poster

Lék na život

  • USA

    A Cure for Wellness

  • Německo

    A Cure for Wellness

  • Slovensko

    Liek na život

Drama / Fantasy / Horor / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA / Německo, 2016, 146 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Spiker01
    *****

    Okej, budu v menšině a zrovna u tohodle filmu to rozhodně chápu. Gore Verbinski si soukromě natočil svojí velkou poctu Hammer-hororům s Christopherem Lee a samozřejmě mu na to nikdo nepřišel, jelikož už to dnes moc nikoho nezajímá a ten zbytek spíš zabloudil, jelikož všichni lžou a zvlášť ti, co stříhají trailery. Kdo mu na to dal 40 mega vážně nevím. Nechci působit elitářsky, že sem přináším nějaký svěží vítr a zbytek cinefilů film nepochopilo, je totiž pravda, že Cure for Wellness rozhodně není úplně přístupný kousek. Já vůbec netušil, co od toho čekat, měl jsem snad menší než žádná očekávání, mohlo mě to jenom překvapit. A náhle se od začátku rozezní osudová hudba, podkreslující nudný stereotyp vytíženého manažera s tváří Dane DeHaana, kterého okolnosti přivedou do tajemných lázní kdesi ve švýcarských Alpách. Co čert nechtěl, samozřejmě s temnou historií. Většina lidí si asi řekne, že na 150 minutovou nudu je život až příliš krátký, jenže já ve chvíli, kdy náš hlavní hrdina začne rozprávět se sympatickým ředitelem Jasonem Isaacsem a poprvé ve sklenici narazí na předmět organického původu, který by tam asi být neměl, pracoval s myšlenkou, že koukám na pohodovou devádestiminutovku. A jako první, co mě během nervózního sledování vyvstalo na mysl a už se nerozčeřilo, byla alegorie s pár let starým a stále neméně výborným Scorseseho Tajemným ostrovem. Jelikož jsem ale už pár filmů viděl, tak jsem se nenechal tak snadno zblbnout a pravdu jsem si v tom najít dokázal a to jsem to měl ke spánku za pár. Na překvapivých zvratech to však tolik nestojí, ačkoliv několik scén z finálního aktu dokáže pěkně zamotat hlavou a u slabších jedinců i žaludkem, ale důležitá je tu především forma vyprávění, ve které je Verbinski naprosto nekompromisní a mohl by si potykat s raným Shyamalanem. Velice démonické dílo...9/10(6.6.2017)

  • Kaka
    ***

    Shutter Island 2 - pod vlivem drog. Verbinski vyloženě maluje. Jeho umělecká optika, cit pro dlouhé záběry a vizuálně strhující stylizaci je pro fanoušky formy velmi uspokojivá záležitost. A první polovinu minimálně, se daří i zdatně budovat napětí a pocit něčeho lehce bizarního mimo realitu a naprosto nepředvídatelného. Bohužel je těch surrealistických vjemů trochu moc, což zákonitě musí v rukou negeniálních scénáristů skončit brakovým fiaskem mimo mísu. Scorsese měl i odzbrojující psychologii postav a fantastickou pointu, což tady chybí.(14.6.2017)

  • Pilda17
    ***

    Je magor, asi není, možná tedy je, tak tedy nejspíš ne a na závěr, ty vole magor je režisér! Takové pocity jsem měl při sledování tohoto neobyčejného gotického thrilleru s velmi dobrým prostředím a atmosférou. Napětí bylo dost a hlavně hudba byla bez chyby. Snímek se snaží tvářit inteligentně, ale v samém závěru není. Nejsem sice zklamaný, ale 90% filmu jsem byl nadšený. Možná kdyby se ukončilo vše o něco dříve, například při scéně na lavičce, tak dávám plný počet. Závěr byl na můj vkus šílený a je spíše o chuti člověka .. 6/10 = 65%(18.2.2017)

  • Cervenak
    ****

    Má to mierne priblblé rozuzlenie a záverečná konfrontácia je možno až céčková... ale nemôžem si pomôcť, potešil ma staromódny horor o mladíkovi z civilizácie v odľahlom sídle, ktorý nie je postavený na ľakačkách, ale na postupnom budovaní mystéria a solídnom príbehu. Navyše je to vizuálne jeden z najúchvatnejších filmov posledných rokov (skutočne každý záber je precízne komponovaný) a má to skvelý soundtrack.(14.1.2018)

  • poz3n
    ***

    Spoiler alert. Už úvodní audiovizuální kombo Polanski (jasná parafráze melodie k Rosemary má děťátko) + Fincher (skvělé úvodní titulky k Úkrytu) dává najevo, že Lék na život bude ambiciózní podívaná, která se nebude bát různých citací a parafrází ze všech možných inspiračních koutů. Upřímně by mě zajímalo, kolik z těch filmových odkazů, které jsem ve filmu našel, jsou úmyslnými, a které vidím jen proto, že chci. Ale Verbinski nám předkládá tak moc hravou zálěžitost, že si o to přímo říká. Primárně v podstatě 2 hodiny sledujeme Prokletý ostrov. Není to jen o ději. DeHaan svoji podobou i hereckou polohou DiCapria téměř vykrádá, Verbinski neváhá hlavní postavu i stejně obléknout a rámovat do podobných situací (sirka zapalovač, hodinky holínky). Nejinak je tomu i se záběrováním třeba při úvodním příjezdu do léčebny. Dále tu máme několikero pomrknutí na atmosferické opusy Stanleyho Kubricka. Příjezd do hor (Osvícení), uspokojený chtíč ženou, obličejem mladého vzezření, ale tělem staré a vrásčité babky (Osvícení) , nedobrovolné vyšetření u zubaře (Mechanický pomeranč), či závěrečná sekvence svíček, masek, bálu a smilstva (Eyes Wide Shut). Rybí oko při vstupu do kanceláře zas může dát vzpomenout na skleněnou kouli Občana Kanea. Celkový vizuál je po většinu snímku úchvatný a toulání po sterilně vykachlíkovaných sklepeních mě neomrzelo ani po těch 2 hodinách. Důvodem, proč nedám alespoň ty 4 hvězdy je bohužel závěr, který vše výše popsané háže do béčkového vyznění a Lucius Malfoy tak bohužel není jediný, kdo ztrácí tvář. Navzdory tomu jsem se vlastně moc bavil a celé si to docela slušně užil. 6,5/10(24.3.2017)

  • - Výroba a autorizovaná distribuce filmu podpořila více než 12 000 tisíc pracovních míst. (BMW12)

  • - Původně měl hudbu k filmu skládat Hans Zimmer, ale rozhodl se soustředit na film Dunkerk (2017). Nahradil ho Benjamin Wallfisch. (BMW12)

  • - Film se natáčel na hradě Hohenzollern v městečku Hechingen v Německu. (MessiM)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace