Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

Thomick 

všechny recenze uživatele

*SPOILER* Fascinating! Nolanův film bez mistrné pointy? Nemyslitelné. I když jde třeba o jeho prvotinu. V závěru jsem se musel při policajtových slovech "Je tohle váš podpis?" dokonce pousmát, jak dokonale to na svého "parťáka" Cobb narafičil. Na jednu stranu jednoduché - ale i v jednoduchosti je síla - a na stranu druhou promyšlené do posledního detailu. Zkrátka majstrštyk. 95%. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Jedinečný a majstrovský úvod kariéry, producenti a sponzori by boli samovrahovia, keby nepodporili Nolanove ešte perfekcionistickejšie 'Memento', z ktorého som doteraz poriadne vytretý, ale to asi len preto, že som toto nevidel prvé. Tým platí aj opačná reakcia. Aj keď vidno, že niektorí herci boli citeľne len poloamatéri, scenár tu má tak neuveriteľne silné postavenie, že pri tej hodinke si to divák ani neuvedomí. Snáď Nolanovi ešte preblesne v hlave takýto podobný nápad a dá nám pocítiť, čo je to absolútny zvrat a koniec, ktorý s vami pohne. 85%. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Mrzí mě, že jsme mu tam dali ty kalhotky. Teď mu dá sodu. Přitom bokovku má ona." Sledovat někoho, jak někoho sleduje, není moje oblíbená zábava. Navštěvovat cizí byty za účelem narušení soukromí rovněž není můj koníček. Tady je to aspoň zajímavý v tom, že se prolínají časy a motivace, ale já jsem nějak postrádal tempo a emoce. Moc mě to zkrátka nebavilo, tak se odborně rozepíšu o technický stránce filmu. Ten nabízí dvě jedinečný barvy - černou a bílou. Jenže mě to stejně připadalo šedý. Kdybych se líp učil, tak bych to určitě ocenil víc. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Na černobílý 16mm film natočená pocta béčkovým filmům noir (vzpomněl jsem si zejména na Vrahův polibek a Zátah na Jižní ulici) obsahuje v zárodečné podobě většinu prvků, které si dnes s Nolanovou tvorbou spojujeme. Nechronologické vyprávění, které svou (zdánlivou) neuspořádaností, množstvím elips a postupem od následku k příčině připomíná neutříděné vzpomínky na nějakou událost (kdy také můžeme začít vyprávět od toho nejpodstatnějšího, nikoliv od začátku). Postmoderní nestabilita lidské identity. Možnost číst příběh jako variaci na evropské modernistické literární a filmové experimenty (např. Alain Robbe-Grillet), tedy coby vyprávění o procesu vyprávění (Cobb si na základě osobních předmětů domýšlí „backstory“ lidí, do jejichž bytů vniká, a drobnými zásahy do domácího pořádku vytváří podloží pro budoucí konflikt, stává se autorem zápletky). V podstatě takový no budget prototyp Počátku (rozpočet činil asi 3 tisíce liber) – psychologický heist movie, v němž je k úspěšně provedenému zločinu potřeba „nabourat“ se do podvědomí oběti, odhalit jeho skryté tužby. Po rozložení na jednotlivé části by zřejmě šlo o poměrně lehko srozumitelnou historku, ale vzhledem k tomu, že je prostříháváno mezi čtyřmi dějovými segmenty (plus zastřešující pátý s výslechem), z nichž každý se odehrál v jiném „časovém pásmu“, jde o poměrně náročný test pozornosti (dost pomáhá, že se vše sbíhá k jedné postavě, jejíž proměňující se vzhled napovídá, kde na časové ose se zrovna nacházíme), který si budete chtít nejspíš vyzkoušet víckrát… ani pak ale zřejmě neokážete s jistotou říct, co se doopravdy stalo (celý film je rámován retrospektivním vyprávěním muže, který nemá důvod říkat pravdu). 80% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Madsbender ()

hippyman 

všechny recenze uživatele

rozehrát šachovou partii s přeházenými tahy na hodině pásky tak, aby dávala jako mozaika nakonec smysl, použít pro to jen pár herců, 6 (slovy ŠEST) tisíc dolarů, jeden rok, dvě barvy a vygradovat to vše geniální pointou, to už prostě vyžaduje určitou dávku režisérského (a scénáristického) umění. první film, jímž Nolan hlasitě zvolal: "Jakooo, halooo, jsem Pan Režisér!"... Sledování Sledování mě prostě bavilo a místo v mé TOPce režisérů si tenhle Brit svým debutem zase o něco víc upevnil... 80% ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Celkový rozpočet filmu bol len 6000 dolárov. (JOZZZKO)
  • Film sa natáčal po dobu 12 mesiacov na 16mm kameru Arri 16BL a pracovalo sa len s prirodzeným svetlom. (JOZZZKO)
  • Do roku 2013 se jednalo o jediný Nolanův snímek, který vznikl bez kameramana Wallyho Pfistera. V tomto snímku si totiž kameru vedl sám režisér. (Chrustyn)

Reklama

Reklama