Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Německo roku 1957. Vrchní prokurátor Fritz Bauer získá klíčové důkazy o místě pobytu Adolfa Eichmanna, hlavního "architekta holocaustu". Podplukovník, který je odpovědný za masovou deportaci Židů, se údajně skrývá v Buenos Aires. Bauer, který je sám Žid, se od svého návratu z dánské emigrace snaží dostat zločiny Třetí říše před soud. Zatím však bez úspěchu, neboť Německo je pevně odhodláno potlačovat svou neblahou minulost. Kvůli nedůvěře v německý soudní systém se Fritz Bauer rozhodne kontaktovat izraelskou tajnou službu Mossad, čímž se dopustí vlastizrady. Bauer ale neusiluje o pomstu za holokaust – jde mu především o budoucnost Německa. (Cinemax)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (28)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Nemecké dejiny minulého storočia sú také pohnuté, že ani jedno pátranie po Adolfovi Eichmanovi nie je možné jednoducho podať jedným filmom. Zostal mi hlavne pocit, aké by to bolo, keby existovalo viac takýchto snaživých prokurátorov aj v dnešných časoch, ktorí by vedeli veci dotiahnuť do konca. Film ma ale veľmi neuchvátil, to rozprávanie príbehu bolo dosť kostrbaté, niekedy až nezrozumiteľné, a ako sa tam objavovala homo zápletka, to ma miatlo ešte viac. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Německo si před vlastním prahem nezametá, ale doslova luxuje. Film se soustředí na Fritze Bauera a jeho buldočí snahu dát Německu zpět ztracenou tvář důveryhodné země, která i mnoho let po válce nebyla schopaná ukázat na svoje nácky. Upřimně řečeno vůbec mně nebavila Karla Angermanna, celý to dění kolem ní bylo hodně nasilně připsané, nemluvě o tom, že Ronalda jsem viděl ve třech filmech a ani v jednom mně nepřesvědčil, že umí víc než vypadat hezky. ()

Reklama

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Dobře vygradované drama ukazuje neznámé okolnosti vedoucí k slavnému únosu Adolfa Eichmanna izraelským Mosadem a zároveň dobře dokumentuje složitou situaci ve Spolkové republice Německo v době, kdy spoustu klíčových pozic zastávali nacističtí pohrobci, což bránilo efektivnímu vyrovnání se s minulostí. Zároveň je jasně naznačen i nezájem amerických i německých tajných služeb na stíhání nacistických zločinců, protože prioritou bylo soupeření se sovětským blokem v době studené války. Vedlejší smyšlený prvek skryté homosexuality na jednu stranu příběh graduje a ukazuje, jak se vyrábí kompro na nepohodlné osoby, na druhou stranu dokresluje nesamozřejmost lidských práv v dnešním pojetí ještě dlouho po válce i na západě. Film, jakých není nikdy dost, který klade závažné otázky divákovi, který se nechce jen bavit, ale dokáže i kritický myslet. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Role Fritze Bauera je v Eichmannově případě značně nedoceněná, takže jsem rád, že se to Němci snaží napravit, ale výsledek je přeci jenom trochu rozpačitý. Nejde ani tak o celkové vyznění, ale spíš o filmařskou stránku. Na mě to bylo zkrátka moc suchopárné, zbytečně ukecané a homosexuální vsuvka mi přišla vyloženě navíc. Naopak se mi líbil Burghart Klaußner v hlavní roli, který si umanutého a protivného prokurátora střihl vyloženě s chutí a oceňuji i nastínění doby, kdy se Německo snažilo zapomenout, ačkoliv tady se dalo přitlačit na pilu. Hodnotím na 60%, ale jednu hvězdu navíc si Bauer zaslouží. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Klaussnerovo velkolepe predstaveni, kterym zdramatizoval historicky prispevek Fritze Bauera. Film pomalu plyne a naladu mu dodava vyborna kinematografie. Jsou videt i soudobe politicke nazory. V americkych zpravodajskych sluzbach bylo opravdu hodne byvalych nacistu, protoze americka mentalita je fasismu podobna. Misto Adolfa Hitlera vyzaduje viru ve Svaty Dolar. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (3)

  • Postava mladého nadějného prokurátora Karla Angermanna (Ronald Zehrfeld), ke které Fritz Bauer (Burghart Klaußner) chová náklonost, je ve skutečnosti jen fiktivní postavou vytvořenou za účelem dramatizace filmu. (Posheidon)
  • Film podsouvá divákovi také možnou homosexuální orientaci Fritze Bauera (Burghart Klaußner). K té se Bauer nemůže přiznat, protože paragraf 175 německého trestního zákoníku až do roku 1994 kriminalizoval sexuální jednání mezi muži. Z tohoto vnitřního konfliktu čerpá film své emoční napětí – a zároveň zpochybňuje svou historickou věrohodnost. (Posheidon)
  • Při vyšetřování narážel Fritz Bauer (Burghart Klaußner) na rozhořčený odpor z vlastních řad, protože většina právníků tehdejší doby působila už za nacistického režimu a obávala se o svou dobrou pověst. Výrok Fritze Bauera „Když opouštím svou kancelář, vstupuji na nepřátelské cizí území“, použitý ve filmu, je autentický a není pouhým výplodem fantazie scenáristy. (Posheidon)

Reklama

Reklama