poster

Sledování

  • Velká Británie

    Following

  • Kanada

    Following

  • USA

    Following

  • Irsko

    Following

Krimi / Mysteriózní / Thriller / Drama

Velká Británie, 1998, 69 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kiddo
    ****

    Snad to nebude působit moc přehnaně, když řeknu, že stylem práce na Following se režisér připodobnil Quentinu Tarantinovi: podobně jako on spojil dohromady řadu prvků a inspiračních zdrojů, až z toho po samozřejmém smíchání v hrnci s názvem VLASTNÍ STYL vznikl typický Nolan. Při sledování Following snad divákovi nemůže nepřijít na mysl jak obsahové, tak stylové srovnání s Godardovým U konce s dechem. Nolan také užívá motiv jedince, který se bouří zažitým zvyklostem, a to i za cenu rozporu se zákonem, znovuuplatňuje téma člověka zahnaného do kouta. Film je snímán ruční, lehce roztřesenou kamerou, která se v drtivě většině záběrů nevzdálí dál než na úroveň polocelku, povětšinou se soustředí na detaily a svoje postavy se nebojí i následovat. Temně černobílý obraz připomene svými fotografickými kompozicemi a rafinovaným využitím světla a stínu Markerovu „Rampu“ a klasická noirová postava muže, který věděl příliš mnoho, i příznačná femme fatale odkazují zase na Hitchcocka. Zároveň filmu nelze upřít klasický Nolanovský styl: nelineární vyprávění, kdy tu samou postavu sledujeme v několika fázích děje a nakonec, vedeni drobnostmi roztroušenými v rámci celého snímku a i rafinovaným střihem a montáží záběrů, se dostáváme k překvapivému rozuzlení, které dá všemu nový rozměr. Kdyby pro nic jiného, tak už pro příběh pojednávající o muži lapeném do sítě utkané jeho vlastní „nenormálností“ stojí Following, polozapadlý mezi zvučnějšími tituly Nolanovy filmografie, za pozornost.(10.7.2006)

  • Adrian
    ****

    Chytlave spojenie chytreho pribehu (hlavne jeho rozvrhnutia) s formalnou strankou (mne osobne silno korespondujuca s Aronofskeho "oficialnou" prvotinou Pi). K absolutnemu vrcholu mi troch vadi iba fakt, ze v sukolesi prisne logikou vystavaneho deja, je jeden z vychodzich bodov postaveny na nahode. I ked na druhej strane zvyraznuje faktor adaptabilnosti v nepredpokladanom vyvoji inak vopred detailne pripraveneho sachoveho planu... 90%(8.12.2007)

  • WANDRWALL
    ****

    Jsem rád, že jsem se k tomuhle filmu díky CT2 dostal. Zkopíroval jsem si ho, ale dostalo se na něj u mě až náhodou. Co mi při jeho sledování lahodí, tak je boj s všedností. Mám rád takové lidi, protože tenhle boj patří, či hlavně patřil i do mého osobního boje. I některé "fóry" beru jako dobré...Co mi ale zatím vadí, tak je jistá umělost při konfliktech, nahlížení do druhých, jako by to bylo přesně načasováno, což je vždy nedostatek u těchto komorních filmů...Víc se mi na podobné téma líbilo "Miss Monday", kdy si mladý filmař vybere ženu, která se mu jeví krásně a úspěšně, vleze jí do bytu, a zažívá její osobní život, kterým je draze vykoupený ten, který předvádí v práci, navenek. ...Ale možná, že ještě změním názor, protože jsem film viděl jen jednou, a určitě se na něj ještě budu koukat, až ho úplně nasaji, neb dosud se tak nestalo.(28.4.2014)

  • pepo
    *****

    Neúspešný spisovateľ je posadnutý sledovaním cudzincov. Keď raz poruší svoje pravidlo, že žiadneho človeka nebude prenasledovať viackrát, zapletie sa do hry plnej tajomstiev. Celovečerný debut Christophera Nolana pôsobí v mnohých veciach ešte neohrabane, no už tu je jeho rukopis jasne čitateľný. Vo využívaní rozprávačských postupov aj prekvapivom nasledovaní deja. Napínavý a nepredvídateľný malý nenápadný filmík, po ktorom sa začali diať veľké veci. 9/10(7.12.2017)

  • DaViD´82
    *****

    Nízkorozpočtový Nolanův celovečerní debut, ve kterém použil styl vyprávění ne nepodobný tomu z Dokonalého triku. Na celém snímku jdou lehce vypozorovat témata a vyjadřovací prostředky, které v pozdějších dílech rozvede k naprosté dokonalosti. Following má hodně co nabídnout i ve chvíli, kdy již znáte pozdější slovutnější snímky tohoto režiséra. Perfektně zachycená atmosféra předměstí Londýna, slušní herci a především velmi vydařený a originální scénář. Za zmínku stojí rozhodně Jeremy Theobald, který se objevil již v Nolanově krátkometážním Doodlebugu. Je ohromná škoda, že krom těchto dvou věcí si nikde jinde nezahrál, jelikož hrát umí, charisma také má a jeho hlas je specifický jako málo jiných.(13.1.2007)

  • - Celkový rozpočet filmu bol len 6000 dolárov. (JOZZZKO)

  • - Na stěně v Billově pokoji jsou nenápadně zastrčeny fotky Jacka Torrance (Jack Nicholson) z Kubrickova filmu Osvícení (1980). (Carljack)

  • - Hodiny, které v tomto filmu Cobb ukradne, jsou ty samé, které se později objeví ve filmu Batman začíná (2005). (Ai.ma)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace