Režie:
William Brent BellScénář:
Stacey MenearKamera:
Daniel PearlHudba:
Bear McCrearyHrají:
Lauren Cohan, Rupert Evans, James Russell, Jim Norton, Diana Hardcastle, Ben Robson, Jett Klyne, Lily Pater, Matthew Walker, Stephanie Lemelin, Matthew WalkerVOD (4)
Obsahy(3)
Greta je mladá Američanka, která začne po svém příjezdu do Anglie pracovat jako chůva v odlehlé vesnici. Po nástupu na místo zjistí, že osmiletý chlapec, o kterého se má starat, je porcelánová panenka v životní velikosti. Jeho rodiče mu věnují stejnou péči jako jejich předchozímu živému, který před dvaceti lety zemřel a s jehož smrtí se stále nemohou vyrovnat. Rodiče pro Gretu připraví seznam činností, podle kterého má o chlapce-panenku pečovat. Gretě je ovšem list nejprve k smíchu a dělá si z přísných pravidel legraci. Až po řadě rušivých a nevysvětlitelných událostí si Greta s hrůzou uvědomí, že práce chůvy v této rodině bude asi její nejhorší noční můra. Vypadá to, že panenka je skutečně naživu! (Bohemia MP)
(více)Videa (10)
Recenze (412)
Když přimhouříme obě oči, má to něco do sebe. Pravidla žánru tady lehce nakopeme do zadku, protože něco neotřelého tahle story o jedné panence a jedné panence-chůvě přeci jenom nabídne. To Američanka Gerta vezme práci u starého britského páru. Osamělé anglické panství, dlouhé chodby, vrzající interiér domu, strnulé chování manželů. A pak představení jejich potomka. Porcelánové loutky. Nejprve pořádné ušklíbnutí, pak pochopení, že zřejmě takhle se pár vyrovnává se smrtí syna, který kdysi dávno zahynul při požáru: po nevysvětleném úmrtí jisté dívky. Každý by se zřejmě otočil na podpatku a pelášil pryč, ale scénárista má jiné plány. Je to práce, navrch honosně placená, tak proč ne. Manželé následující den odjíždějí, dívka otevře víno a svou roli začne ignorovat. Sarkasmus ale vystřídá strach poté, co se začnou dít podivné věci. A co se dozvídá další střípky z minulosti znepokojivé loutky. Tvůrci nejednou netriviálně otočí divácká očekávání, variant, kam můžou příběh posunout, je hned několik. A tu, kterou vybrali, nepovažuju nakonec za nějak urážející. A NAŠTĚSTÍ to není klasická duchařina. Takže ty tři hvězdy jsou nakonec docela fajn!! Jen těch hororových momentů mělo být víc.. ()
Objektivně spíše 3*, ale za konec musím jednu přihodit. Měl jsem obavy, že půjde o plagiát Chuckyho, naštěstí se ukázalo, že vše je trochu jinak. Jo, zpětně viděno, až tak originální námět není, ale skutečně jsem byl rád, že se nejednalo o klasický duchařský bubufilm. U těch se totiž člověk zkrátka nebojí. Takhle jsem měl nakonec pocit, že jsem v odlehlých končinách Midsomeru...a to se mi líbilo. ()
Režisér na nás nijako netlačil a pozvoľna, až príliš pozvoľna nás vťahoval do deja a zoznamuje nás s postavami. Väčšinou necháva pracovať našu fantáziu a domýšľať, čo sa to vlastne deje. Bábika Brahms s porcelánovou tváričkou síce nepôsobí na prvý pohľad hrôzostrašne, ale skôr znepokojujúco. Jej uprený nehybný pohľad v spojení s prázdnym domom by na pokoji nepridal asi nikomu. The Boy je takým hororom pre začiatočníkov, ktorý ponúka od všetkého kúsok. Slabšie povahy sa budú báť, tí ostrieľanejší sa dvakrát zľaknú a budú predýchavať záver. Nie je nutné všetko polopate vysvetliť a otvorené konce bývajú mnohokrát na prospech celkového vyznenia. Trochu zmysluplnejšie rozuzlenie, než tvorcovia ponúkajú, by však neurazilo. Lauren Cohan horúca ešte aj v hororovej tématike a je radosť ju sledovať. ()
Dobrý film, ale špatný horor. Moc sem se těšil a mrzelo mě, že sme nestihli film v kině, ale nakonec dobře, protože doma, v noci a za deště to aspoň trochu mělo atmosféru. To je největší problém tohohle filmu. Atmosféra se mu moc nedaří a pár lekaček to nezachraní. Na druhou stránku je v hlavní roli sympatická a inteligentní slečna, což je velké plus. The Boy měl určitě velký potenciál, bohužel se režisér přiklonil spíš k thrilleru než k hororu a tahle pointa tu už bohužel byla mockrát a kdo sleduje novinky z Nového Zélandu tak dokonce hodně nedávno. Proto nakonec má největší potenciál sám režisér, kterému v jeho filmech chybí už jen malinko k velké spokojenosti diváka. Např. jeho Wer mít lepší střih a kameru, bylo by to nadupané a dynamické vlkodlačí béčko a být The Boy horor a opravdu ho tak natočit, mohl klidně Bell strčit do kapsy i Wanovu panenku Annabelle. Jenže s hororovými prvky šetřil a tak má ve filmografii zase jen lehce nadprůměrný film, který měl navíc. Ale před následujícím nášupem (Before I Wake, Lights Out a Conjuring 2) je The Boy dobrým krokem v před. Letos to zase s kinohororem vypadá nadějně.65%. ()
Po shlédnutí traileru jsem čekal klasickou duchařinu, podpořenou lacinými lekačkami, gradovanými hudbou ohulenou na maximum. To taky přišlo :-). Jenže The Boy dokázal v průběhu ještě třikrát zajímavě změnit žánr, čímž mi mimoděk připomněl pár novějších kousků znovuzrozeného studia Hammer. A nakonec, i přes vyloženě nepovedený strašidelný dům, nabídl zajímavý zážitek se sympatickou Lauren Cohan v hlavní roli. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (6)
- Původně nesl film názvy In A Dark Place a The Inhabitant, ty ale byly změněny, jelikož se autorům nezdály vhodné. (hansel97)
- V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 85. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)
-
Vo filme zaznejú dve skladby od nemeckého skladateľa Johannesa Brahmsa, ktorého meno nesie aj chlapec Brahms.
Jedna z nich je Brahmsova "Uspávanka", ktorú hlavná hrdinka hrá na čembale. Druhá z nich je "Maďarský tanec č.5", ktorý hrala Košická štátna filharmónia. (syth108)
Reklama