupiny Rolling Stones. (MartinS96)
- Pro některé interiérové scény představující dům Harlana Thrombeyho (Christopher Plummer) bylo použito Ames Mansion v Borderland State Park v Massachusetts. Na stejném místě také natáčel Martin Scorsese svůj film Prokletý ostrov (2010). (J.F.B.)
Reklama