poster

Lék na život

  • USA

    A Cure for Wellness

  • Německo

    A Cure for Wellness

  • Slovensko

    Liek na život

  • Velká Británie

    A Cure for Wellness

  • Austrálie

    A Cure for Wellness

  • Nový Zéland

    A Cure for Wellness

Drama / Fantasy / Horor / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA / Německo, 2016, 146 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fiftis
    *****

    A Cure for Wellness už od počiatku zaujme sústredením na detail. Púta vonkajšom zrkadliacim snímaním rýchlovlaku, pôsobivým natočením celej autonehody. Neskôr sa nebojí krvi ľudskej ani zvieracie, kamera zaberá nechutné vŕtanie zubov z centimetrovej vzdialenosti. Kameraman tak výborne vyvoláva napätie a vyzdvihuje tento skvelý film. Vďaka tomu nie je Verbinskeho film hlúpym hororom, ale thrillerom inteligentne vyvolávajúcim napätia. Aspoň v prvej polovici, a to aj napriek pomalému rozjazdu a uvedeniu do víru diania v sanatóriu. A Cure for Wellness môže vďaka výbornej kamere, efektnému filtru a zvoleným exteriérom a scénografiou kúpeľov, v ktorých sa pred sto rokmi zastavil čas, zaradiť medzi to najlepšie, čo v rámci žánru vzniklo. Gore Verbinski si svojich divákov rozhodne získa. Skvelá výprava a kamera snímke zasadenej do krásnych švajčiarskych hôr sú hlavným plusom príbehu, inak stojaceho na dobrých výkonoch hercov.(8.9.2019)

  • lamps
    ***

    Čekal jsem buď kolosální průšvih, nebo zlatej důl nedocenitelné retro atmošky a suverénní režie. Že jsem dostal něco mezi, to je tak trochu zatracenou záhadou. Verbinski má podobně jako v The Ring jistou řemeslnou ručičku a kameraman Bazelli by si za tuhle výstavu úžasných a efektivních obrazů z fleku zasloužil smlouvu s největšími režijními velikány, ale Lék na život přece není nijak originální ani soběstačná filmařina, které chybí přesně to, čím disponuje například Kubrickovo Shining - nepředvídatelnost, žánrová čistokrevnost, odvaha jít ještě dále za rámec toho, co je aktuálně divácky žádané a očekávané. Některé scény se zaryjí do paměti a celkovému vzhledu není moc co vytknout, stejně jako hercům a chvályhodným záměrům, ale pořád je to málo, tempo začne po nějaké hodince kolísat a závěr je dopředu bohužel odhadnutelný. Zachovat si scénář unikátnější charakter, bylo by zadělána na solidní hororovou šlehu.(24.7.2017)

  • pepo
    ****

    U mňa podobné ako Verbinskeho predchádzajúci Lone Ranger. Neuveriteľná štýlovka trpiaca nadmernou dĺžkou a nekonzistentnosťou. Úžasná forma načisto prebíja obsah, a aj keď je pravdou, že druhá tretina sa kruto vlečie, tak som sa nenudil ani chvíľočku. Mám proste rád Hammerovské horory aj Verbinského štýl. Takže celkovo je to tých mojich podivných 7/10, kde oceňujem obdivuhodnú realizačnú a remeselnú stránku na úkor reálnej kvality filmu .(22.7.2017)

  • Jinny
    ***

    Verbinski vykouzlil působivou divnou atmosféru a docela pěkně si hraje se náznaky. Co je to ale platné, když film začne tématicky u jedné věci a skončí někde diametrálně jinde. Od zamyšlení o kariérismu a moderním způsobu života se přehoupne... v gotický horor? Je škoda, že tohle Verbinski nedokázal nějak zkombinovat, takhle film vyznívá jako příliš dlouhá ujetá pohádka o záchraně princezny ve věži.(10.7.2017)

  • flanker.27
    **

    Může obsahovat spoilery. Tak drahý sanatorium a přitom tam za těch 200 let ani nevybudovali pořádnej protipožární systém. Inu, film nám ostatně představí Švýcarsko jako zemi, kde žijí buď šílení dlouhověcí doktoři se sklony k incestu nebo pologramotní retardovaní vesničané, nic mezi tím, takže co se divit. Tvůrci si neujasnili, jestli má být film kritikou konzumu a honby za penězi, (ne)sofistikovanou kritikou světa bez boha, atmosférickým thrillerem se záhadou, hororem či sci-fi. Nakonec je to takové všechno a nic, přičemž se tu míchají prvky dost nechutného artu s těmi nejprofláklejšími klišé hororu/trilleru, a to včetně těch genderových (takže nakonec "princezna v nouzi" musí být ta, kdo zasadí poslední ránu a podobně, protože představa, že by to bylo naopak, by asi znamenala okamžitou žalobu od spolku přátel babího hněvu). Pátrání po čemsi shnilém v navenek dokonale vyhlížejícím sanatoriu je prosté jak bulharská striptérka, přičemž ústřední (ne)hrdina, jenž je takovým mladším klonem Leonarda DiCapria (i když, vzhledem k jednomu ze závěrečných zjištění, kdo ví :) ), prochází přes četná klišé po více než dvou hodinách ke zjištění, které je jasné někdy v polovině filmu. Personál od poslední recepční až po samotného ředitele se tváří tajemně jako fotbalový svaz před výběrem trenéra národňáku, jenže i když je od první chvíle jasné, že jejich myšlenky nejsou tak bílé jako jejich úbor, nevyřeší záležitost tak, že by dotyčného jednoduše klepli něčím po hlavě. Místo toho ho nechají trajdat všude možně, do všeho strkat nos a nikdo ho pořádně nehlídá. Vím, že se logika ne vždy dá od podobného filmu čekat, ale přece jen, když to porovnám s takovým Shutter Island, tam všechno zapadne na své místo a všechno divné má logické vysvětlení. Mám radši právě ten přístup jmenovaného filmu, kde je krásně vidět, že lidská mysl stižená stihomamem má problém přijmout obyčejnou realitu. Tady si tvůrci (kromě neskutečně přemrštěné délky) ubližují tím, že se tváří strašně chytře a sofistikovaně, a přitom si pomáhají vysvětleními z nejlacinějšího braku. Jestli v něčem excelují, pak v nechutnostech, přičemž se chvílemi opravdu pohybují až na hraně specifického artu typu Miluji tě k sežrání. Film je místy opravdu nepříjemné sledovat. Až jsem si tu a tam říkal, že tak řemeslně brilantně ztvárněné ohavnosti musí o Verbinskim a spol. něco vypovídat, protože mi to přišlo spíš až jako forma masturbace (kterou ostatně ve filmu uvidíme taky, aniž by měla v ději nějaký hlubší smysl). Uznávám, že film není v poměru k rozpočtu sterilní atrakcí, takže tady můžu přiznat tvůrcům i studiu jistou odvahu. Na druhou stranu pro mě osobně zrovna tohle není ten způsob, jak bych tu odvahu při tvůrčím rozletu požadoval. Tak co s tím. Odpad to není už za lokace a nemůžu říct, že by to bylo odfláklé či vysloveně špatné. Na druhou stranu je to vlastně dějově hloupé a místy opravdu nechutné až trochu perverzní, takže tomu nemůžu dát ani tři body. Tedy za dvě a za sebe nedoporučuju. Ovšem pokud máte dojem, že krámy a úhoři v jednom záběru z pod hladiny bazénu jsou to pravé, klidně si pár hvězd přidejte. P. S. Myslím, že jsem se vypsal celkem zbytečně. Takový uživatel Sentido v několika prostých slovech film popsal přesně a naprosto výstižně.(30.8.2017)

  • - Film se natáčel na hradě Hohenzollern v městečku Hechingen v Německu. (MessiM)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 10. prosince 2016 na filmovém festivalu Butt-Numb-A-Thon v Austinu (Texas, USA). (BMW12)

  • - Výroba a autorizovaná distribuce filmu podpořila více než 12 000 pracovních míst. (BMW12)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace