Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Duarte se narodila jako nemanželské dítě v rodině chudých farmářů. V patnácti letech přesvědčila zpěváka a svého milence Agustína Magaldiho, aby ji odvezl do Buenos Aires. Chtěla se stát herečkou. Ze začátku šlo všechno podle plánu, Magaldi se o ni staral, ale brzy se rozešli a ona se v šestnácti musela postavit na vlastní nohy. Stala se modelkou, herečkou a účinkovala v rozhlase. Evita se díky své vnitřní síle a ctižádosti brzy vyšplhala po společenském žebříčku až na výsluní. Vdala se za generála Juana Peróna, kterému s obrovským nasazením pomohla vyhrát prezidentské volby. V době zvolení Peróna prezidentem bylo Evě pouhých dvacet šest let. Jako první dáma se stala ochránkyní utlačovaného lidu a nositelkou změn v celé společnosti. Její tragická a předčasná smrt ponořila Argentinu do smutku. Nesmrtelnou se stala díky obrovské popularitě u svého lidu, který v ní viděl světici. (TV Nova)

(více)

Recenze (187)

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

ironické a přitom komplexní...dekonstrukce a tematizace velkého příběhu a přitom jeho zachování, resp. znovuoživení...a do toho architektura hvězdnosti a politické moci...a přitom to funguje narativně i hudebně...zezačátku jsem měl trošku problémy s hudbou....příšlo mi, že jen mechanicky vypráví, ale pak se začaly rýsovat výrazný melodie ( včetně oscarové You must love me, kterou Rice s Weberem dopsali ex post a která sem sedne jak prdel na hrinec)...pecka...skvěle natočený a sestříhaný...parádní kamera...už dluho jsem neviděl, že by bylo něco vizuálně tak pěkný a vkusný a zároveň promyšlený...některý ty pasáže jsou záměrně stylizovaný do reklamní nebo propagandistický estetiky.......obsazení Madonny byl opravdu skvělý tah....díky ta postava získává dvojí význam...člověk vidí jednak figuru Evity, ale zároveň skrze ní prosvítá osobnost Madonny a její mediální obraz...jako kdyby ten příběh byl vlastně o ní :)....líbí se mi, jak je tu dotažený ten model z Jesus Christ Superstar....dvě antagonistické figury - pochybovačná a kritická ( Jidáš/Ché - je dobře, že není vyloženě řečeno, zda-li jde o Che Guevaru nebo ne, dík tomu to nedostane novej politickej význam ) a hvězdná, ambiciózní a přesvědčená ( Ježíš/ Evita) a jejich paralelní fungování a konfrontace ( skvělá scéna tance v abstraktním prostoru prázdného sálu)....nečekal bych, že takhle sofistikovaný, dospělý a myšlenkově podvratný dílo může vzejít z muzikálový sféry.... ()

classic 

všechny recenze uživatele

María Eva Duarte de Perón,t.j Eva Ibarguren,či skôr EVITA je argentínska osobnosť,krásna to žena,manželka argentínskeho prezidenta Juana Dominga Peróna,ktorá znamená pre domácich argentíčanov uctievanú MODLU! Tvorcovia chceli previesť muzikálovú podobu na čele s režisérom Alanom Parkerom,ktorý mal na starosti scenár spolu s OLIVEROM STONEOM,do hlavných úloh obsadili Madonna Louise Veronica Cicconeová Ritchieová,známa po celom svete ako mega úspešná speváčka MADONNA a herec ANTONIO BANDERAS.Technické zložky filmu ako kamera,zvuk,hudba,strih a výprava je príznačné pre muzikály.Andrew Lloyd Webber zaobstaral veľkolepú HUDBU! Madonna je pre mňa nespochybniteľnou kvalitnou speváčkou,ktorá naozaj niečo dokázala+škandáliky sa taktiež vyskytli.Ako herečka už taká úspešná nie je,okrem EVITY,ktorá je pre ňu životnou rolou,vyspievala si za tento výkon GOLDEN GLOBE,a podotýkam,že zaslúžene! Film na začiatku sleduje veľkolepý pohreb Evy Duarte,ktorá zomrela 26.7.1952 v Buenos Aires,kde práve v hlavnom meste Argentíny chcela zotrvať a pôsobiť.Klasicky cez retrospektívu sa vraciam do minulosti a vidím cez SPEV,čo robila,s kým to robila,ako to robila,ako žila,ako zomrela,čo znamenala pre svet...Fyzická podobnosť so skutočnou Evitou je u Madonny dobrým castingom,kde si vybrala úlohu,do ktorej sa ponorila spevom,lebo nemyslím si,že by mohla stvárniť túto osobnosť len klasickým hraním bez spevu,snaží sa,čo jej sily stačia,ALE film ako celok nedisponuje tým,čo majú v sebe klasické muzikály.Vidieť ako Madonna vstupuje s citom a s plnými dúškami do hrania je fascinujúce,ale stále niečo tomu chýba.Antonio sa myslím sem nehodí.4 hviezdičky dávam kvôli životnému výkonu Madonny+technická stránka filmu ako Nominácie na kameru,výpravu,strih a zvuk.Myslím,že také ušaté štyri hviezdičky si tento nedocenený muzikál zaslúži?!EXOTICKÝ,ATYPICKÝ muzikál z Argentíny,ktorý nemá dokonalú choreografiu ako notoricky známe muzikály,pričom s touto absenciou sa môže divák pobiť takým spôsobom,že cez zvuk a výkon Madonny zabudne na tieto nedostatky a ponorí sa do životopisu EVITY.Tvorcovia sa snažili a povedal by som,že hanbiť sa nemusia. ()

Reklama

Sokkk_y 

všechny recenze uživatele

Nádherný a mnohdy podceňovaný (obzvláště zde na ČSFD) muzikál s nádherným obsazením. Samozřejmě největší podíl na Evitě měla její představitelka, Madonna. Ačkoliv si popová královna roli vydupala, udělal Parker dobře, že ji po dlouhém přemlouvání obsadil. Role argentinské První dámy zpěvačce nejen sedla, ale stala se její životní. Nikdo jiný by se na Evitu nehodil, než právě Madonna. Abych ale nemluvil pořád o obsazení... Hudba byla dobrá. Ne dobrá, ale doslova výborná. Jemnému a čístému hlasu Madonny konkuroval drsný hlas Banderasův. Tohle je muzikál, jak má být. Přes dvě hodiny na nás chrlí herci / zpěváci jednu píseň za druhou. Každá píseň má své kouzlo a v každé se snaží prokousat ústřední téma oscarové písně You Must Love Me. Následující 2CD soundtrack je snad jedním z nejlepších muzikálových soundtracků. Když při poslechu všech 31 písní zavřu oči, promítne se mi celý příběh mladé Evy Perón a při poslední písni přihodně nazvané Lament mi schází málo k slzám. A nejen soundtrackový, ale i filmový konec byl fenomenální a velmi zvláštní. Nebyl to ten typický americký konec, kdy poslední záběry patří umírající Evě Perón. Kdepak. Pohled na ztemnělý dům s jedním jediným rozsvíceným oknem, které náhle zhasne a kamera přejede na plačící ženy. Ano, právě tento konec byl pro mě dojemný natolik, že pár těch slz ukáplo, i přes žádost Evity Don't cry for me...Argentina._____Na konec tohoto příspěvku ještě přidám poznámku: Tento snímek mě přesvědčil o falešnosti americké Akademie filmového umění. Madonna si za tento prvotřídní výkon zasloužila Oscara, ale ti zastaralí dědkové jí nedali ani nominaci. Proto od této chvíle přestávám věřit Akademii a její "kvalitě"! ()

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Madonna příjemně překvapila a kromě skvělého zpěvu přihodila i pěknou porci slušného herectví. Když si vzpomenu na ty silné protesty ze strany argentinců, když se dozvěděli že jejich zbožňovanou „první“ dámu bude hrát tahle kontroverzní sexuální bohyně, přijde mi to docela zábavné. Argentinci jsou zkrátka tupci, kdyby měla Madonna hrát Lívii, pochybuju, že by se to nějakýmu čechovi nelíbilo! ()

Patw 

všechny recenze uživatele

Lepší muzikál prostě není. Evita u mě bude vždy na prvním místě. Trochu tomu asi i nahrává má oblíbenkyně Madonna, ale když na to opravdu kouknu bez zaujetí, nemám co tomuto filmu vytknout. Na zpívajícího Antonio Banderase jsem si zvykal asi trochu dýl... ale to neznamená že by film nebyl perfekní. Docela mě štve že Madonna nebyla ani v nominaci na Oscara. Madonna v tomto filmu podala úžasný výkon, nejlepší za její kariéru. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (22)

  • Producent filmu Vajna v rozhovoru v souvislosti s filmem uvedl: "Film Evita začal režisér, na jehož jméno si po těch letech už ani nevzpomínám. Pak to vzal Oliver Stone, ale také se mu to nepovedlo. Poté jsem si vzal projekt na sebe a oslovil režiséra Alana Parkera, protože jsem ho považoval za nejlepšího režiséra filmů hudební tematikou. Pak jsme začali hledat herečku do hlavní roli. Oslovila nás snad každá, ale my jsme si vybrali Madonnu, protože mohla poskytnout nejzajímavější charakter. Hodně jsme ale přemýšleli, protože všeobecně ti, co mají rádi Madonnu, nemusí Evitu, a naopak. Myslím si, že Madonna byla nejlepší volbou. Za rok a půl nechyběla na natáčení ani minutu a vložila do něj všechno." (Courtemanche)
  • Představitelka titulní role, Madonna, si během natáčení pro časopis Vanity Fair psala deníček. Několik výtažků, díl třetí:
    - Sobota, 6. dubna: Natáčení jde dobře, ale mně připadá, jako by se zastavil čas. Co se nedá zastavit, je dítě, které ve mně roste. Dozvěděla jsem se to před třemi týdny. Mám obrovskou radost, ale zároveň tak velký strach z toho, jak mé těhotenství ovlivní film (mé další dítě), že jsem o tom ani nemohla psát. Konečně se musím podívat pravdě do očí a říct o tom produkci. Už proto, že mi přestávají sedět kostýmy. Radši nemyslím na to, že je před námi ještě šest týdnů natáčení a v nich ty nejhorší taneční scény. Alan už všechno ví. Řekla jsem mu to hned, jak jsem měla od doktora výsledky testů.
    - Pondělí, 15. dubna: Minulá noc byla peklo. Byla jsem čtrnáct hodin na nohou a to většinou při tanci. (...) Antonio stále ještě neví, že jsem těhotná a pořád se mě ptá, co si myslím o jménech, která s Melanií vymysleli pro své dítě. Snažím se ho nepozvracet.
    - Neděle, 18. května: Točili jsme detaily k balkónové scéně. Produkce najala 20 komparsistů, aby mi vytvářeli pod balkónem atmosféru tisícihlavého davu. Jejich reakce byly ve srovnání s Argentinci tak mdlé, že jsem poprosila Alana, jestli by mi radši nepůjčil členy štábu. Za chvilku se všichni sešli a já z jejich pohledů a reakcí cítila takovou podporu a lásku, až jsem zapomněla, že nejsem v Argentině. Poprvé za celou dobu natáčení jsme byli jako skutečná rodina a já poznala, jak velká láska ve mě vyrostla ke každému členovi tohohle pojízdného cirkusu. A to včetně těch, kteří mi šli celou dobu na nervy. Moje víra v lidstvo je znovuobnovena.
    - Pondělí, 27. května: Hurá! Zítra je poslední den natáčení. Bude dlouhý, možná osmnáct hodin, ale komu to vadí? Mám už dost síly, abych ten maratón dokončila. Občas se přistihnu, jak se hlasitě směju. Bezdůvodně, jen tak sama pro sebe. (...) Večer jdu na rozlučkovou večeři s několika herci a členy štábu. Budeme si vzájemně dávat dárky a naposledy si postěžujeme na dřinu, kterou máme za sebou. Není život nádherný?! (NIRO)
  • Při natáčení klipu k písni "You Must Love Me" (propagující film) byla Madonna ve čtvrtém měsíci těhotenství. (Elisebah)

Související novinky

Zemřel režisér Alan Parker

Zemřel režisér Alan Parker

31.07.2020

Po dlouhé nemoci dnes ve věku 76 let zemřel věhlasný britský režisér, scenárista a producent Alan Parker. Smutnou zprávu potvrdil Britský filmový institut. Parker začínal v 70. letech jako tvůrce… (více)

Remake Federica Felliniho!

Remake Federica Felliniho!

23.07.2007

Kdopak že si to troufnul sáhnout na jednu z největších legend světové kinematografie? Tím pohanem je Rob Marshall (režisér veleúspěšného Chicaga) a abychom byli spravedliví, tak se jedná o remake z… (více)

Reklama

Reklama