Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Othello
    ***

    Film podle knihy napsané podle skutečných událostí, které jsou stále aktuální. Natočeno režisérem, který se zrovna s čapkou v ruce šouravým krokem vrátil ze zámoří ještě obalený dehtem a peřím. Hůř rozdané ty karty nemohou být. Zůstává mi utajená ta potřeba sledování velkých příběhů u kterých od začátku víme, že se z toho hrdina dostane, akorát budeme sledovat jak dostává třináct měsíců čočku, to vše okořeněno faktem, že rány zde jsou ještě příliš čerstvé na to, abychom byli schopni nějaké revize či ustoupení od prostého silného příběhu zkoušeného hrdiny. Nejzajímavější jsou pak samosebou pasáže s bývalým vojákem, který dopoledne předává výkupné v poušti u Aleppa, k obědu je v Kodani na schůzce s rodinou pohřešovaného a navečer dojatě jihne na pohřbu v New Hampshire. Zbytek je sice třeba skutečnost, ale filmově zaměnitelná. Život je zlej. Navíc jsem půlku filmu čekal, že to tam ten Scott Adkins nějak rozkope celý a utečou, abych pak zjistil, že tam ani Adkins nehrál. Smutek.(3.6.2020)

  • verbal
    ***

    „Vidíš měsíc, Danieli?“ „Vidím piču, ISIS mi dal voucher do sklepního apartmá.“ Vydat se dobrovolně bez Alláha v zádech fotit do válečné zóny kontrolované nejvypatlanějšími a nejzmrdštějšími hadrovými hlavami světa, jejichž nejoblíbenější kratochvílí jsou sériové dekapitace nevěřících psů na Tytrubku, to jeden musí být regulérní psychopat, mentální zaostalec nebo senzace, slávy a penězchtivá hyena s kompulzivní touhou vyhrát World press photo či Pulitzera. Myslím si, že nejčastější pohnutkou těchto dementů je c), a tak se „bezhlavě“ vrhají do hnízda Alláhových lovců lebek, zcela jebajíc na to, že následným výpalným přispějí Džihádistovi Džonovi na zbrusu novou kudlu či pár tun Semtexu do sebevražedných vestiček a terminálně zruinují celou svou rodinu, případně ji následným ořezem terminálně zarmoutí. Načež vás mediálně nakrmí močopudnou píár fňukhistorkou, že jim v hloubi duše nešlo o nic jiného, než urputně informovat svět o utrpení sýrů v Sýrii. Na což ovšem svět vesměs z vysoka jebe. Čili něco jako dobrovolně skočit natřený sardelovou pastou mezi hladové aligátory, protože jste zcela nesobecky strašně chtěli zdokumentovat utrpení bažinných rybek. Ale co, film je to pěkný, takový barevný, slušně zdramatizovaný, plný rozkokošných islamistů a vyvolává zadostiučiňující pocity typu „Dobře ti tak, kokote!“ Tenhle dánský psychotický chcípák to se štěstím odskákal „jen“ lekcemi džihádistického tanga a finanční devastací svých příbuzných, takoví Sotloff s Foleyem pro svých 15 minut slávy zcela ztratili hlavu. Budiž to ostatním dementům mementem.(4.5.2020)

  • Aljak
    *****

    Tento severský realizmus je proste skvelý! Kiežby sa z neho chceli inšpirovať aj iné kinematografie, kde väčšinou tak tlačia na pílu, až celkový príbeh dostáva výrazne skreslené kontúry a namiesto "podľa skutočných udalostí" je to už len "inšpirované skutočnými udalosťami". Príbeh dánskeho reportéra Daniela je skutočne nevyspytateľný. Z nevinného fotenia portrétov domácich obyvateľov vo vojnou devastovanej Sýrii sa razom stáva boj o vlastný život. Film mal poriadne emóciami podfarbenú atmosféru, ktorá pôsobila do veľkej miery skutočne až chladno realisticky. Výborne natočené, bez zbytočnej teatralizácie a zveličovania. Zaujímavý pohľad na celý psychický teror z oboch strán - z Danielového utrpenia v zajatí ISIS, a taktiež z pohľadu jeho rodiny v Dánsku, ktorá sa mu snaží na diaľku zo všetkých síl pomôcť. Zároveň tu bolo pekne prezentované, že ISISáci sú absolútni vymetenci, ktorí sa zbabelo skrývajú za islam a korán. Zaslúžených 5*!(9.5.2020)

  • *CARNIFEX*
    *****

    Pre mňa osobne, rovnako ako pre mnohých iných, asi nepochopiteľné. Prečo by kroky človeka mali smerovať niekam, kde je ohrozený na živote? Je sa potom dôvod čudovať, že sa dostane do takejto situácie? Miestami veľmi tiesnivá atmosféra, umocňuje komplexný zážitok z niečoho, čo by nikto z nás (nemal) nechcel zažiť.(23.4.2020)

  • misterz
    ****

    Severská dráma opäť raz príjemne prekvapila. A tento námet jej veľmi svedčí. To sa koniec koncov ukázalo napríklad aj v podobnom filme Únos (2012), kde severské spracovanie s prehľadom prevalcovalo americkú verziu Kapitána Alabamy s Tomom Hanksom. Čo sa týka toho chudáka, tak hoci to bolo smutné a hlava mi to neberie, no treba uznať, že si za všetko mohol sám. Človek so zdravým rozumom predsa dobrovoľne nevkročí niekam, kde sa ľudia správajú horšie ako stádo divokých nafetovaných opíc. Aj to je ešte urážka tých opíc. Smutné, že ten John bol vlastne Brit. Silný nadpriemer. 85/100(28.5.2020)

  • - „Na Jamesovi bylo krásné to, s jakou lehkostí vnímal věci kolem sebe.  K celé situaci přistupoval s lehkostí a pozitivitou, s ostatními hrál hry, říkal vtipy a díky tomu neupadali do beznaděje. A toto jim nikdo nemohl vzít. Kdyby v sobě nechali vzklíčit nenávist a zlobu, jejich věznitelé by nad nimi vyhráli. Toto Danielovi zachránilo život,“ říká herec Toby Kebbell o roli amerického novináře Jamese Foleyho, kterou se skutečným Danielem opakovaně konzultoval. (M.u.t.t.t.y)

  • - Role záporáka, Mohammeda Enwaziho, tzv. „Johna“ z „džihádistických Beatles,“ jak jeho čtveřici islamistů s anglickými přízvuky přezdívala média, připadla britskému herci s egyptskými kořeny Amiru El-Masrymu. Mezi hercovi přáteli se našli osobní známí Enwaziho, jejichž vyprávění mělo vliv na rodící se koncepci role. „Neměl jsem zájem hrát teroristu. Chtěl jsem hrát někoho, kdo si myslí, že je v daném příběhu hrdinou a žádal jsem, aby to ve scénáři bylo zcela zjevné,“ uvedl herec. (M.u.t.t.t.y)

  • - Ve 105. minutě sundá Anita (Sofie Torp) ze stěny dva popsané papíry. V dalším záběru tam ale chybí tři papíry a později zase dva. (Duoscop)